Tydzień temu po przypadkowym odpalaniu samochodu bez podpiętej wtyczki do wtrysku w 200cdi (85kw) pojawił się problem.
Podczas jazdy samochód zgasł i wywaliło mi błąd epc.
Wykasowałem wszystkie błędy i ten komunikat ustąpił.
Pojawił się natomiast dodatkowy problem.
P0100-2 (B2/5 miernik pasy powietrza (HFM))Napięcie sygnału jest z wysokie.
Sprawdziłem czujnik masy powietrza. Okazuje się, że mój jest sprawny, ale pokazuje na komputerze 0 - nawet przy wyrzuceniu czujnika z dolotu wskazywałby ok. 20jednostek (nie pamiętam jakie dokładnie jednostki )
Czujnik sprawdziłem podłączając pod w211 (2004r) i tam wskazania są prawidłowe.
Zakładałem też do swojego nówkę - dalej ten sam problem.
Uprzedzając pytania
Filtr powietrza zmieniany 1-2 miesięcy przed awarią.
EGR rozebrany i wyczyszczony.
Jeśli odpalę samochód z wciśniętym pedałem gazy to wkręca się na obroty, ale zaraz przeskakuje na 3k.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
Czujnik masy powietrza - tryb awaryjny
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 11:18
- VIN: WDB2032041F296765
Czujnik masy powietrza - tryb awaryjny
Posiadam:
W203 200cdi (85kw)
W203 270cdi (125kw)
W245 180cdi (80kw)
W211 220cdi (110kw)
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 11:18
- VIN: WDB2032041F296765
Re: Czujnik masy powietrza - tryb awaryjny
Podaje rozwiązanie
Przedzwoniłem przewody od czujnika do komputera.
W moim silniku idą cztery przewody.
Należy zwrócić uwagę na to, ze przy komputerze masa od czujnika przy odmie łączy się z masą czujnika masy powietrza.
Przy przewodzie masowym nie miałem sygnału.
Okazało się, że jakimś cudem przewód został przerwany.
Dodatkowo pin przy wtyczce od czujnika masy (konektorek żeński) nie miał przejścia do samego czujnika.
Temat do zamknięcia.
Przedzwoniłem przewody od czujnika do komputera.
W moim silniku idą cztery przewody.
Należy zwrócić uwagę na to, ze przy komputerze masa od czujnika przy odmie łączy się z masą czujnika masy powietrza.
Przy przewodzie masowym nie miałem sygnału.
Okazało się, że jakimś cudem przewód został przerwany.
Dodatkowo pin przy wtyczce od czujnika masy (konektorek żeński) nie miał przejścia do samego czujnika.
Temat do zamknięcia.
Posiadam:
W203 200cdi (85kw)
W203 270cdi (125kw)
W245 180cdi (80kw)
W211 220cdi (110kw)