c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Moderator: Dziki Mar

bulionk2
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:10
VIN: WDB2030611A651581

c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: bulionk2 »

Witam,

Od pewnego czasu walczę ze swoim mercem. Przy kickdownie lub przekroczeniu 4.5tys obrotów wywala błąd check engine.Po sprawdzeniu pokazuje błąd P0305. odpala bez problemu, nie szarpie nie telepie, codzienna jazda bez zarzutów. Trochę sprawdziłem i już kończą mi się pomysły :placz: .

Cewka wymieniona na nową
Kable nowe
Świecę nowe(wcześniej zamieniałem miejscami)
Wtryski pozamieniane miejscami (wymienione o ringi)
Popychacze zaworowe hydrauliczne wymienione na nowe
Nowy olej
Nowe Filtr Paliwa, oleju,
Przepływomierz wymieniony na nowy
Ciśnienie paliwa na linii 3,8 Bar
Ciśnienie na tłokach ~11.5 ( nie ma dużej różnicy 0,2-0,4 Bara)
Nowy filtr powietrza ( testowany z filtrem, bez filtra, z nowym filtrem powietrza)
Rozrząd brak luzu kreski pokrywają się

Samochód jest z 2004 roku ma przejechane około 245tyś km. Olej filtry wymieniam co około 10tyś km. VIN WBD2030611A651581/
Prosiłbym o jakąś pomoc :usmiech: .Może wam przychodzi coś do głowy
Mercedes-Benz C240 Elegance 2004 :ok:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: Przybek »

Przy mierzeniu kompresji robiłeś próbę olejową?
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: lechita »

Taką przypadłość (zapalała się kontrolka check po kick down lub max wciśnięciu pedału gazu) w swoim CDI zlikwidowałem poprzez dwukrotną, prawidłową adaptację pedału gazu (adaptacja jedna po drugiej).
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
bulionk2
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:10
VIN: WDB2030611A651581

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: bulionk2 »

lechita pisze: 21 maja 2019, o 16:35 Taką przypadłość (zapalała się kontrolka check po kick down lub max wciśnięciu pedału gazu) w swoim CDI zlikwidowałem poprzez dwukrotną, prawidłową adaptację pedału gazu (adaptacja jedna po drugiej).
Wytłumaczysz mi jak trzeba to wykonać? Chodzi o reset przepustnicy ? (throttle Reset)
Przybek pisze: 21 maja 2019, o 15:22 Przy mierzeniu kompresji robiłeś próbę olejową?
Nie robiłem. Ale spróbuje zrobić :usmiech: .
Mercedes-Benz C240 Elegance 2004 :ok:
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: polofix »

LPG jest?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: Dziki Mar »

bulionk2 pisze: 21 maja 2019, o 18:06
lechita pisze: 21 maja 2019, o 16:35 Taką przypadłość (zapalała się kontrolka check po kick down lub max wciśnięciu pedału gazu) w swoim CDI zlikwidowałem poprzez dwukrotną, prawidłową adaptację pedału gazu (adaptacja jedna po drugiej).
Wytłumaczysz mi jak trzeba to wykonać? Chodzi o reset przepustnicy ? (throttle Reset)
Nie. Procedura opisana jest na forum. Głównie operuje się potencjometrem przyspieszenia "pedałem"
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: lechita »

@bulionk2 - tak jak napisał kolega @Dziki Mar, jest opisana procedura na forum albo możesz wyszukać opis na youtube. Poradziłem ten sposób, ponieważ zrobisz to sam i jest bezkosztowy. Pedał gazu wciskasz do końca, razem z kick down.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: Przybek »

Przestańcie pisać bzdury na temat resetu przepustnicy pedałem gazu bo to akurat w W203 kasuje ADAPTACJĘ SKRZYNI BIEGÓW.
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: lechita »

@Przybek lub ktoś inny - poproszę o wyjaśnienie terminu ,,adaptacja skrzyni biegów".
Pytając kiedyś o ten termin mechanika, który naprawia tylko MB, odpowiedział, że można tę czynność wykonać przy użyciu SD, ale to zbyt złożone.
Co ma zależność wielkości sygnału z potencjometru przyspieszenia (gazu), ze sterownikiem silnika i obrotami na poszczególnych przełożeniach skrzyni biegów, to można się domyślać.
W przypadku kolegi, który swój problem opisał, to nie wiadomo czy podany błąd P0... jest z SD, czy z ,,jakiegoś skanera".
Dlaczego zapalanie się check engine po pełnym wciśnięciu pedału gazu lub po kick down zniknęło raz na zawsze po prawidłowym odczycie sygnału z pedału gazu (tzw. reset), może ktoś logicznie wytłumaczyć, kto tę wiedzę posiada.
Szukamy na razie rozwiązania bez kosztów, a w zasięgu ręki.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: Przybek »

@lechita, w skrócie adaptacja skrzyni to nauczenie się sterownika skrzyni Twojego stylu jazdy czyli dopasowanie momentu zmiany biegów w zależności głównie od stopnia wychylenia przepustnicy i szybkości wychylenia (ciśniesz lekko skrzynia zmienia biegi wcześniej niż standardowo, jeździsz z gazem w podłodze zmiana będzie znacznie później niż przy standardowych ustawieniach zapisanych w programie sterownika).
Przykład - 2 identyczne auta (silniki, skrzynie, przełożenie mostu, stan techniczny) i jednym jeździ 20-to latek a drugim 80-cio letni pan (wiek przykładowy). W jednym będziesz miał wrażenie że jedziesz autem wyścigowym (zmiany będą w granicach 4000rpm) a w drugim że holujesz tankowiec (zmiany na absolutnie minimalnych obrotach zapisanych w programie i praktycznie zerowa dynamika).
Z tego co pamiętam to procedura resetu skrzyni jest opisana chyba nawet w instrukcji użytkownika.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: Dziki Mar »

bulionk2 pisze: 21 maja 2019, o 18:06
lechita pisze: 21 maja 2019, o 16:35 Taką przypadłość (zapalała się kontrolka check po kick down lub max wciśnięciu pedału gazu) w swoim CDI zlikwidowałem poprzez dwukrotną, prawidłową adaptację pedału gazu (adaptacja jedna po drugiej).
Wytłumaczysz mi jak trzeba to wykonać? Chodzi o reset przepustnicy ? (throttle Reset)
Przybek Nie wiem po co piszesz te wywody. lechita wyraźnie napisał o adaptacji pedałem gazu. Kolega bulionk2 spytał czy chodzi o reset przepustnicy. Kolejny post to moja odpowiedzieć, że uwaga NIE. Więc nie wiem, po co piszesz o adaptacji skrzyni, jakiś bzdurach wypisywanych na forum itd. Moja odpowiedź, że to nie chodzi o reset przepustnicy wystarczyła.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: lechita »

Według mojego umysłu, który częściowo przynajmniej siedzi w elektronice, to zadanie prawidłowej wartości napięcia wychodzącego z potencjometru pedału gazu do sterownika silnika (czyli tzw. adaptacja), pozwala na prawidłowe sterowanie parametrami silnika. Jeżeli zamienisz prawidłowy potencjometr gazu na uszkodzony lub złej wartości, to jestem przekonany, że sterownik silnika odpowie zapaleniem się lampki check engine, ponieważ parametr z tegoż gazu będzie niezgodny z parametrami mapy sterownika silnika.
Zresztą po co tyle pisać, niech kolega z problemem, dla świętego spokoju zrobi sobie ,,adaptację gazu". To nic nie kosztuje, chociaż też niczego nie gwarantuje.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: siwix »

bulionk2
P0305 czyli wypadanie zapłonów na 5 cylindrze.
spróbuj na mniejszej przerwie na świecy. 0,6
dolot i wydech szczelny?
nagar na zaworach?
ciśnienie paliwa jest w normie (3,7 do 4,2)
EGR możesz też sprawdzić
sprawdź podciśnienie w i działanie klap w kolektorze dolotowym
jakość paliwa
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: polofix »

A ja się pytałem czy kolega ma LPG, a to najczęstsza przyczyna takich objawów
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
bulionk2
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:10
VIN: WDB2030611A651581

Re: c240 m112 e26 zanik zapłonu cyl.5

Post autor: bulionk2 »

Wybaczcie moją długą nie obecność. Więc :
Przybek pisze: 21 maja 2019, o 15:22 Przy mierzeniu kompresji robiłeś próbę olejową?
Próba olejowa na ciepłym silniku, robiona 2 razy na 5 cylindrze wyszła
Na sucho 11,3
z olejem 12.6
chyba dobre wyniki co sądzicie?
polofix pisze: 23 maja 2019, o 18:04 A ja się pytałem czy kolega ma LPG, a to najczęstsza przyczyna takich objawów
Czysta benzyna.
lechita pisze: 22 maja 2019, o 17:09 Według mojego umysłu, który częściowo przynajmniej siedzi w elektronice, to zadanie prawidłowej wartości napięcia wychodzącego z potencjometru pedału gazu do sterownika silnika (czyli tzw. adaptacja), pozwala na prawidłowe sterowanie parametrami silnika. Jeżeli zamienisz prawidłowy potencjometr gazu na uszkodzony lub złej wartości, to jestem przekonany, że sterownik silnika odpowie zapaleniem się lampki check engine, ponieważ parametr z tegoż gazu będzie niezgodny z parametrami mapy sterownika silnika.
Zresztą po co tyle pisać, niech kolega z problemem, dla świętego spokoju zrobi sobie ,,adaptację gazu". To nic nie kosztuje, chociaż też niczego nie gwarantuje.

Znalazłem procedure adaptacji gazu. zrobiłem z 5 razy bez skutku. odesłałem komputer do sprawdzenia może tam siedzi błąd.
siwix pisze: 23 maja 2019, o 17:19 bulionk2
P0305 czyli wypadanie zapłonów na 5 cylindrze.
spróbuj na mniejszej przerwie na świecy. 0,6
dolot i wydech szczelny?
nagar na zaworach?
ciśnienie paliwa jest w normie (3,7 do 4,2)
EGR możesz też sprawdzić
sprawdź podciśnienie w i działanie klap w kolektorze dolotowym
jakość paliwa
dolot szczelny. Nie jestem pewny na 100% czy wydech jest szczelny( to może być przyczyna?)
Nie otwierałem silnika na razie chce sprawdzić/robić mniej inwazyjne pomysły.
Ciśnienie paliwa 3,8 bara.
Co do świec wcześniej były założone z odstępem 0.7 teraz 1.0 i taki sam efekt.
Paliwo zawsze leje z Orlen, Bp,Shell. 95 czy 98 ten sam błąd wyskakiwał.
Podciśnienie nie sprawdzałem i nie wiedziałem ze są klapy wirowe w tym silniku.
Mercedes-Benz C240 Elegance 2004 :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”