EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Cześć,
Mam problem w swoim Mercedesie w209 2.7 cdi.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem EGR. Dokładny błąd to P0401, a co z tym idzie brak mocy i spore kopcenie.
Problem nie występuje cały czas. Jak skasuje błąd, to przez jakiś czas się nie pojawia, ale nadal moc nie jest optymalna.
Zdarza się, że auto nie ma mocy i turbo praktycznie nie ładuje, no może trochę przy wyższych obrotach.
Zastanawiają mnie również dziwne i zmienne wartości przepływomierza (podobno zależne od EGR)
Oto co do tej pory zrobiłem:
-wyczyszczenie EGR (nie był bardzo brudny).
-wymiana przewodów podciśnieniowych.
-wymiana uszczelki w serwie hamulcowym, przy pedale hamulca (syczało i uciekało podciśnienie).
-wyczyszczenie przepływomierza.
Czy ktoś może podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić?
Liczę na waszą pomoc
Mam problem w swoim Mercedesie w209 2.7 cdi.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem EGR. Dokładny błąd to P0401, a co z tym idzie brak mocy i spore kopcenie.
Problem nie występuje cały czas. Jak skasuje błąd, to przez jakiś czas się nie pojawia, ale nadal moc nie jest optymalna.
Zdarza się, że auto nie ma mocy i turbo praktycznie nie ładuje, no może trochę przy wyższych obrotach.
Zastanawiają mnie również dziwne i zmienne wartości przepływomierza (podobno zależne od EGR)
Oto co do tej pory zrobiłem:
-wyczyszczenie EGR (nie był bardzo brudny).
-wymiana przewodów podciśnieniowych.
-wymiana uszczelki w serwie hamulcowym, przy pedale hamulca (syczało i uciekało podciśnienie).
-wyczyszczenie przepływomierza.
Czy ktoś może podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić?
Liczę na waszą pomoc
- korni8808
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
- VIN: WDB2102701B094646
- Lokalizacja: Jawor
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Układ dolotowy jest szczelny?
Wszystkie przewody gumowe, łączenia, czujniki, IC??
Wszystkie przewody gumowe, łączenia, czujniki, IC??
SD C4
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Psiukałem Plakiem w okolice układu dolotowego - układ jest szczelny.
Myślę, że jakby była dziura, nieszczelność w układzie dolotowym, problem byłby cały czas.
Myślę, że jakby była dziura, nieszczelność w układzie dolotowym, problem byłby cały czas.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
A zawór sterujący EGRem próbowałeś podmienić?
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Nie próbowałem, ale trzeba będzie kupić jakąś używkę z allegro i sprawdzić. Chociaż czyściłem EGR i rozruszałem sam tłoczek.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.
Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
A wiecie może gdzie znaleźć schemat podcisnień do 2.7 cdi?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
W EPC.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
W sumie to najprościej jechać po wężykach bo tak czy jak musisz to zrobić żeby zbadać czy nie ma gdzieś dziurki itp
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
@Mieniu, wszystkie wężyki są nowe. Wymieniał je mój znajomy mechanik. Dzisiaj się jeszcze temu przyjrzałem. Gdy tylko odepnę któryś z wężyków, rosną wartości MAF.
Sytuacja ta zdarza się również gdy są podpięte wszystkie wężyki podciśnieniowe (powiedzmy średnio raz na minutę), wtedy po dodaniu gazu i odpuszczeniu, wartości MAF wracają do normy. Sytuacja się powtarza ale nieregularnie, więc raz na minutę to mocne uśrednienie.
Sytuacja ta zdarza się również gdy są podpięte wszystkie wężyki podciśnieniowe (powiedzmy średnio raz na minutę), wtedy po dodaniu gazu i odpuszczeniu, wartości MAF wracają do normy. Sytuacja się powtarza ale nieregularnie, więc raz na minutę to mocne uśrednienie.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Spróbuj jeszcze to zrobić i daj znać jakie efekty to zawęzimy krąg poszukiwań.Meniu pisze: ↑13 lut 2019, o 10:22 EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.
Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sty 2019, o 13:56
- VIN: brak VIN
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
I jak przyczyną twojego problemu było turbo? Czy też może coś innego? Może to https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... ka_turbiny ci pomoże, kilka informacji o gruszce turbiny
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, o 08:55 przez Wutrzy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Sprawdziłem strzykawką i Gruszkę i EGR - jest ok, chociaż ciężej zaciągnąć powietrze do EGR (może tłoczek zatarty?). Sprawdziłem jeszcze raz przewody podciśnieniowe i znalazłem jeden spękany wężyk (przy wyjściu z zaworku podciśnienia tego od turbo). Wymieniłem go w sobotę i było lepiej, jednak dzisiaj wracając z pracy, błąd P0401 powrócił i z nim brak mocy. Od wymiany wężyka do dzisiaj problem nie występował. Zastanawiam się co to może być, bo sprawa zaczyna mnie mocno irytować.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Czy zaworek sterujący turbo i EGR jest tauki sam? Może on świruje i podmiana/zamiana tego zaworka pomogła by w diagnozie. Jakbyś zmienił i zaworek okazał by sie wadliwy to byłby błąd turbiny a nie EGR.
Albo jeszcze inaczej. Ściągnij wężyk z EGR i przejedz sie kawałek. Zobaczysz jak auto zareaguje i jaki błąd wyrzuci.
Jak będzie zachowywac się tak samo i ten sam błąd to szukałbym EGR lub jego zaworek sterujacy.
Albo skupiamy się na EGR a może zapieczone łopatki na geometrii daja podobne objawy?
Albo jeszcze inaczej. Ściągnij wężyk z EGR i przejedz sie kawałek. Zobaczysz jak auto zareaguje i jaki błąd wyrzuci.
Jak będzie zachowywac się tak samo i ten sam błąd to szukałbym EGR lub jego zaworek sterujacy.
Albo skupiamy się na EGR a może zapieczone łopatki na geometrii daja podobne objawy?
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
- VIN: WDB2093161F086526
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.
Odpiąłem wężyk między zaworkiem a EGR i po chwili jazdy pojawił się błąd P0401. Brak mocy był od początku. Pod dłuższej jeździe wyświetlił się Check również z tym błędem.
Zastanawiam się czy to nie jest wina zacinającego się EGR. Czyściłem go, ale żeby tłoczek ruszył, trzeba było naprawdę sporego podciśnienia.
Chyba trzeba będzie wymienić w pierwszej kolejności zaworek a jak to nie pomoże, sam EGR.
Zastanawiam się czy to nie jest wina zacinającego się EGR. Czyściłem go, ale żeby tłoczek ruszył, trzeba było naprawdę sporego podciśnienia.
Chyba trzeba będzie wymienić w pierwszej kolejności zaworek a jak to nie pomoże, sam EGR.