c240 2.6 M112
Moderator: Dziki Mar
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
c240 2.6 M112
1. Szukam w EPC tej uszczelki i nie mogę znaleźć. PO dokładnym przyjrzeniu się widać jednak kupe silikonu.
2. Mówisz o uszczelce pokrywy zaworów? Jeśli niedawno wymieniałeś to nie wymieniaj ponownie.
3. (16.21) mówi six Foot-Pounds czyli 6 ft/lb czyli 8 Nm.
EDIT:
Znalazłem na MB world fajną instrukcję. Do uszczelnienia tego idzie ORI silikon.
https://www.benzworld.org/forums/g-clas ... er-re.html
2. Mówisz o uszczelce pokrywy zaworów? Jeśli niedawno wymieniałeś to nie wymieniaj ponownie.
3. (16.21) mówi six Foot-Pounds czyli 6 ft/lb czyli 8 Nm.
EDIT:
Znalazłem na MB world fajną instrukcję. Do uszczelnienia tego idzie ORI silikon.
https://www.benzworld.org/forums/g-clas ... er-re.html
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
c240 2.6 M112
Dzięki Mistrzu, zabieram się do roboty :0
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
c240 2.6 M112
O widzisz, wielkie dzięki bo też bym jej szukał jak wściekły i w końcu bym napisał
1. Ile taki silikon w ASO ? Można zamiennik, znasz taki? Chociaż w tej instrukcji pisze by nie używać nic innego.
2. Jak mi wali olejem w tylko z jednej strony, od pasażera, to wystarczy że wyczyszczę, wymienię ten silikon z jednej czy trzeba z dwóch (mam wychodzić z założenia' nie ruszaj g*wna jak nie śmierdzi)
1. Ile taki silikon w ASO ? Można zamiennik, znasz taki? Chociaż w tej instrukcji pisze by nie używać nic innego.
2. Jak mi wali olejem w tylko z jednej strony, od pasażera, to wystarczy że wyczyszczę, wymienię ten silikon z jednej czy trzeba z dwóch (mam wychodzić z założenia' nie ruszaj g*wna jak nie śmierdzi)
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
c240 2.6 M112
1. A 003 989 98 20 10
88 zł netto bez zniżek ;/
2. Myślę, że założenie jest dobre. Przynajmniej będziesz wiedział jak naprawić w przyszłości wyciek.
Tam też jest napisane, żeby użyć nowej śruby.
Myślę, że zrobił się z tego za duży wątek. Przeniosę to później.
88 zł netto bez zniżek ;/
2. Myślę, że założenie jest dobre. Przynajmniej będziesz wiedział jak naprawić w przyszłości wyciek.
Tam też jest napisane, żeby użyć nowej śruby.
Myślę, że zrobił się z tego za duży wątek. Przeniosę to później.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
c240 2.6 M112
Dużo jak za silikon, wypowiesz się coś o zamienniku?
Tak, o śrubach czytałem. Zwykłe na imbus aluminiowe, by gwint się zgadzał si?
Tak, o śrubach czytałem. Zwykłe na imbus aluminiowe, by gwint się zgadzał si?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
c240 2.6 M112
Nie jestem specem. Widziałem podobne filmiki, gdzie silikon się kruszył, więc pewnie przydałby się jakiś elastyczny, odporny na olej i wysokotemperwturowy.
Śruba tak jak mówisz.
Śruba tak jak mówisz.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: c240 2.6 M112
Ten jest dobry i sprawdzony http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7724467744
Często mechanicy używają go jako uniwersalnej uszczelki
Często mechanicy używają go jako uniwersalnej uszczelki
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: c240 2.6 M112
Więc Panowie oryginał z ASO + dwie nówki śruby, razem 123,27... dużo nie dużo... każdy powie inaczej.
Gościu sprawdzał po schematach które to były śruby i dobrał, ale miał problem z lokalizacją odmy... Dopiero jak rozkminił że odma i pokrywa zaworów jest w ASO sprzedawana jako jeden element ogarnął temat których śrub potrzebuję. Bynajmniej mam.
Dziki, podesłałeś mi film i na nim jest pokazane jak gościu zdemontowuje odmę a moje pytanie brzmi:
Czy najpierw odkręcić odmę,a później dekiel zaworów, w sensie po kolei ? Czy od razu na raz zdjąć dekiel z wkręconą w nią jeszcze odmą i później rozkręcać.
Wydaje mi się że wygodniej do odkręcania było by pojedynczo, ale ... no właśnie, jest jakieś ale??
Gościu sprawdzał po schematach które to były śruby i dobrał, ale miał problem z lokalizacją odmy... Dopiero jak rozkminił że odma i pokrywa zaworów jest w ASO sprzedawana jako jeden element ogarnął temat których śrub potrzebuję. Bynajmniej mam.
Dziki, podesłałeś mi film i na nim jest pokazane jak gościu zdemontowuje odmę a moje pytanie brzmi:
Czy najpierw odkręcić odmę,a później dekiel zaworów, w sensie po kolei ? Czy od razu na raz zdjąć dekiel z wkręconą w nią jeszcze odmą i później rozkręcać.
Wydaje mi się że wygodniej do odkręcania było by pojedynczo, ale ... no właśnie, jest jakieś ale??
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: c240 2.6 M112
Co do ceny, przynajmniej masz pewność, że będzie szczelne i po roku nie zrobi się twardy.
Co do filmu. Powiem tak, pomagam szukać części, schematów, instrukcji, nie jestem mechanikiem. Mógłbym poszukać w wisie jak to się robi, ale musisz dać mi czas. Szukanie tam czegokolwiek, na co dzień się tym nie zajmując wymaga trochę czasu.
Podasz numer tych śrubek? Z ciekawości sprawdziłbym, gdzie one są w EPC.
Co do filmu. Powiem tak, pomagam szukać części, schematów, instrukcji, nie jestem mechanikiem. Mógłbym poszukać w wisie jak to się robi, ale musisz dać mi czas. Szukanie tam czegokolwiek, na co dzień się tym nie zajmując wymaga trochę czasu.
Podasz numer tych śrubek? Z ciekawości sprawdziłbym, gdzie one są w EPC.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: c240 2.6 M112
Powiem tak, numerów tu dużo i żaden nie zaczyna się na A... więc podsyłam fotę opakowania.
A jak byś chciał, to mógłbyś to sprawdzić?
A jak byś chciał, to mógłbyś to sprawdzić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: c240 2.6 M112
Zaskoczę Cię, N 000000 004436 to jest właśnie numer MB.
Moim zdaniem tu powinna iść śruba N 000912 005010, ale sprawdziłem, obie to M5x18 więc powinno grać. Jeśli masz wątpliwości co do pracy to kieruj się linkiem z benzworld, całkiem ładnie jest to opisane.
Jednak poszło szybko. Dwie instrukcje. Pytanie brzmi po co chcesz zdejmować pokrywę zaworów, skoro zajmujesz się tylko odmą? Ja bym tego nie ruszał. Tym bardziej, że jest wskazówka, aby przy zamontowanej pokrywie zaworów, osłonić kanały olejowe.
PS. Czytaj uważnie jakiego silnika dotyczą naprawy, a tym bardziej jakiego nie dotyczą. Twój to dokładnie 112912 z zintegrowanym filtrem powietrza.
Moim zdaniem tu powinna iść śruba N 000912 005010, ale sprawdziłem, obie to M5x18 więc powinno grać. Jeśli masz wątpliwości co do pracy to kieruj się linkiem z benzworld, całkiem ładnie jest to opisane.
Jednak poszło szybko. Dwie instrukcje. Pytanie brzmi po co chcesz zdejmować pokrywę zaworów, skoro zajmujesz się tylko odmą? Ja bym tego nie ruszał. Tym bardziej, że jest wskazówka, aby przy zamontowanej pokrywie zaworów, osłonić kanały olejowe.
PS. Czytaj uważnie jakiego silnika dotyczą naprawy, a tym bardziej jakiego nie dotyczą. Twój to dokładnie 112912 z zintegrowanym filtrem powietrza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: c240 2.6 M112
Czyli rozwiałeś wątpliwości co do śrub, dzięki.
Po co znowu pokrywę zaworów? Cieknie cały czas, więc pomyślałem że jak bd czyścił w końcu tę odmę, to zdejmę pokrywę i wyczyszczę. Uszczelki mówiłeś by nie wymieniać (zakładana była jakieś 1,5 miesiąca temu) więc po zdjęciu pokrywy wyczyszczę ją, wyczyszczę uszczelkę (wytrę) i złożę wszystko do kupy. Ewentualnie, zakładać ją na "sucho" czy przesmarować czymś ?
Rozumiem że tak czy siak, najpierw samą odmę, później ewentualnie dekiel i zakładać w odwrotnej kolejności.
I zapomniałem zapytać, cewki sa przykrecone ale te kable co z nich idą do dekla to sie po prostu na siłę wyciąga?
Po co znowu pokrywę zaworów? Cieknie cały czas, więc pomyślałem że jak bd czyścił w końcu tę odmę, to zdejmę pokrywę i wyczyszczę. Uszczelki mówiłeś by nie wymieniać (zakładana była jakieś 1,5 miesiąca temu) więc po zdjęciu pokrywy wyczyszczę ją, wyczyszczę uszczelkę (wytrę) i złożę wszystko do kupy. Ewentualnie, zakładać ją na "sucho" czy przesmarować czymś ?
Rozumiem że tak czy siak, najpierw samą odmę, później ewentualnie dekiel i zakładać w odwrotnej kolejności.
I zapomniałem zapytać, cewki sa przykrecone ale te kable co z nich idą do dekla to sie po prostu na siłę wyciąga?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: c240 2.6 M112
Wybacz, faktycznie jeśli jest tak jak mówisz to można odkręcić pokrywę.
Co do odmy w zasadzie masz wybór. Instrukcja nie podaje czy trzeba najpierw samą odmę demontować. Zrób tak,m żeby Ci było wygodniej. Osobiście ściągałbym wszystko osobno.
Instrukcja demontażu cewek
Co do odmy w zasadzie masz wybór. Instrukcja nie podaje czy trzeba najpierw samą odmę demontować. Zrób tak,m żeby Ci było wygodniej. Osobiście ściągałbym wszystko osobno.
Instrukcja demontażu cewek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: c240 2.6 M112
Dzięki Dziki, tego właśnie mi jeszcze było trzeba.
Dziś zaczynamy robotę
Cewki zdjęte, odma odkręcona... i jestem przerażony... Spójrzcie ! Jak to możliwe !!??
Jak strona od pasażera tak wygląda... to co musi być po stronie kierowcy? Rozbierać co??
Na dodatek jedno mocowanie na 3 cewce,1 wtyk (kabel z tą wtyczką na świece) jest mokry, ale jak lusterkiem patrzyłem na świece wpięte w silnik to wszędzie jest sucho. Możliwe że się lało i tam się osiadło?
Te aluminiowe śruby co kupiłem do założenia odmy z powrotem są ciut ciut dłuższe od oryginalnych co wykręciłem.
Dziś zaczynamy robotę
Cewki zdjęte, odma odkręcona... i jestem przerażony... Spójrzcie ! Jak to możliwe !!??
Jak strona od pasażera tak wygląda... to co musi być po stronie kierowcy? Rozbierać co??
Na dodatek jedno mocowanie na 3 cewce,1 wtyk (kabel z tą wtyczką na świece) jest mokry, ale jak lusterkiem patrzyłem na świece wpięte w silnik to wszędzie jest sucho. Możliwe że się lało i tam się osiadło?
Te aluminiowe śruby co kupiłem do założenia odmy z powrotem są ciut ciut dłuższe od oryginalnych co wykręciłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2019, o 13:33 przez Dudek13, łącznie zmieniany 1 raz.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: c240 2.6 M112
A tak wygląda po odkręceniu dekla,
Wg. Was, poważnie?
Dodam, że blok ma 9 dziur na śruby do dekla, a mój był przykręcony tylko na 7.
Wg. Was, poważnie?
Dodam, że blok ma 9 dziur na śruby do dekla, a mój był przykręcony tylko na 7.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie