[M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
[M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Na forum tym i innych nie znalazłem nic co mogłoby naprowadzić mnie na odpowiedź więc tworzę ten temat.
Ma ktoś z Was może jakąkolwiek dokumentację opisującą zasadę działania tego sterownika?
Obecnie zmagam się z problemem zbyt bogatej mieszanki ale nie wiem gdzie szukać tego przyczyny. Elektromagnesy są już ogarnięte, olej z wtyczek płukany kilkukrotnie. Problemem pozostają wskazanie drugiej sondy lambda oraz przepływomierza (bo nie wiem jakie wartości powinien on wskazywać).
Zawsze wydawało mi się, że druga sonda lambda służy tylko do sprawdzania czy katalizator pracuje poprawnie i jako taka nie powinna mieć wpływu na skład mieszanki... no ale właśnie chyba ma, a przynajmniej w W203.
Błędy jakie otrzymuje są następujące:
- P0172
- P0170
- P201C
- P2058
Odczytane wartości na biegu jałowym po rozgrzaniu:
- MAF: 2,3 - 2,5 g/s (choć wcześniej pokazywał wartości 2.9-3.2, może to tu jest problem?)
- AFR: 13,16-13,52
- O2 1x2: 0,1 V (czasami skok na 0,8-0,9 V).
- O2S1LV: 1,04-1,16 V (czasami spadek nawet na 0,8 V, na dodanie gazu reaguje, po odpaleniu około 1.5 V).
- LTFT1: 20,3%
Błędy i wartości odczytane aplikacją Torque.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ma ktoś z Was może jakąkolwiek dokumentację opisującą zasadę działania tego sterownika?
Obecnie zmagam się z problemem zbyt bogatej mieszanki ale nie wiem gdzie szukać tego przyczyny. Elektromagnesy są już ogarnięte, olej z wtyczek płukany kilkukrotnie. Problemem pozostają wskazanie drugiej sondy lambda oraz przepływomierza (bo nie wiem jakie wartości powinien on wskazywać).
Zawsze wydawało mi się, że druga sonda lambda służy tylko do sprawdzania czy katalizator pracuje poprawnie i jako taka nie powinna mieć wpływu na skład mieszanki... no ale właśnie chyba ma, a przynajmniej w W203.
Błędy jakie otrzymuje są następujące:
- P0172
- P0170
- P201C
- P2058
Odczytane wartości na biegu jałowym po rozgrzaniu:
- MAF: 2,3 - 2,5 g/s (choć wcześniej pokazywał wartości 2.9-3.2, może to tu jest problem?)
- AFR: 13,16-13,52
- O2 1x2: 0,1 V (czasami skok na 0,8-0,9 V).
- O2S1LV: 1,04-1,16 V (czasami spadek nawet na 0,8 V, na dodanie gazu reaguje, po odpaleniu około 1.5 V).
- LTFT1: 20,3%
Błędy i wartości odczytane aplikacją Torque.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Zobacz co pokazuje MAF w trakcie jazdy np mocne przyspieszenie na 3 biegu. Wykres byłby dobry.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Jeszcze nie ogarniam do końca tego Torque, więc nie mam wykresów.
Podczas jazdy, na 4-tym biegu z "pełnym butem", miałem coś około 110 g/s - 115 g/s.
EDIT:
Screenshot zaraz po tej jeździe. Widać tam chwilową aktywność drugiej sondy. Po tych dwóch skokach zatrzymała się na 0.2 V...
Podczas jazdy, na 4-tym biegu z "pełnym butem", miałem coś około 110 g/s - 115 g/s.
EDIT:
Screenshot zaraz po tej jeździe. Widać tam chwilową aktywność drugiej sondy. Po tych dwóch skokach zatrzymała się na 0.2 V...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
AFR powinien być ~14.7 , 13 to trochę bogato ale bez tragedii , ltft powinien być na zero +-5% u ciebie jest prawie max 24.2% czyli serownik sobie dołożył paliwa tylko po tym co opisałeś na nic nie wskazuje , lepiej udaj się na sd niech zrobią reset ecu żeby wyzerować korektę bo teraz to sama się nie wyzeruje tak szybko jeździć i obserwować może i sd coś pokaże przy okazji
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
OK, dzięki za radę.
A co sądzisz o wskazaniach drugiej sondy i samego MAF na wolnych obrotach? Jest to w porządku?
Na SD podjadę jakoś w tygodniu ale wolałbym wiedzieć przed w jakim kierunku sprawdzać.
A co sądzisz o wskazaniach drugiej sondy i samego MAF na wolnych obrotach? Jest to w porządku?
Na SD podjadę jakoś w tygodniu ale wolałbym wiedzieć przed w jakim kierunku sprawdzać.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Zerowanie korekty ma jakiś zwiazek z adaptacją przepustnicy,? Kiedys mi ktos radzil abym jechał na adaptacje przepustnicy to wszystkie nastawy i korekty też się wyzerują. Prawda to ?przecinek pisze: ↑11 maja 2019, o 09:03 AFR powinien być ~14.7 , 13 to trochę bogato ale bez tragedii , ltft powinien być na zero +-5% u ciebie jest prawie max 24.2% czyli serownik sobie dołożył paliwa tylko po tym co opisałeś na nic nie wskazuje , lepiej udaj się na sd niech zrobią reset ecu żeby wyzerować korektę bo teraz to sama się nie wyzeruje tak szybko jeździć i obserwować może i sd coś pokaże przy okazji
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Witam,
sondy pokazuję coś nie tak co nie znaczy że to one są winne. Czy wyeliminowałeś wszystkie typowe usterki dla tego silnika.
- olej we wiązkach -> padają sondy
- pękają wężyki - lewe powietrze
Co do MAF 2,3 g/s - sprawdź filtr powietrza.
sondy pokazuję coś nie tak co nie znaczy że to one są winne. Czy wyeliminowałeś wszystkie typowe usterki dla tego silnika.
- olej we wiązkach -> padają sondy
- pękają wężyki - lewe powietrze
Co do MAF 2,3 g/s - sprawdź filtr powietrza.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Sprawdzę dziś bez filtra co pokaże. Podczas rozgrzewania jest około 3.2-3.5 g/s (obroty 800-900).
Co do sondy - wczoraj pokazała definitywnie, że ma dość. Raz rzuciła błędem P0140 (brak aktywności drugiej sondy), a po skasowaniu i ponownym odpaleniu P0138 (stałe napięcie 1V).
Układ dolotowy był sprawdzany, przepływomierz umyty, przepustnica umyta, wężyki sprawdzone (również ten od odpowietrzenia, nawet w niego dmuchałem i jest szczelny). Olej w wiązce był, wszystko jest umyte (mam nadzieję, że skutecznie), a elektromagnesy uszczelnione. Dziś jeszcze dla pewności podjadę na SD aby upewnić się, że tylko sonda jest problemem.
Co do sondy - wczoraj pokazała definitywnie, że ma dość. Raz rzuciła błędem P0140 (brak aktywności drugiej sondy), a po skasowaniu i ponownym odpaleniu P0138 (stałe napięcie 1V).
Układ dolotowy był sprawdzany, przepływomierz umyty, przepustnica umyta, wężyki sprawdzone (również ten od odpowietrzenia, nawet w niego dmuchałem i jest szczelny). Olej w wiązce był, wszystko jest umyte (mam nadzieję, że skutecznie), a elektromagnesy uszczelnione. Dziś jeszcze dla pewności podjadę na SD aby upewnić się, że tylko sonda jest problemem.
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
U mnie na wolnych obrotach:
O21x2V ma ~0,8 V
O2S1LV ma ~1,6
oczywiście obie wartości muszą się dynamicznie zmieniać przy zamianie obciążenia silnika/dodaniu gazu, to tak w skrócie.
Z filtrem powietrza to mi chodziło czy nie jest jakoś szczególnie brudny/niedrożny.
Torque ma kilka dodatkowych pluginów, np. Realtimes Charts - obrazuje dane w formie wykresów co ułatwia diagnostykę.
O21x2V ma ~0,8 V
O2S1LV ma ~1,6
oczywiście obie wartości muszą się dynamicznie zmieniać przy zamianie obciążenia silnika/dodaniu gazu, to tak w skrócie.
Z filtrem powietrza to mi chodziło czy nie jest jakoś szczególnie brudny/niedrożny.
Torque ma kilka dodatkowych pluginów, np. Realtimes Charts - obrazuje dane w formie wykresów co ułatwia diagnostykę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Wartości się zmieniają (szczególnie te na pierwszej sondzie, po dodaniu gazu napięcie lekko przysiada więc mieszanka jest bogata, po ujęciu gazu napięcie rośnie, bo paliwa jest mniej). Obecnie, gdy druga sonda jest zawieszona na 0.9-1.0 V, pierwsza sonda pokazuje poprawne wartości, a same spaliny nie śmierdzą benzyną.
Teraz tylko kwestia zakupu dobrej sondy, bo oryginał jak ostatnio sprawdzałem najtańszy nie był niestety.
Bosch lub NGK nada się?
Ewentualnie może ktoś zna dobrego sprzedawcę z AliEx, bo i tam czasami zdarzają się oryginalne produkty (zamawiałem tam już elementy do innych marek i nie różniły się od oryginału) ale to i tak ryzyko, więc nie wiem czy nie skuszę się jednak na zmiennik lokalnie.
Teraz tylko kwestia zakupu dobrej sondy, bo oryginał jak ostatnio sprawdzałem najtańszy nie był niestety.
Bosch lub NGK nada się?
Ewentualnie może ktoś zna dobrego sprzedawcę z AliEx, bo i tam czasami zdarzają się oryginalne produkty (zamawiałem tam już elementy do innych marek i nie różniły się od oryginału) ale to i tak ryzyko, więc nie wiem czy nie skuszę się jednak na zmiennik lokalnie.
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Ja od kilku lat jeżdżę ma sondach BOSCHa [pierwsza i druga). NGK, DENSO też będą dobre.
U mnie po odpięciu wtyczki sondy tej za katalizatorem dosłownie wylał się olej.
ps.
jeżeli dobrze patrzę to nie ma dramatu - druga sonda BOSCH ok 240 zł.
U mnie po odpięciu wtyczki sondy tej za katalizatorem dosłownie wylał się olej.
ps.
jeżeli dobrze patrzę to nie ma dramatu - druga sonda BOSCH ok 240 zł.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
W lokalnym sklepie po zniżkach mi podali 220, NGK znalazłem za 180. Z AliEx od 80 do 120, ale ta ostatnia ma wszystkie oznaczenia MB.
W moich wtyczkach też był niestety olej i raczej sondy nie wymienię póki się go nie pozbędę z nich. Chyba, że da się jakoś zabezpieczyć samą wtyczkę sondy przed przeciekaniem oleju. Pisałem kiedyś o lutowaniu ale czy jakby ktoś miał jakąś fotkę albo propozycję ile tej cyny tam dać byłbym wdzięczny. Wtyczkę postaram się dziś rozebrać, to bym za jednym zamachem i to zabezpieczenie przed olejem zrobił, bo nie wiadomo ile jego jeszcze w instalacji zostało.
W moich wtyczkach też był niestety olej i raczej sondy nie wymienię póki się go nie pozbędę z nich. Chyba, że da się jakoś zabezpieczyć samą wtyczkę sondy przed przeciekaniem oleju. Pisałem kiedyś o lutowaniu ale czy jakby ktoś miał jakąś fotkę albo propozycję ile tej cyny tam dać byłbym wdzięczny. Wtyczkę postaram się dziś rozebrać, to bym za jednym zamachem i to zabezpieczenie przed olejem zrobił, bo nie wiadomo ile jego jeszcze w instalacji zostało.
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Mam podobny problem.Olej z przewodów,sterownika i wtyczek zlikwidowany.Nowe elektromagnesy z przedłużkami,i wiele innych części,a problem się pojawia.Otóż gdy przejadę ok.50 km,zostawię samochód na 2 h w drodze powrotnej po ok.20 km zapala się kontrolka silnika,ale nic sie nie dzieje,auto jedzie normalnie,spalanie normalne,nie szarpie,obroty równe.Tak sie dzieje za każdym razem.Po mieście nie zapala się.Oczywoście błąd to P0172 czyli za bogata mieszanka na 1cylindrze. Nie mam już pomysłów co robić.Układ szczelny,lambdy nowe,przepływka też.Może wtryskiwacz leje? Pomóżcie proszę.
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
A te "rurki" odpowietrzenia skrzyni korbowej pod kompresorem w jakim masz stanie? Lubią parcieć i pękać.
silnik-i-osprzet-f36/pocenie-sie-oleju- ... 13016.html
silnik-i-osprzet-f36/pocenie-sie-oleju- ... 13016.html
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Re: [M271] Bogata mieszanka i pytanie o algorytm działania sterownika Siemens 4LKE w silnikach M271
Miałem sparciałe i założyłem nowe.Jedyne czego nie ruszałem przy silniku to wtryski.Wymieniłem uszczelki pod pokrywą i sprawdziłem rozrząd i jest prawie nówka.Nie mam pojęcia czemu jak ostygnie to łapie błąd.Podejrzewam,że w żyłach przewodów jest jeszcze olej i on może to robić.Kupiłem jedną wiązkę nową tą z małą wtyczką i teraz myślę nad wiązką silnika,ale to koszt 2500 zł w ASO a tak nowe nie do dostania.