c240 2.6 M112

Moderator: Dziki Mar

piotrex
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
VIN: wdb2030611a016613

c240 2.6 M112

Post autor: piotrex » 25 sty 2017, o 17:54

proszę państwa po przegrzebaniu miliona for i wypowiedzi dalej jestem bezradny
silnik 2.6 V6
problem jest taki że brakuje mocy
a wszystko zaczęło się od check engine i muleniu
podpinka pod kompa błędy P2050-licznik wypadniętych zapłonów bla bla bla

i P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4
pierwszy pomysł wymiana świec... ok wymienione wszystkie
stan świec: dwie w 1 cylindrze (lewy przód) były czarniejsze z osadem reszta spoko ale świece wymienione
błędy skasowane autko śmiga elegancko
dwa dni później, podczas jazdy, za mną na się dymi na niebiesko, ale przez chwile (3-4sekundy) co pare km i brak mocy... opinia mechanika zapchana odma (boże na szczęście że nie Uszczelka)
i racja odma lewa była zapchana prawa również i ślady zasysania oleju.... wszystko zostało elegancko wyczyszczone, silnik ani grama niebieskiego dymka nie puszcza...
skasowanie błędów tych samych po wszystkim jazda... i problem

ewidentny brak mocy słabiej kręci się do 3500 obrotów.... i coś go blokuje ale później idzie dalej...
podłączenie pod kompa....
znowu te same błędy....
w czym teraz szukać szczęścia ??
jarekM78
VIP
Posty: 298
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: c240 2.6 M112

Post autor: jarekM78 » 25 sty 2017, o 19:08

Wypadanie zapłonu to także kable , cewka , paliwo i filtr.
jeden z forumowiczów miał podobny problem i wymienił cewkę siewcę i bez zmian . Okazało się ze pompa paliwa podawała lewe powietrze które zbierało się w listwie .
drugiemu znajomemu padła cewka i miał błąd wypadanie zapłonu .

spadek mocy masz bo samochód wchodzi w tryb serwisowy i staje się wielkim mułem .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
piotrex
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
VIN: wdb2030611a016613

Re: c240 2.6 M112

Post autor: piotrex » 25 sty 2017, o 19:11

pompa ma ciśnienie w granicach 4.0 więc optymalne
jarekM78
VIP
Posty: 298
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: c240 2.6 M112

Post autor: jarekM78 » 25 sty 2017, o 19:26

możesz łapać lewe powietrze do paliwa przy filtrze.
nie zapomnij ze nie masz tego cały czas tylko co jakiś czas to że teraz ma 4.0 nie znaczy ze podczas awarii tez masz . Musiał byś pojeździć z kompem aż nie wyjdzie awaria
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
jarekM78
VIP
Posty: 298
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: c240 2.6 M112

Post autor: jarekM78 » 25 sty 2017, o 19:29

w inny aucie które robiłem były dwie cewki zintegrowane czyli 1i4 jedna cewka 2i3 druga i co jakiś czas tez ten błąd i okazało się że na drugiej cewce na 3 wyjściu upaliło się coś w wewnątrz i raz działało a raz nie
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4301
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude (DE)
Kontakt:

Re: c240 2.6 M112

Post autor: siwix » 25 sty 2017, o 20:27

A czym te błędy były odczytywane?
"P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4" na pewno? A nie na 5? może ktoś sprawdzić?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum

=> Pomogłem Kliknij :ok:
piotrex
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
VIN: wdb2030611a016613

Re: c240 2.6 M112

Post autor: piotrex » 25 sty 2017, o 21:26

Tak na 4 w silniku m112 bo w m113 na 5 Tak komp tłumaczył
Ale komp do diagnostyki taki jakis zwykły
W weekend będę miał dostęp do czegoś lepszego to może się w końcu dowiem co i jak
Jutro przemieniam przepływomierz od kolegi bo on ma na bank dobry
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4301
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude (DE)
Kontakt:

Re: c240 2.6 M112

Post autor: siwix » 25 sty 2017, o 22:59

najlepiej jakbyś go pod SD podpiął, mniej zgadywania by było.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum

=> Pomogłem Kliknij :ok:
piotrex
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
VIN: wdb2030611a016613

Re: c240 2.6 M112

Post autor: piotrex » 26 sty 2017, o 06:41

Mam dostęp tylko do komputera diagnostycznego gutmman chyba może być ?
piotrex
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
VIN: wdb2030611a016613

Re: c240 2.6 M112

Post autor: piotrex » 26 sty 2017, o 19:02

filter nie jest tego przyczyną :( został wymieniony
niby lepiej się zbiera ale dalej trzyma go w okolicy 3500 obrotów
dizorak
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
VIN: WDB2032611F392678
Lokalizacja: Śląsk

Re: c240 2.6 M112

Post autor: dizorak » 5 mar 2017, o 21:19

A rozrząd? Przy okazji szukania tematu wymiany halasujacego rozrządu w moim natrafiłem na temat gdzie ktoś opisywał, że wypadają mu zapłonu przez rozciągnięty łańcuch, też mi się zdażyło to dwa razy.
:mb: S203 C240 AT :ok:
LEXUS IS200 AT LPG
Astra 2 1,6 LPG - to był przypadek :wysmiewacz:
:mb: W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi :ok: Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D :haha:
:rotfl: Fiat 126p :rotfl:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2117
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB1681331J939300
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: c240 2.6 M112

Post autor: noc » 7 mar 2017, o 12:23

Jeżeli wszystkie części w układzie zapłonowym sprawne w 100%.
Zamienić wtrysk z cyl. wykazujacego błędy na jak najdalszy od tego cyl.
Jeżeli to nie da efektu i wtryski ok pozostaje zatkany otwór w głowicy do dodatkowego powietrza lub uszkodzona klapa w kolektorze ssącym.
Jest jeszcze najgorsza wersja.Zawór wydechowy został oblepiony nagarem i żarzy się w czasie pracy.Częste w silnikach o sporym przebiegu i pijących olej.Jeżeli na jednym cyl. to uszkodzona prowadnica zaworowa i uszczelniacz.
W załączniku budowa kolektora ssącego.Często gazownik uszkadza klapy przy wierceniu dziur pod wtryski gazu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
piotrex
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
VIN: wdb2030611a016613

Re: c240 2.6 M112

Post autor: piotrex » 2 lip 2017, o 16:15

temat zakończony tanio i szybko
wymiana świec i czyszczenie odmy bo była zapchana itp
do tego doszło nowe strojenie kompa teraz od 3 miesięcy problem znikł
olafik
VIP
Posty: 938
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2030461F324463
Lokalizacja: RYBNIK

Re: c240 2.6 M112

Post autor: olafik » 2 lip 2017, o 16:20

Jak widać, trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych
WDB2030461F324463
Dudek13
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

c240 2.6 M112

Post autor: Dudek13 » 10 sie 2019, o 12:37

Dziękuję bardzo ;)
Tu jest dział części ale już kontynuuje temat tu by nowego nie zakładać.
1.Wiec to jest odma, zakładam że potrzebuje nowej uszczelki na nią później, na tym filmiku (10:08) On ma "mokrą" uszczelkę ala jakiś silikon?
2.Zalecasz także znowu wymianę na nową uszczelkę dekla?
3. Na tym filmiku nie mogę ogarnąć z jaką siła on kluczem kluczem dynamometrycznym dokręca tą okrywę, wiesz z jaka to siła powinno być?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”