Hej
Może ktoś z Was spotkał się z czymś takim:
Wskaźnik zbiornika pokazuje ponad 1/4 baku, ale samochód zgasł i się zapowietrzył.
Finalnie wyszło na to, że lewej komorze zbiornika jest dużo paliwa, natomiast w prawej paliwa brak.
Stąd moje pytanie co może być przyczyną i ewentualnie jak zdemontować zespół zasilający?
Konkretnie jak rozpiąć wężyk przezroczysty bo na czarnym jest szybko złączka, więc nie powinno być problemu.
I czy na ssaku czy jak to nazwać w lewej komorze jest jakiś zaworek zwrotny czy inne ustrojstwo, które nie przepuszcza paliwa do prawej komory.
Z góry dziękuje za każdą poradę
Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
- VIN:
- Lokalizacja: Lisewo
Jak wyjąć zespół zasilający w203 CDI brak paliwa w prawej komorze
Ostatnio zmieniony 15 mar 2023, o 15:14 przez siwix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę zapoznać się z regulaminem forum i nie powielać istniejących tematów. Tym razem przeniosłem. Siwix
Powód: Proszę zapoznać się z regulaminem forum i nie powielać istniejących tematów. Tym razem przeniosłem. Siwix
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02
WDB2032041F240667
WDB2032041F240667
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 paź 2022, o 13:49
- VIN: WDB2030061F172280
Bierze paliwo z jednej połowy baku.
Witam mam taki problem bardzo denerwujący, chodzi o to że paliwo w baku jest pobierane tylko z jednej połowy, czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje, co można wymienić i dzięki czemu paliwo jest transportowane pomiędzy 2 komorami.
Mercedes w203 2.2cdi
Mercedes w203 2.2cdi
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3356
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku
Gdybyś przeczytał ten temat w całości to już dawno byś znał odpowiedź...
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku
Przybek kolega zapewne nawet nie widział go jeszcze bo założył nowy temat a ja mu go wkleiłem do istniejącego.
Mam nadzieję, że przeczyta.
Mam nadzieję, że przeczyta.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 19:43
- VIN: WDB2030451A096289
Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku
Witajcie!
Jako że ostatnimi czasy auto zaczęło mi gasnąć na początku przy 1/4 zbiornika, a niedawno już przy 1/2 zostałem zmuszony do doktoryzowania się w temacie układu paliwowego na przykładzie M111 2.0 Kompressor 2001r.
Mimo, że odpowiedź na problem jest już zawarta w tym temacie, to jednak pozwolę sobie skondensować wszystkie informacje zawarte w tym poście oraz z moich doświadczeń, by potomni mieli łatwiej. A co, stać mnie!
Co należy ustalić na wstępie to:
1. Układ paliwowy w tym silniku jest "bezzwrotny" - to oznacza, że paliwo płynie do silnika ale już nie wraca.
2. Zawór regulujący ciśnienie w układzie zasilającym znajduje się w filtrze paliwa.
3. Pompa paliwa znajduje się w prawej komorze, z której przepompowuje do ustrojstwa nazywanego "sender unit" w lewej komorze i dalej na filtr aż do listwy paliwowej.
4. Przelewanie paliwa z lewej komory do prawej jest możliwe dzięki zastosowaniu tzw. strumienicy.
5. W zbiorniku są dwa węże i jedna wiązka: wąż zasilający pompa-sender unit, wąż powrotny sender unit-strumienica-kosz pompy i wiązka zasilająca pompę paliwa.
Poniżej przedstawiam schemat układu paliwowego (niezbyt techniczny ale lepszy taki niż żaden):
https://zapodaj.net/plik-zubd33Oeag
Jak to działa:
1. Pompa tłoczy paliwo z prawej komory do Sender Unit w lewej komorze
2. Z Sender Unit paliwo trafia do filtra
2a. Z filtra paliwo płynie dalej do listwy paliwowej
2b. Z filtra paliwo wraca do Sender Unit, gdzie przepływa przez wąż z zainstalowaną strumienicą. Przepływające paliwo przez strumienicę (zasada działania na wikipedii ) porywa paliwo z lewej komory i wężem trafia do kosza pompy paliwowej.
2c. W filtrze jest jeszcze jedno wyjście fi 6mm, przy którym znajduje się zawór regulujący ciśnienie. Z tego króćca wąż podłączony jest bezpośrednio na zbiorniku w lewej komorze.
3. Zbiornik ma dwa "odpowietrzenia": lewej komory i prawej.
4. Opary paliwa trafiają do filtra węglowego i stamtąd idą do Purge Valve, który jest uruchamiany przez sterownik.
5. Z Purge Valve opary płyną dalej do zaworu kierunkowego "Check valve" i dalej do dolotu.
Możliwe usterki:
1. Jeżeli auto gaśnie, a w baku jest paliwo, to znaczy, że przelew z jakiegoś powodu nie działa. Należy wymontować pompę i sender unit i sprawdzić szczelność przewodów oraz czystość strumienicy. Należy też sprawdzić czystość baku w środku. U mnie sparciałe uszczelki (te wokół włazów) były pokruszone i znajdowały się na dnie zbiornika oraz w samej strumienicy.
2. Zawór Purge Valve jest normlanie zamknięty i w spoczynku musi być szczelny. Jeśli tak nie jest, to silnik będzie łapał lewe powietrze.
3. Smród paliwa przy zatankowaniu na full - u mnie sparciały wężyk przy filtrze paliwa.
Na deser schemat układu paliwowego z silnika M112, ale idea jest dokładnie taka sama tzn. wyróżniamy:
1. Linię zasilającą
2. Pętlę obiegową (powrót, który zaciąga paliwo z lewej komory do prawej)
3. Pętlę powrotną (ta fi 6 z zaworem w filtrze).
https://mbworld.org/forums/attachments/ ... s-m112.jpg
Mam nadzieję, że te informacje pomogą w przyszłości innym zrozumieć zasadę działania, by móc samodzielnie metodą dedukcji dochodzić przyczyny usterki w swojej Gwieździe (i nie tylko W203).
Pozdrawiam i do dzieła!
Jako że ostatnimi czasy auto zaczęło mi gasnąć na początku przy 1/4 zbiornika, a niedawno już przy 1/2 zostałem zmuszony do doktoryzowania się w temacie układu paliwowego na przykładzie M111 2.0 Kompressor 2001r.
Mimo, że odpowiedź na problem jest już zawarta w tym temacie, to jednak pozwolę sobie skondensować wszystkie informacje zawarte w tym poście oraz z moich doświadczeń, by potomni mieli łatwiej. A co, stać mnie!
Co należy ustalić na wstępie to:
1. Układ paliwowy w tym silniku jest "bezzwrotny" - to oznacza, że paliwo płynie do silnika ale już nie wraca.
2. Zawór regulujący ciśnienie w układzie zasilającym znajduje się w filtrze paliwa.
3. Pompa paliwa znajduje się w prawej komorze, z której przepompowuje do ustrojstwa nazywanego "sender unit" w lewej komorze i dalej na filtr aż do listwy paliwowej.
4. Przelewanie paliwa z lewej komory do prawej jest możliwe dzięki zastosowaniu tzw. strumienicy.
5. W zbiorniku są dwa węże i jedna wiązka: wąż zasilający pompa-sender unit, wąż powrotny sender unit-strumienica-kosz pompy i wiązka zasilająca pompę paliwa.
Poniżej przedstawiam schemat układu paliwowego (niezbyt techniczny ale lepszy taki niż żaden):
https://zapodaj.net/plik-zubd33Oeag
Jak to działa:
1. Pompa tłoczy paliwo z prawej komory do Sender Unit w lewej komorze
2. Z Sender Unit paliwo trafia do filtra
2a. Z filtra paliwo płynie dalej do listwy paliwowej
2b. Z filtra paliwo wraca do Sender Unit, gdzie przepływa przez wąż z zainstalowaną strumienicą. Przepływające paliwo przez strumienicę (zasada działania na wikipedii ) porywa paliwo z lewej komory i wężem trafia do kosza pompy paliwowej.
2c. W filtrze jest jeszcze jedno wyjście fi 6mm, przy którym znajduje się zawór regulujący ciśnienie. Z tego króćca wąż podłączony jest bezpośrednio na zbiorniku w lewej komorze.
3. Zbiornik ma dwa "odpowietrzenia": lewej komory i prawej.
4. Opary paliwa trafiają do filtra węglowego i stamtąd idą do Purge Valve, który jest uruchamiany przez sterownik.
5. Z Purge Valve opary płyną dalej do zaworu kierunkowego "Check valve" i dalej do dolotu.
Możliwe usterki:
1. Jeżeli auto gaśnie, a w baku jest paliwo, to znaczy, że przelew z jakiegoś powodu nie działa. Należy wymontować pompę i sender unit i sprawdzić szczelność przewodów oraz czystość strumienicy. Należy też sprawdzić czystość baku w środku. U mnie sparciałe uszczelki (te wokół włazów) były pokruszone i znajdowały się na dnie zbiornika oraz w samej strumienicy.
2. Zawór Purge Valve jest normlanie zamknięty i w spoczynku musi być szczelny. Jeśli tak nie jest, to silnik będzie łapał lewe powietrze.
3. Smród paliwa przy zatankowaniu na full - u mnie sparciały wężyk przy filtrze paliwa.
Na deser schemat układu paliwowego z silnika M112, ale idea jest dokładnie taka sama tzn. wyróżniamy:
1. Linię zasilającą
2. Pętlę obiegową (powrót, który zaciąga paliwo z lewej komory do prawej)
3. Pętlę powrotną (ta fi 6 z zaworem w filtrze).
https://mbworld.org/forums/attachments/ ... s-m112.jpg
Mam nadzieję, że te informacje pomogą w przyszłości innym zrozumieć zasadę działania, by móc samodzielnie metodą dedukcji dochodzić przyczyny usterki w swojej Gwieździe (i nie tylko W203).
Pozdrawiam i do dzieła!