2.7 CDI przedmuch przy przyspieszaniu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Chooiniarz
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 7 wrz 2023, o 21:07
VIN: WDB2032161F191619

2.7 CDI przedmuch przy przyspieszaniu

Post autor: Chooiniarz »

Witam, mam problem 2.7CDI OM612, przy przyspieszaniu pojawia się przedmuch, sprawdziłem wszystkie rurki od turbo i podciśnienia i wszystko jest ok. Problem pojawia się tylko podczas przyspieszania, na postoju problem się nie pojawia, gdzie szukać przyczyny? Byłbym wdzięczny również za jakiś schemat całego układu doładowania.
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: 2.7 CDI przedmuch przy przyspieszaniu

Post autor: danielxj600 »

Tak. Ale czym się to objawia? Pisk, świst, szum? Przydał by się jakiś film może. U mnie był taki pisk i była to padnięta uszczelka kolektora wydechowego. Na początek może zdejmij rurę co wchodzi do kolektora ssącego (ta gruba z intercolera) i dmuchnij sprężarką ciśnienie (pistolet owiń ciasno szmatą). Może coś wykaże - uszczelka kolektora ssącego?, egr nie szczelny?, uszczelnienia klap wirowych? Zawór egr też można wyjąć przy okazji i obejrzeć czy grzybek szczelny. Jak nic nie wykaże to by trzeba dmuchnąć w intercooler. Zdjąć rurę od filtra do zasysu turbiny, i jeden dmucha w tą grubą rurę od kolektora w stronę interc, a drugi zatyka turbo dłonią. Do 1.5bar można dmuchać bez stresu. W ten sposób chyba jedyne czego nie sprawdziliśmy to uszczelka rury z inerc do kolektora ssącego. Ale to sprawdzić wizualnie.
Ps.1. Nie dmuchać w rurę przy filtrze(przepływce) bo w niej jest odejście do odmy i tam ciśnienie ucieknie.
Ps.2. Najlepiej by było dmuchnąć w zasys turbo, ale nie wprawieni mogą (np.pistoletem) pogiąć łopatki, a wtedy bieda.
Ps.3. Oczywiście najlepiej było być mieć jakieś adaptery, ale uszczelnienie szmatą, lub folią też wystarczy.
Ps.4. Na postoju turbo nie wytwarza praktycznie żadnego ciśnienia dla tego nic nie słychać, bo wtedy nie ma wycieku. Ciśnienie dopiero pojawia się przy przyspieszaniu.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”