EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Moderator: Dziki Mar

mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

Cześć,

Mam problem w swoim Mercedesie w209 2.7 cdi. :uee:
Od dłuższego czasu borykam się z problemem EGR. Dokładny błąd to P0401, a co z tym idzie brak mocy i spore kopcenie.
Problem nie występuje cały czas. Jak skasuje błąd, to przez jakiś czas się nie pojawia, ale nadal moc nie jest optymalna.
Zdarza się, że auto nie ma mocy i turbo praktycznie nie ładuje, no może trochę przy wyższych obrotach.

Zastanawiają mnie również dziwne i zmienne wartości przepływomierza (podobno zależne od EGR) :mysli:

Oto co do tej pory zrobiłem:
-wyczyszczenie EGR (nie był bardzo brudny).
-wymiana przewodów podciśnieniowych.
-wymiana uszczelki w serwie hamulcowym, przy pedale hamulca (syczało i uciekało podciśnienie).
-wyczyszczenie przepływomierza.

Czy ktoś może podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić?

Liczę na waszą pomoc :prosi:
Awatar użytkownika
korni8808
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 23:23
VIN: WDB2102701B094646
Lokalizacja: Jawor

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: korni8808 »

Układ dolotowy jest szczelny?
Wszystkie przewody gumowe, łączenia, czujniki, IC??
SD C4
mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

Psiukałem Plakiem w okolice układu dolotowego - układ jest szczelny.
Myślę, że jakby była dziura, nieszczelność w układzie dolotowym, problem byłby cały czas.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Przybek »

A zawór sterujący EGRem próbowałeś podmienić?
mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

Nie próbowałem, ale trzeba będzie kupić jakąś używkę z allegro i sprawdzić. Chociaż czyściłem EGR i rozruszałem sam tłoczek.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu »

EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.

Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

A wiecie może gdzie znaleźć schemat podcisnień do 2.7 cdi?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Dziki Mar »

W EPC.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu »

W sumie to najprościej jechać po wężykach bo tak czy jak musisz to zrobić żeby zbadać czy nie ma gdzieś dziurki itp
mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

@Mieniu, wszystkie wężyki są nowe. Wymieniał je mój znajomy mechanik. Dzisiaj się jeszcze temu przyjrzałem. Gdy tylko odepnę któryś z wężyków, rosną wartości MAF.
Sytuacja ta zdarza się również gdy są podpięte wszystkie wężyki podciśnieniowe (powiedzmy średnio raz na minutę), wtedy po dodaniu gazu i odpuszczeniu, wartości MAF wracają do normy. Sytuacja się powtarza ale nieregularnie, więc raz na minutę to mocne uśrednienie.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu »

Meniu pisze: 13 lut 2019, o 10:22 EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.

Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
Spróbuj jeszcze to zrobić i daj znać jakie efekty to zawęzimy krąg poszukiwań.
Wutrzy
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2019, o 13:56
VIN: brak VIN

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Wutrzy »

I jak przyczyną twojego problemu było turbo? Czy też może coś innego? Może to https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... ka_turbiny ci pomoże, kilka informacji o gruszce turbiny :)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2019, o 08:55 przez Wutrzy, łącznie zmieniany 1 raz.
mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

Sprawdziłem strzykawką i Gruszkę i EGR - jest ok, chociaż ciężej zaciągnąć powietrze do EGR (może tłoczek zatarty?). Sprawdziłem jeszcze raz przewody podciśnieniowe i znalazłem jeden spękany wężyk (przy wyjściu z zaworku podciśnienia tego od turbo). Wymieniłem go w sobotę i było lepiej, jednak dzisiaj wracając z pracy, błąd P0401 powrócił i z nim brak mocy. Od wymiany wężyka do dzisiaj problem nie występował. Zastanawiam się co to może być, bo sprawa zaczyna mnie mocno irytować.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: Meniu »

Czy zaworek sterujący turbo i EGR jest tauki sam? Może on świruje i podmiana/zamiana tego zaworka pomogła by w diagnozie. Jakbyś zmienił i zaworek okazał by sie wadliwy to byłby błąd turbiny a nie EGR.

Albo jeszcze inaczej. Ściągnij wężyk z EGR i przejedz sie kawałek. Zobaczysz jak auto zareaguje i jaki błąd wyrzuci.

Jak będzie zachowywac się tak samo i ten sam błąd to szukałbym EGR lub jego zaworek sterujacy.

Albo skupiamy się na EGR a może zapieczone łopatki na geometrii daja podobne objawy?
mb124
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2018, o 15:14
VIN: WDB2093161F086526
Lokalizacja: Wa-wa

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

Post autor: mb124 »

Odpiąłem wężyk między zaworkiem a EGR i po chwili jazdy pojawił się błąd P0401. Brak mocy był od początku. Pod dłuższej jeździe wyświetlił się Check również z tym błędem.
Zastanawiam się czy to nie jest wina zacinającego się EGR. Czyściłem go, ale żeby tłoczek ruszył, trzeba było naprawdę sporego podciśnienia.
Chyba trzeba będzie wymienić w pierwszej kolejności zaworek a jak to nie pomoże, sam EGR.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”