Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Moderator: Dziki Mar

jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: jarekM78 »

Witam kolegów serwisu mercedesa :) , od tygodnia posiadam MB C270 CDI z końca 2001r ELEGANCE .
Wiem Ze nie ma zestawu naprawczego a demontaż klapek wirowych jest nie zalecane . Mam wymontowany kolektor i wyjąłem klapki bo latają góra-dół i nie mogę dojść jak je zablokować by nie fruwały . Macie na to jakiś patent by wyeliminować ruch góra-dół .
Może ktoś wstawić fotkę ułożenia tych klapek bo każda jest inna .
pozdrawiam Jarek
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
gregor1312
VIP
Posty: 51
Rejestracja: 23 maja 2010, o 20:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: gregor1312 »

dlaczego uważasz że lepiej nie wyrzucać klapek, bez nich silnik będzie tak samo pracował jak z nimi. Miałem taki sam problem, zacinały się i wywalało błąd nastawnika klapek, kolektor był nieszczelny w miejscu gniazd gdzie były montowane. Więc albo kupić nowy za 1500 zł, albo używkę za 500 zł i nie wiadomo ile ci pochodzi albo wywalenie klapek i zaślepienie otworów po nich i jazda bez problemów na lata. Ja tak zrobiłem rok temu i jestem zadowolony. Ale wybór należy do ciebie....
VIN WDB2030161A416666
w203 2,7cdi 2002r.
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: jarekM78 »

Wszędzie gdzie wchodziłem na posty wszyscy pisali że klapki muszą być choć dziś wyczytałem że jak je usunę to 10% więcej mocy :haha: . Czytałem też że się zacinają ale też że kierują zawirowaniem powietrza i przez to mam dylemat , W moim już klapki wyjąłem to znaczy to co z nich zostało .Z miłą chęciom zaoszczędził bym kasę bo nowego kolektora nie kupie tylko używkę w niewiadomym stanie .
W takim wypadku mam takie pytanie
Czy jak je zdemontuję to zużycie paliwa w cyklu miejskim zwiększy się czy będzie na tym samym poziomie ?
Silnik na wolnych obrotach będzie dostawał czysto teoretycznie więcej powietrza , nie powoduje to generowanie innych błędów ?
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: jarekM78 »

I jeszcze jedno , jeżeli wywalę klapy wirowe muszę zaślepić EGR by podnieść ciśnienie w kolektorze. Klapki do 2500 obrotów są zamknięte otwierają się powyżej tego zakresu by zawirować powietrze jak otworzy się EGR .Te klapki utrzymują ciśnienie na niskich obrotach .
Jak je usunę nie spowoduje to spadku mocy na starcie ?
czy nie tzeba przeprogramować turbiny by szybciej się załączała ?
Im mięcej zatapiam się w temat tym więcej pytań
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
gregor1312
VIP
Posty: 51
Rejestracja: 23 maja 2010, o 20:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: gregor1312 »

wywal te klapy a nic się nie stanie, żadnych błędów nie będzie, tylko silniczek który nimi steruje musi być podłączony żeby na ślepo sobie pracował. Spalanie nie wzrosło a silnik bardziej elastyczny się stał przy niskich obrotach i czyściejszy silnik będziesz miał bo pewnie zatłuszczony cały jest pod kolektorem. Są gdzieś do kupienia zaślepki do takich klap ale ja jak ję wyjąłem to przewierciłem na wylot kolektor w miejscu gdzie są one montowane i śrubami z uszczelkami gumowymi poskręcałem.
VIN WDB2030161A416666
w203 2,7cdi 2002r.
gregor1312
VIP
Posty: 51
Rejestracja: 23 maja 2010, o 20:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: gregor1312 »

a EGR nie musisz zaślepiać, wszystko zostaje po staremu mocy nic nie straci..
VIN WDB2030161A416666
w203 2,7cdi 2002r.
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: jarekM78 »

Dzięki za informacje i pozdrawiam .
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: tonidriver »

egr możesz wyprogramować i też będzie spokój
C 270 CDI '02r
zdun
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 3 gru 2009, o 21:08
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: zdun »

Dopytam jeszcze... czyli trzeba zaślepiać kolektor po wyjęciu klap czy zostawić otwarte? A nie trzeba czegoś zmieniać później w komputerze auta?
C200 CDI Classic 2004r. 122KM Kombi
WDB2032071F601724
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Meniu »

Trochę nie rozumiem pytania. Chciałbyś wyjąć klapki i zostawić dziury w kolektorze?
Jedrula 1959
VIP
Posty: 305
Rejestracja: 17 mar 2011, o 20:15
VIN: WDB2037061A158143
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Jedrula 1959 »

Kolego czytałem i widziałem gdzieś na OLX jak ktoś się ogłaszał,że regeneruje klapy chyba około 600 zeta.Podpowiem Ci mam takę wywalone to ustrojstwo i wszystko jest ok,może troch bardziej rzuci silnikiem jak go wyłoczam zapiłem otwor w ten sposób,że je przegwintowałem wkręciłem śruby na klej i po robocie.
sport coupeMB 220 cdi/2001.WDB2037061A158143.I już wiosna jeszcze trzy dni i cupetka będzie ponownie widziana na drodze. :rotfl:
Luki1337
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2015, o 19:07
VIN: WDB2030081A926098
Lokalizacja: Opole

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: Luki1337 »

Koledzy mnie niestety też dopadł problem z kolektorem :-) Mówicie, że najlepszym sposobem jest wyciąć klapki ?? Kopci coś po wycięciu klap?? Bo na tą chwilę z mojego wydechu nic nie leci i chciałbym to utrzymać :)

Ma ktoś doświadczenie z firmą, która regeneruje kolektory ?? Rozmawiałem z z jedną firmą i mają tylko oryginalne kolektory i każdy regenerują, jak założysz od nich, to swój do nich odsyłasz. Dałbym im z wymianą bo mam niedaleko ale niestety prowadzą tylko regeneracje, bez serwisu.

http://pt-pro.pl/

Ktoś może polecić z czystym sumieniem serwis w woj. Opolskim, który zajmie się wycięciem klapek ??

Pozdrawiam !
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: lechita »

Ja uważam, że lepiej wymienić kolektor na regenerowany lub nowy zamiast usuwać klapki w nim.
Po tym zabiegu pewnie na 150 - 200 tyś. km będzie z tym spokój i normalna praca silnika.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
larry.bigl
VIP
Posty: 629
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: larry.bigl »

Jak jest tego koszt? Mniej więcej

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Klapki w kolektorze ssącym C270 CDI

Post autor: lechita »

@lary.bigl, koszt tego czyli czego?
Koszt nowego kolektora to ok. 650 - 1600 zł, zależny od producenta i sprzedającego. Koszt robocizny zależny od warsztatu lub wykonanie własnoręczne.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”