2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 15:33
- VIN: WDB2032451F182848
2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Witam,
Może być trochę długo, ale liczę na pomoc bo dzisiaj już zgłupiałem.
Mój problem zaczął się od momentu gdy wentylator rozdarł mi wąż idący z dołu chłodnicy do silnika (najprawdopodobniej spuchł od ciśnienia). Wąż został wymieniony, od razu został wymieniony korek zbiorniczka wyrównawczego (prewencyjnie, w końcu nie jest to duży koszt). Następnie zaczęły się dalsze problemy z ubytkami płynu i wysokim ciśnieniem, do tego okresowe skoki temperatury tj. temperatura poszybowała do 120* ale później szybko dość spadała (termostat został wymieniony przed niespodzianką z wężem). Na początku szukałem różnych rozwiązań, między innymi przepchanie górnego cienkiego wężyka idącego spod korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego (był zapchany aż miło). Finał jest taki że odsuwałem myśl o walniętej uszczelce głowicy, do momentu kiedy Miecio zrobił za sobą zasłonę dymną w postaci białego dymu i tym samym wypompował płyn chłodniczy z układu
No i teraz finał programu podczas poszukiwania Mechanika, który pomoże biednemu posiadaczowi C-klasy, a zarazem nie zedrze skóry i nie wypompuje oszczędności życia niczym serducho Mietka wypompowało płyn chłodniczy, trafił mi się człowiek z rozsądną propozycją ceny, a do tego lubujący się w Mercach. Problemem jest to że stwierdził, abym zastanowił się na wymianą całego silnika. Dokładniej gość stwierdził że nie jest w stanie stwierdzić czy któryś z cylindrów nie będzie miał nieszczelności na styku z głowicą (nie wiem nie zagłębiałem się w to dokładnie, pokazywał mi tylko na warsztacie silnik z takim problemem który się rozsypał) i w związku z tym nakazał zastanowić się czy nie lepiej wstawić sprawną jednostkę, niż ewentualnie mnożyć koszta.
No więc Panowie podpowiedzcie proszę czy ktoś z was spotykał się z walniętymi blokami, czy to co mi zaproponował to tylko nadmierna drażliwość i robić samą uszczelkę (+rozrząd ale to już przy okazji)?
Przepraszam że tak długo, ale chciałem jak najlepiej opisać sytuację, ja dziś zgłupiałem i walę głową w ścianę bo nie wiem co robić
Dzięki tym którzy wytrwali do końca i proszę mnie nie linczować za błędy, jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post, zawsze staram się szukać.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
Może być trochę długo, ale liczę na pomoc bo dzisiaj już zgłupiałem.
Mój problem zaczął się od momentu gdy wentylator rozdarł mi wąż idący z dołu chłodnicy do silnika (najprawdopodobniej spuchł od ciśnienia). Wąż został wymieniony, od razu został wymieniony korek zbiorniczka wyrównawczego (prewencyjnie, w końcu nie jest to duży koszt). Następnie zaczęły się dalsze problemy z ubytkami płynu i wysokim ciśnieniem, do tego okresowe skoki temperatury tj. temperatura poszybowała do 120* ale później szybko dość spadała (termostat został wymieniony przed niespodzianką z wężem). Na początku szukałem różnych rozwiązań, między innymi przepchanie górnego cienkiego wężyka idącego spod korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego (był zapchany aż miło). Finał jest taki że odsuwałem myśl o walniętej uszczelce głowicy, do momentu kiedy Miecio zrobił za sobą zasłonę dymną w postaci białego dymu i tym samym wypompował płyn chłodniczy z układu
No i teraz finał programu podczas poszukiwania Mechanika, który pomoże biednemu posiadaczowi C-klasy, a zarazem nie zedrze skóry i nie wypompuje oszczędności życia niczym serducho Mietka wypompowało płyn chłodniczy, trafił mi się człowiek z rozsądną propozycją ceny, a do tego lubujący się w Mercach. Problemem jest to że stwierdził, abym zastanowił się na wymianą całego silnika. Dokładniej gość stwierdził że nie jest w stanie stwierdzić czy któryś z cylindrów nie będzie miał nieszczelności na styku z głowicą (nie wiem nie zagłębiałem się w to dokładnie, pokazywał mi tylko na warsztacie silnik z takim problemem który się rozsypał) i w związku z tym nakazał zastanowić się czy nie lepiej wstawić sprawną jednostkę, niż ewentualnie mnożyć koszta.
No więc Panowie podpowiedzcie proszę czy ktoś z was spotykał się z walniętymi blokami, czy to co mi zaproponował to tylko nadmierna drażliwość i robić samą uszczelkę (+rozrząd ale to już przy okazji)?
Przepraszam że tak długo, ale chciałem jak najlepiej opisać sytuację, ja dziś zgłupiałem i walę głową w ścianę bo nie wiem co robić
Dzięki tym którzy wytrwali do końca i proszę mnie nie linczować za błędy, jestem nowy na forum, a to mój pierwszy post, zawsze staram się szukać.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
kiedyś W124 2,5 DISEL
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Plusik za znaki diakrytyczne. Podstawowe pytanie o słuszność wymiany silnika brzmi czy trafisz dobrą jednostkę. Rozumiem, że opcja wymiany jest zdecydowanie lepsza i pewniejsza pod warunkiem kupienia zdrowej jednostki.
Drugie pytanie. Czy mechanik już się podjął naprawy tj. zaglądał do silnika czy na razie wysnuwa teorie? Przełożenie silnika to też nie jest prosta sprawa..
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Drugie pytanie. Czy mechanik już się podjął naprawy tj. zaglądał do silnika czy na razie wysnuwa teorie? Przełożenie silnika to też nie jest prosta sprawa..
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Silników M111 jest pełno i w większości zdrowych. Najlepiej jechać i wypróbować jeszcze nie wyjęty silnik z budy [angola]
To są chyba najtańsze silniki ze wszystkich montowanych w Mercedesie.
To są chyba najtańsze silniki ze wszystkich montowanych w Mercedesie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Jeździć, szukać, przekładać podczas gdy dobry silnik siedzi w samochodzie. Wyjąć silnik na stół zobaczyć co siedzi i wtedy podjąć decyzję szczególnie jeśli w grę wchodzi uszczelka głowicy.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 15:33
- VIN: WDB2032451F182848
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
To pierwsze pytanie brzmi czy będzie widział to po zdjęciu głowicy? Ponieważ ten z którym rozmawiałem na ten temat, powiedział że on nie stwierdzi czy blok jest w porządku (trochę dziwne na mój gust) i stwierdził że to się okaże po regeneracji głowicy i złożeniu wszystkiego do kupy. Dlatego strasznie ważne dla mnie jest czy faktycznie te bloki padają?
@Dziki Mar nie jeszcze nie ruszył tego, na razie jestem na etapie poszukiwania kogoś, kto mnie nie oskubie (rekordem było stwierdzenie "wymiana uszczelki z regeneracją zakręci się koło 4-5 tys.") To nie jest tak że chce żydzić, poprostu nie chce dać za naprawę pieniędzy za które kupiłbym drugie auto.
@Dziki Mar nie jeszcze nie ruszył tego, na razie jestem na etapie poszukiwania kogoś, kto mnie nie oskubie (rekordem było stwierdzenie "wymiana uszczelki z regeneracją zakręci się koło 4-5 tys.") To nie jest tak że chce żydzić, poprostu nie chce dać za naprawę pieniędzy za które kupiłbym drugie auto.
kiedyś W124 2,5 DISEL
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Po zdjęciu głowicy będzie już coś widać. Jak będą ślady uszkodzenia uszczelki, to może być tylko to. Jak nie będzie, to różnie to może być.
Generalnie M111 jest odporny na temperaturę i 120*C nie powinno go od razu załatwić.
Generalnie M111 jest odporny na temperaturę i 120*C nie powinno go od razu załatwić.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Objawy są typowe dla walniętej uszczelki, gdybanie w tym momencie czy to coś poważniejszego nie ma sensu, rozebrać, zdiagnozować i wtedy podejmować decyzję.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 15:33
- VIN: WDB2032451F182848
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Gdyby ktoś miał jakieś inne, ciekawe info na temat awaryjności tych bloków, to proszę pisać. Może ktoś wie też jakie przebiegi wytrzymują te silniki?
Napewno dam znać co wyszło z moim Meśkiem.
Pozdrawiam.
Gdyby ktoś miał jakieś inne, ciekawe info na temat awaryjności tych bloków, to proszę pisać. Może ktoś wie też jakie przebiegi wytrzymują te silniki?
Napewno dam znać co wyszło z moim Meśkiem.
Pozdrawiam.
kiedyś W124 2,5 DISEL
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
O m111 jest dużo na forum, wystarczy poszukać.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Sam nie wiem co bym zrobił. Mechanik podchodzi bardzo ostrożnie do sprawy - dla siebie - kupujesz silnik, on montuje i na tym sprawa się kończy. A tobie jak się rozleci, to trudno. A jak coś będzie nie tak po remoncie - trza będzie poprawiać
Fakt- silników jest w brud, tanio i w sumie trafić trupa to trzeba mieć szczęście.
Fakt- silników jest w brud, tanio i w sumie trafić trupa to trzeba mieć szczęście.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 gru 2018, o 15:33
- VIN: WDB2032451F182848
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Witam ponownie.
Dzisiaj rozmawiałem z innym znajomym mechanikiem, który stwierdził że skoro nie znam dokładnie przeszłości auta, to faktycznie lepiej zastanowić się nad "nowym" motorem.
Fakt jest taki że auto mam od niedawna i istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że z tym starym silnikiem już coś się działo, czyli trafiłem na "okazję" .
W tym wypadku może być faktycznie silnik ujeżdżony, bo niewiadomo ile poprzedni właściciel "jeździł na wodzie" i czy przed sprzedażą nie zastosował jakiegoś "zapychacza".
Tak że, zaczynam coraz mocniej myśleć nad kupnem nowej jednostki i wymianie jej.
Dzisiaj rozmawiałem z innym znajomym mechanikiem, który stwierdził że skoro nie znam dokładnie przeszłości auta, to faktycznie lepiej zastanowić się nad "nowym" motorem.
Fakt jest taki że auto mam od niedawna i istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że z tym starym silnikiem już coś się działo, czyli trafiłem na "okazję" .
W tym wypadku może być faktycznie silnik ujeżdżony, bo niewiadomo ile poprzedni właściciel "jeździł na wodzie" i czy przed sprzedażą nie zastosował jakiegoś "zapychacza".
Tak że, zaczynam coraz mocniej myśleć nad kupnem nowej jednostki i wymianie jej.
kiedyś W124 2,5 DISEL
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
obecnie W203 2,0 KOMPRESSOR
- em82
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 wrz 2018, o 23:07
- VIN: WDB2030421A839168
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Cześć,
chodzi o silnik m111 (2.0K), auto ma przebieg 220k km, żadnych poważnych awarii (przepływka ori wymieniana w ASO w DE oraz wymiana przepustnicy). Olej LM 10W40 z molibdenem, większość serwisów w ASO w DE. Ostatnio padł aku i po wymianie zapalił się check engine, na diagnostyce wyszło - do wymiany uszczelka pod głowicą. Dodatkowe info był błąd przepustnicy pow wtórnego i diagnosta stwierdził, że mogło się tak stać, bo podczas wymiany aku musiała się przywiesić i ponownie się ustawić, stąd ten błąd.
Na załączonym zdjęciu chciałem pokazać gdzie jest zapocenie między blokiem a głowicą (w miejscu tego czarnego kółka). Mechanik/diagnosta jednoznacznie stwierdził remont silnika. (1500-2000pln)
Mam jeszcze jedno pytanie, do czego służą te dwie gumowe rurki, które są przy głowicy? (pod kolektorem)
Auto nie kopci na biało, normalnie przyspiesza, brak spadku mocy, brak oleju w chłodziwie, brak "majonezu" pod korkiem. Olej w normie.
Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat? Czy jest możliwe, że ten gumowy przewód sparciał i rzuca olej w to miejsce ze zdjęcia, akurat na łączeniu głowicy z blokiem?
Będę wdzięczny za pomoc i jakieś info
Info dla Moda : przeniosłem post z innego wątku i poprzedni wykasowałem, żeby nie było bałaganu na forum.
Pzdro!
chodzi o silnik m111 (2.0K), auto ma przebieg 220k km, żadnych poważnych awarii (przepływka ori wymieniana w ASO w DE oraz wymiana przepustnicy). Olej LM 10W40 z molibdenem, większość serwisów w ASO w DE. Ostatnio padł aku i po wymianie zapalił się check engine, na diagnostyce wyszło - do wymiany uszczelka pod głowicą. Dodatkowe info był błąd przepustnicy pow wtórnego i diagnosta stwierdził, że mogło się tak stać, bo podczas wymiany aku musiała się przywiesić i ponownie się ustawić, stąd ten błąd.
Na załączonym zdjęciu chciałem pokazać gdzie jest zapocenie między blokiem a głowicą (w miejscu tego czarnego kółka). Mechanik/diagnosta jednoznacznie stwierdził remont silnika. (1500-2000pln)
Mam jeszcze jedno pytanie, do czego służą te dwie gumowe rurki, które są przy głowicy? (pod kolektorem)
Auto nie kopci na biało, normalnie przyspiesza, brak spadku mocy, brak oleju w chłodziwie, brak "majonezu" pod korkiem. Olej w normie.
Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat? Czy jest możliwe, że ten gumowy przewód sparciał i rzuca olej w to miejsce ze zdjęcia, akurat na łączeniu głowicy z blokiem?
Będę wdzięczny za pomoc i jakieś info
Info dla Moda : przeniosłem post z innego wątku i poprzedni wykasowałem, żeby nie było bałaganu na forum.
Pzdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202-OM601, 75KM, 2.0D, Sedan
W203-M271, 163KM 1.8K, Sedan
W204-M271, 156KM 1.6K Kombi
R170-M111, 163KM, 2.0K, Roadster
W209-M271, 163KM, 1.8K Cabrio
W203-M271, 163KM 1.8K, Sedan
W204-M271, 156KM 1.6K Kombi
R170-M111, 163KM, 2.0K, Roadster
W209-M271, 163KM, 1.8K Cabrio
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
W zaznaczonym miejscu, to są wężyki odpowietrzające skrzynię korbową. Muszą być szczelne. Znając życie, to są tak sztywne, że ich dotknięcie spowoduje pokruszenie. Trzeba założyć nowe.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- em82
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 wrz 2018, o 23:07
- VIN: WDB2030421A839168
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
czyli nie ma opcji, że przez te wężyki może lecieć olej, tak?
W202-OM601, 75KM, 2.0D, Sedan
W203-M271, 163KM 1.8K, Sedan
W204-M271, 156KM 1.6K Kombi
R170-M111, 163KM, 2.0K, Roadster
W209-M271, 163KM, 1.8K Cabrio
W203-M271, 163KM 1.8K, Sedan
W204-M271, 156KM 1.6K Kombi
R170-M111, 163KM, 2.0K, Roadster
W209-M271, 163KM, 1.8K Cabrio
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 2,0 kompressor uszkodzona uszczelka pod glowicą czy blok silnika
Jeśli górna odma [odpowietrzenie skrzyni korbowej] będzie zapchana, to jest możliwość, że to właśnie tam pobiera olej.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853