Pali na strzał, później gaśnie.

Moderator: Dziki Mar

Marysza
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Marysza »

Witam Panowie!

Mam taki problem. Merc pali od strzała i po chwili gaśnie. Jak jest troszkę cieplej to przytrzymam go chwilę na gazie i pracuje normalnie.
Przy większych mrozach gaśnie za każdym razem, nawet jak chcę go przytrzymać na gazie. Później muszę go bełtać aż zaskoczy, czasem minutę, czasem mniej.

Zauważyłem, że zaraz przy tym jak gaśnie światła w środku jak i na zewnątrz pojazdu (tj. wszelkie lampki, podświetlenia itp.) tak jakby przygasają.
Tak jak już pisałem wyżej czasem mogę go przytrzymać chwilę na gazie, minie ta faza przygasania świateł i pracuje normalnie.

Myślałem, że to akumulator tak więc kupiłem nowy. Filtr paliwa i oleju wymieniony wiosną tego roku. Alternator raczej też pracuje normalnie, bo raczej ładuje akumulator.

Ktoś się spotkał z czymś takim?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Dziki Mar »

Może coś z pompą paliwa?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
kurozukin
VIP
Posty: 136
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: kurozukin »

Marysza pisze: 17 gru 2018, o 17:17 Witam Panowie!

Mam taki problem. Merc pali od strzała i po chwili gaśnie. Jak jest troszkę cieplej to przytrzymam go chwilę na gazie i pracuje normalnie.
Przy większych mrozach gaśnie za każdym razem, nawet jak chcę go przytrzymać na gazie. Później muszę go bełtać aż zaskoczy, czasem minutę, czasem mniej.

Zauważyłem, że zaraz przy tym jak gaśnie światła w środku jak i na zewnątrz pojazdu (tj. wszelkie lampki, podświetlenia itp.) tak jakby przygasają.
Tak jak już pisałem wyżej czasem mogę go przytrzymać chwilę na gazie, minie ta faza przygasania świateł i pracuje normalnie.

Myślałem, że to akumulator tak więc kupiłem nowy. Filtr paliwa i oleju wymieniony wiosną tego roku. Alternator raczej też pracuje normalnie, bo raczej ładuje akumulator.

Ktoś się spotkał z czymś takim?
Też tak miałem w c270 - tymczasowo pomaga zostawianie na dłużej z pełnym bakiem albo z górki gdzie tył jest wyżej - sprawdź pompę paliwa/przekaźniki/bezpieczniki. Jak nie to pewnie wymiana pompy.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3335
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Przybek »

Zapowietrzasz się. Szukaj nieszczelności na przewodach paliwowych i przelewach.
Marysza
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Marysza »

Dzięki za odpowiedzi. Przybek coś mi uzmysłowiłeś. Jakiś czas temu z wtryskami wojowałem. Sprawdzę przewody na wtryskach i dam znać.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3335
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Przybek »

Marysza pisze: 17 gru 2018, o 21:05 Dzięki za odpowiedzi. Przybek coś mi uzmysłowiłeś. Jakiś czas temu z wtryskami wojowałem. Sprawdzę przewody na wtryskach i dam znać.
A żeby nie katować baterii i rozrusznika to jak Ci zgaśnie to przekręć stacyjkę 0 -> zapłon (bez startu rozrusznika) kilka razy po 5-10 sek żeby dobić ciśnienie w railu. A jak zgaśnie silnik i światełko w kabinie przygaśnie to normalne jak bateria nie jest w pełni naładowana.
I sprawdź jeszcze opaski na przewodach przy filtrze paliwa.
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: lechita »

@Marysza, jakąkolwiek nieszczelność na połączeniu przewodów paliwa będziesz widział, ponieważ nawet przy tym małym ciśnieniu (oprócz listwy CR), ,,wychodzi" olej napędowy.
Może w listwie CR nie ma odpowiedniego ciśnienia w czasie pracy silnika.
Przygasanie oświetlenia w kabinie po zgaśnieciu silnika, to stan normalny, ponieważ różnica w napięciu wynosi ok. 2V. Napięcie ładowania sprawdzisz w menu albo miernikiem na zaciskach akumulatora.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Marysza
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Marysza »

Panowie sprawdziłem to co mi doradziliście. Niestety żadne z powyższych nie wchodzi w grę, może prócz pompki paliwa, a tego nie mam jak sprawdzic bez wymiany na nową.

Jezeli pompka byla by słaba lub uszkodzona nie objawiało by się to brakiem mocy czy szarpaniem?

Ostatnio jak byłem u mechanika polecił mi założyć na filtr paliwa jakiś zawór zwrotny czy jakoś tak. Wywnioskował, że cofa mi paliwo i zanim pompka nadgoni ubytki to trochę muszę nakręcić. Orientuje się ktoś co to za zawór?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Dziki Mar »

Pewnie zwykły/uniwersalny zawór zwrotny za jakieś 5-10zł.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3335
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Przybek »

Zawór zwrotny jest w pompie w baku i też z czasem może już nie trzymać. Zrobiłeś test z kilkukrotnym przekręcaniem stacyjki na zapłon?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Meniu »

Jak schodzi paliwo to im dłużej stoji tym gorzej a u Ciebie jak jest ? Tyle że tu kest pompka paliwa to dobija ale może zostać powietrze i coprawda dobija ale powoetrza trochę tez zostanie.
Marysza
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
VIN: WDB2030041F179911

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Marysza »

@Przybek, tak sprawdzałem. W zasadzie teraz przy każdym uruchomieniu silnika kręcę stacyjką kilka razy i pomaga. Z tym, że przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu pracuje jakby na dwóch garach, strasznie trzęsie budą.

@Meniu, dokładnie tak jak piszesz, im dłużej stoi tym ciężej odpalić.

Spróbuję założyć ten zaworek i dam znać. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.
kurozukin
VIP
Posty: 136
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: kurozukin »

Jak założysz napisz jakie fi jest potrzebne - ja myślę o założeniu takiego przy samej pompie paliwa jeśli się da :D
MUSASHI1966
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 10:24
VIN: WDB2030351F130858
Lokalizacja: Krapkowice

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: MUSASHI1966 »

Witam. Miałem podobny problem i okazało się że winą była instalacja elektryczna w zbiorniku paliwa.
W203 M111. 951 2.0 2001r 129km LPG stag4
WDB2030351F130858
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Pali na strzał, później gaśnie.

Post autor: Meniu »

A dokładniej o co chodziło z ta instalacją w zbiorniku ? Któryś kabelek byl winny?

Działo Ci sie to po dłuższym postoju czy po krótkim? Na ciepłym i na zimnym było tak samo?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”