Cieknąca pompa VACUM

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
konarek4
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 2011, o 17:17
VIN:
Lokalizacja: mazowsze

Cieknąca pompa VACUM

Post autor: konarek4 »

Witam

Czy ktoś z zacnych koleżanek/kolegów spotkał się z delikatnym wyciekiem oleju z pompy Vacum ? Ja w mojej Celinie coś takiego obserwuję , wykrapla się delikatnie ocieka na pobliskie urządzenia a jeszcze ruch paska rozpyla to po okolicy. Denerwuje mnie to strasznie . Może ktoś rozbierał, demontował pompę i wie co i jak ? Za wszelkie pomocne uwagi dziękuję.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2012, o 20:14 przez konarek4, łącznie zmieniany 1 raz.
C 220 CDI Avantgarde Silvermetallic 2000 r.

Jest gwiazda, jest jazda.......
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

konarek4 pisze: Czy ktoś z zacnych koleżanek/kolegów spotkał się z delikatnym wyciekiem oleju z pompy Vacum
Wymiana uszczelki pod pompą rozwiąże problem.
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
konarek4
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 9 sty 2011, o 17:17
VIN:
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: konarek4 »

Witam wszystkich.

Uszczelka, a raczej oring na pompie VACUM wymieniony . Naprawa banalnie prosta , trochę łamania głowy przy zdjęciu przewodu z króćca pompy ,ale trzeba pomyśleć i wszystko odbyło się bez strat.

Pozdrawiam :mb:
C 220 CDI Avantgarde Silvermetallic 2000 r.

Jest gwiazda, jest jazda.......
darkoslaw1
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 12 cze 2011, o 18:21
VIN:
Lokalizacja: wielkopolskie

Post autor: darkoslaw1 »

Też mam ten problem.
Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
Mam 9000 do wymiany, więc trochę mi szkoda, czy to konieczne?
Z góry dziękuję.
C-240 2000 rok benzyna, automat, classic salon
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Chyba komuś chodziło o olej napędowy...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

darkoslaw1 pisze: Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
Nie ma takiej potrzeby.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
darkoslaw1
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 12 cze 2011, o 18:21
VIN:
Lokalizacja: wielkopolskie

Post autor: darkoslaw1 »

Gdyniak pisze:
darkoslaw1 pisze: Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
Nie ma takiej potrzeby.
Dzięki serdeczne za odp.

[ Dodano: 2012-02-12, 19:38 ]
mercfan pisze:Chyba komuś chodziło o olej napędowy...
Masz rację, pomyliłem się.
Ja mam benzynę i to jest ponoć jakaś chłodnica oleju obok filtra oleju.
Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
C-240 2000 rok benzyna, automat, classic salon
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

darkoslaw1 pisze:Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
Silnik spalinowy to takie ustrojstwo, gdzie olej spływa do miski olejowej.
Miska olejowa to takie ustrojstwo silnika spalinowego, które znajduje się w jego(czyli silnika) w najniższym punkcie.
Więc czy spuszczać olej.
Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.
ML W164 350
Opel Ampera
darkoslaw1
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 12 cze 2011, o 18:21
VIN:
Lokalizacja: wielkopolskie

Post autor: darkoslaw1 »

pleban pisze:
darkoslaw1 pisze:Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
Silnik spalinowy to takie ustrojstwo, gdzie olej spływa do miski olejowej.
Miska olejowa to takie ustrojstwo silnika spalinowego, które znajduje się w jego(czyli silnika) w najniższym punkcie.
Więc czy spuszczać olej.
Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.
NIBY LOGICZNE :ostr: :tak:
C-240 2000 rok benzyna, automat, classic salon
Awatar użytkownika
fabiang
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2014, o 16:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: fabiang »

konarek4, czesc gdzie zakupic mozna taki oring?
W203 2001r cdi 220 143km kombi-automat-avangarde
WDB2032061F116235
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Najlepiej w serwisie ... na bank będą pasowały i nie będziesz musiał powtarzać operacji za kilka dni / tygodni .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
fabiang
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2014, o 16:49
VIN:
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: fabiang »

potrzebuje nr cześci "oringu"do mojej pompy Vacum bo byłem w serwisie i gościu drapał się po głowie i patrzał w komputer i stwierdził że pompa w całości .... czy ktos moze mi pomóc?
Ostatnio zmieniony 6 gru 2014, o 20:27 przez fabiang, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2001r cdi 220 143km kombi-automat-avangarde
WDB2032061F116235
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Czy dobrze sprawdziłem, że uszczelka pompy vacum do mojego VIN to A 271 238 03 80 i czy mam też kupić od razu tą śrubę N 910143006003? :mysli: Z góry dziękuję za pomoc. :tak:

:mysli:

Tak ... dobrze sprawdziłeś Smart i śruby nie musisz kupować a w MB też mają błąd katalogowy z samą pompą, która według EPC nie istnieje do tego modelu. :haha:

:zacieszacz:

Aha. No super i dzięki za potwierdzenie. :rotfl:
Ostatnio zmieniony 20 mar 2015, o 16:22 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Marek1958
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 29 sie 2013, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Marek1958 »

Wymiana uszczelki pod vacu u mnie nie pomogła.
Dopiero wymiana oringu 93x3 w pompie pomogła.
C180 Kompressor 143KM Sportcoupe 2004 automat.
WDB2037461A632965
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Bardzo, bardzo dziękuje Marku za informację. Niestety w katalogu epc jest jakiś błąd i nie pokazuje pod VIN właściwych danych. Pod Twój też. Dopiero po odfiltrowaniu i identyfikacji silnika względem 6 pierwszych cyfr z VIN czyli w moim przypadku 271946 i wybraniu silnika 271946 plus reszcie jego numeru 30611234 w datach od 09/01/2004 do 16/05/2006 okazuje się, że uszczelka do mojego ma numer A 2712380180 i to z kodem [009,010] bo ten sam numer uszczelki ma też kody [005,006] a wtedy jest do serii silnika z 2003 roku i to bardzo krótkiej serii, bo robionej prze osiem dni stycznia. :mysli:

Epc pokazuje po całym moim VIN numer uszczelki A 2712380380 a ta jest do silnika od daty 19/12/2008 a Seal Ring do mojego po odfiltrowaniu ma numer A 6689970145 a na pełnym VIN, epc twierdzi, że nie ma go w katalogu. Ale zamieszanie. :dobani:

Reasumując dzięki Twojej uwadze doszedłem do tego, że potrzebuję uszczelki [009,010] A 2712380180 i o-ringu A 6689970145. Jadę jutro do MB odkręcić sprawę, potwierdzić i zamówić prawidłowe tajle. :tak: Mały włos został bym z wyciągniętą pompą i bez prawidłowych części. Sprawdzajcie komentarze przy numerach części jak dobieracie je sami z epc. :tak:

Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi potwierdzić właściwość mojego wyboru w epc to bardzo proszę, bo widzę, że na chłopaka z części MB Sosnowiec trzeba brać poprawkę skoro mając mój VIN, sprzedał mi niewłaściwą uszczelkę a o oringu nawet nie wspomniał. Lipa. :mysli: Dodam tylko, że wyciek spod pompy vacum u mnie można było dopiero zauważyć, po zdjęciu osłony pod samochodem w czasie wymiany wahacza gdyż olej poleciał po przewodach i po skrzyni a patrząc od góry trzeba było podkładać od tyłu/spodu pompy lusterko, żeby zidentyfikować dokładnie miejsce. Patrząc normalnie z góry i z boku nie było nic widać. :tak:

Refleksja dla innych. Może od czasu do czasu warto sprawdzić, co się tam dzieje lusterkiem a nie czekać aż chlapnie po silniku. U mnie odkrycie jak widać czysto przypadkowe. :tak:
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 10:41 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”