c240 2.6 M112
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
- VIN: wdb2030611a016613
c240 2.6 M112
proszę państwa po przegrzebaniu miliona for i wypowiedzi dalej jestem bezradny
silnik 2.6 V6
problem jest taki że brakuje mocy
a wszystko zaczęło się od check engine i muleniu
podpinka pod kompa błędy P2050-licznik wypadniętych zapłonów bla bla bla
i P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4
pierwszy pomysł wymiana świec... ok wymienione wszystkie
stan świec: dwie w 1 cylindrze (lewy przód) były czarniejsze z osadem reszta spoko ale świece wymienione
błędy skasowane autko śmiga elegancko
dwa dni później, podczas jazdy, za mną na się dymi na niebiesko, ale przez chwile (3-4sekundy) co pare km i brak mocy... opinia mechanika zapchana odma (boże na szczęście że nie Uszczelka)
i racja odma lewa była zapchana prawa również i ślady zasysania oleju.... wszystko zostało elegancko wyczyszczone, silnik ani grama niebieskiego dymka nie puszcza...
skasowanie błędów tych samych po wszystkim jazda... i problem
ewidentny brak mocy słabiej kręci się do 3500 obrotów.... i coś go blokuje ale później idzie dalej...
podłączenie pod kompa....
znowu te same błędy....
w czym teraz szukać szczęścia ??
silnik 2.6 V6
problem jest taki że brakuje mocy
a wszystko zaczęło się od check engine i muleniu
podpinka pod kompa błędy P2050-licznik wypadniętych zapłonów bla bla bla
i P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4
pierwszy pomysł wymiana świec... ok wymienione wszystkie
stan świec: dwie w 1 cylindrze (lewy przód) były czarniejsze z osadem reszta spoko ale świece wymienione
błędy skasowane autko śmiga elegancko
dwa dni później, podczas jazdy, za mną na się dymi na niebiesko, ale przez chwile (3-4sekundy) co pare km i brak mocy... opinia mechanika zapchana odma (boże na szczęście że nie Uszczelka)
i racja odma lewa była zapchana prawa również i ślady zasysania oleju.... wszystko zostało elegancko wyczyszczone, silnik ani grama niebieskiego dymka nie puszcza...
skasowanie błędów tych samych po wszystkim jazda... i problem
ewidentny brak mocy słabiej kręci się do 3500 obrotów.... i coś go blokuje ale później idzie dalej...
podłączenie pod kompa....
znowu te same błędy....
w czym teraz szukać szczęścia ??
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re: c240 2.6 M112
Wypadanie zapłonu to także kable , cewka , paliwo i filtr.
jeden z forumowiczów miał podobny problem i wymienił cewkę siewcę i bez zmian . Okazało się ze pompa paliwa podawała lewe powietrze które zbierało się w listwie .
drugiemu znajomemu padła cewka i miał błąd wypadanie zapłonu .
spadek mocy masz bo samochód wchodzi w tryb serwisowy i staje się wielkim mułem .
jeden z forumowiczów miał podobny problem i wymienił cewkę siewcę i bez zmian . Okazało się ze pompa paliwa podawała lewe powietrze które zbierało się w listwie .
drugiemu znajomemu padła cewka i miał błąd wypadanie zapłonu .
spadek mocy masz bo samochód wchodzi w tryb serwisowy i staje się wielkim mułem .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
- VIN: wdb2030611a016613
Re: c240 2.6 M112
pompa ma ciśnienie w granicach 4.0 więc optymalne
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re: c240 2.6 M112
możesz łapać lewe powietrze do paliwa przy filtrze.
nie zapomnij ze nie masz tego cały czas tylko co jakiś czas to że teraz ma 4.0 nie znaczy ze podczas awarii tez masz . Musiał byś pojeździć z kompem aż nie wyjdzie awaria
nie zapomnij ze nie masz tego cały czas tylko co jakiś czas to że teraz ma 4.0 nie znaczy ze podczas awarii tez masz . Musiał byś pojeździć z kompem aż nie wyjdzie awaria
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
-
- VIP
- Posty: 290
- Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
- VIN: WDB2032161F223143
- Lokalizacja: Kalisz
Re: c240 2.6 M112
w inny aucie które robiłem były dwie cewki zintegrowane czyli 1i4 jedna cewka 2i3 druga i co jakiś czas tez ten błąd i okazało się że na drugiej cewce na 3 wyjściu upaliło się coś w wewnątrz i raz działało a raz nie
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: c240 2.6 M112
A czym te błędy były odczytywane?
"P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4" na pewno? A nie na 5? może ktoś sprawdzić?
"P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4" na pewno? A nie na 5? może ktoś sprawdzić?
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
- VIN: wdb2030611a016613
Re: c240 2.6 M112
Tak na 4 w silniku m112 bo w m113 na 5 Tak komp tłumaczył
Ale komp do diagnostyki taki jakis zwykły
W weekend będę miał dostęp do czegoś lepszego to może się w końcu dowiem co i jak
Jutro przemieniam przepływomierz od kolegi bo on ma na bank dobry
Ale komp do diagnostyki taki jakis zwykły
W weekend będę miał dostęp do czegoś lepszego to może się w końcu dowiem co i jak
Jutro przemieniam przepływomierz od kolegi bo on ma na bank dobry
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4575
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: c240 2.6 M112
najlepiej jakbyś go pod SD podpiął, mniej zgadywania by było.
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
- VIN: wdb2030611a016613
Re: c240 2.6 M112
Mam dostęp tylko do komputera diagnostycznego gutmman chyba może być ?
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
- VIN: wdb2030611a016613
Re: c240 2.6 M112
filter nie jest tego przyczyną został wymieniony
niby lepiej się zbiera ale dalej trzyma go w okolicy 3500 obrotów
niby lepiej się zbiera ale dalej trzyma go w okolicy 3500 obrotów
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sie 2016, o 20:56
- VIN: WDB2032611F392678
- Lokalizacja: Śląsk
Re: c240 2.6 M112
A rozrząd? Przy okazji szukania tematu wymiany halasujacego rozrządu w moim natrafiłem na temat gdzie ktoś opisywał, że wypadają mu zapłonu przez rozciągnięty łańcuch, też mi się zdażyło to dwa razy.
W163 ML350 AT LPG
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
S203 C240 AT LPG
LEXUS IS200 AT LPG
W202 c180 LPG
VW Golf IV 1,9 tdi Klasyka
VW Golf IV 1,6 MPI
VW Polo 6N 1,4 MPI
Citroen AX 1,5D
Fiat 126p
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: c240 2.6 M112
Jeżeli wszystkie części w układzie zapłonowym sprawne w 100%.
Zamienić wtrysk z cyl. wykazujacego błędy na jak najdalszy od tego cyl.
Jeżeli to nie da efektu i wtryski ok pozostaje zatkany otwór w głowicy do dodatkowego powietrza lub uszkodzona klapa w kolektorze ssącym.
Jest jeszcze najgorsza wersja.Zawór wydechowy został oblepiony nagarem i żarzy się w czasie pracy.Częste w silnikach o sporym przebiegu i pijących olej.Jeżeli na jednym cyl. to uszkodzona prowadnica zaworowa i uszczelniacz.
W załączniku budowa kolektora ssącego.Często gazownik uszkadza klapy przy wierceniu dziur pod wtryski gazu.
Zamienić wtrysk z cyl. wykazujacego błędy na jak najdalszy od tego cyl.
Jeżeli to nie da efektu i wtryski ok pozostaje zatkany otwór w głowicy do dodatkowego powietrza lub uszkodzona klapa w kolektorze ssącym.
Jest jeszcze najgorsza wersja.Zawór wydechowy został oblepiony nagarem i żarzy się w czasie pracy.Częste w silnikach o sporym przebiegu i pijących olej.Jeżeli na jednym cyl. to uszkodzona prowadnica zaworowa i uszczelniacz.
W załączniku budowa kolektora ssącego.Często gazownik uszkadza klapy przy wierceniu dziur pod wtryski gazu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 6 lis 2016, o 12:41
- VIN: wdb2030611a016613
Re: c240 2.6 M112
temat zakończony tanio i szybko
wymiana świec i czyszczenie odmy bo była zapchana itp
do tego doszło nowe strojenie kompa teraz od 3 miesięcy problem znikł
wymiana świec i czyszczenie odmy bo była zapchana itp
do tego doszło nowe strojenie kompa teraz od 3 miesięcy problem znikł
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: c240 2.6 M112
Jak widać, trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
c240 2.6 M112
Dziękuję bardzo
Tu jest dział części ale już kontynuuje temat tu by nowego nie zakładać.
1.Wiec to jest odma, zakładam że potrzebuje nowej uszczelki na nią później, na tym filmiku (10:08) On ma "mokrą" uszczelkę ala jakiś silikon?
2.Zalecasz także znowu wymianę na nową uszczelkę dekla?
3. Na tym filmiku nie mogę ogarnąć z jaką siła on kluczem kluczem dynamometrycznym dokręca tą okrywę, wiesz z jaka to siła powinno być?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie