Witam wszystkich
Prośba o rozwikłanie problemu. Komputer wywala błąd 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12 13 Driver airbag ignition squib is too high. Raz błąd a się skasować - charakter nieciągły, raz nie - stały. Tak czy siak nawet jeśli go skasuje to po przejechaniu kilku km wraca. Co może być powodem?
Słyszałem o kostkach pod fotelem, oczyściłem i nic to nie dało, nie chciało się skasować. Pomyślałem - uwalona taśma airbagu pod kierownicą... Sprawdziłem, rozkręciłem, poczyściłem. Wtedy błąd dał się skasować, ucieszyłem się ale nie na długo bo znów powrócił. Nie spotkał się ktoś z takim problemem? Jakaś kostka przy kierownicy jakiś kabelek? Pytam bo może ktoś już temat przerabiał... Będę wdzięczny za każdą odpowiedź
Błąd SRS
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 wrz 2019, o 12:11
- VIN: WDB2030461A813249
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3348
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd SRS
Poszukaj tematu o wtyczce wchodzącej bezpośrednio w poduszkę i tam jest podane rozwiązanie. A dwa - uzupełnij VIN w profilu.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 wrz 2019, o 12:11
- VIN: WDB2030461A813249
Re: Błąd SRS
Widziałem tego posta. Te kabelki wchodzące bezpośrednio w poduchę już dwa razy sprawdzałem. Zabezpieczenie plastikowe jest wciśnięte, wydaje się być ok.
Jedna wtyczka ma kontakt, druga nie. Sprawdziłem przez kombinację podpięć i skanowanie kompem. Tylko z jedną jest problem.
Sprawdziłem przed chwilką jeszcze raz i odkryłem pewną zależność. Problem leży tak jak pisałem w jednej wtyczce konkretnie żółtej. ALE w momencie kiedy wyciągnę to pomarańczowe zabezpieczenie, a wtyczka dalej pozostaje wciśnięta to błąd daje się skasować. Kiedy znów założę zabezpieczenie (wcisnę ten plasticzek do środka) błąd od razu wraca. Dziwne... W drugiej wtyczce (zielonej) takiego czegoś nie ma. I teraz pytanko czy to zabezpieczenie może być nie wciśnięte tylko wyciągnięte? Jeśli nie to może tak to zostawić?
EDIT Pojeździłem z odpiętym tym plasticzkiem ale błąd znowu wrócił - niestety to nie to...
Jedna wtyczka ma kontakt, druga nie. Sprawdziłem przez kombinację podpięć i skanowanie kompem. Tylko z jedną jest problem.
Sprawdziłem przed chwilką jeszcze raz i odkryłem pewną zależność. Problem leży tak jak pisałem w jednej wtyczce konkretnie żółtej. ALE w momencie kiedy wyciągnę to pomarańczowe zabezpieczenie, a wtyczka dalej pozostaje wciśnięta to błąd daje się skasować. Kiedy znów założę zabezpieczenie (wcisnę ten plasticzek do środka) błąd od razu wraca. Dziwne... W drugiej wtyczce (zielonej) takiego czegoś nie ma. I teraz pytanko czy to zabezpieczenie może być nie wciśnięte tylko wyciągnięte? Jeśli nie to może tak to zostawić?
EDIT Pojeździłem z odpiętym tym plasticzkiem ale błąd znowu wrócił - niestety to nie to...
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Błąd SRS
Witam mi to wygląda albo na samą wtyczkę (żółta) albo sama poduszka jest uszkodzona.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 wrz 2019, o 12:11
- VIN: WDB2030461A813249
Re: Błąd SRS
Na chwilę obecną błąd udało się skasować, jak dotąd nie powrócił. Pomogło ponowne, gruntowne czyszczenie kostek pod fotelami i kostki przy kolumnie kierowniczej. Użyłem dobrego środka do czyszczenia instalacji elektrycznych. Mam nadzieję że już się nic nie zaświeci