Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 mar 2008, o 23:45
- VIN:
- Lokalizacja: głogów
Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Witam
Mam problem z silnikiem 2,2CDI 110Kw przebieg udukumentowany 30tys km. Z rana utko gaśniez dwa razy albo odpalam z gazem lekko przytrzymuje z 5 sekund na gazie na 10 tys obrotów potym moge go zimnego zgasic i juz normalnie odpala caly dzień. ale to nie wszystko mam problem z wyjechaniem z garażu gdy jest zimny muszę przypalać sprzęgło, chociaż gdy się nagzeje idzię nieco lepiej ale też nie ma swego zrywa z pierwszego biegu na dalszych przełożeniach OK, pali się ały czas check, wymieniłem już filt paliwa, przedmuchałem przepływke, dodam że jak wymieniłm filtr powietrza po sprowadzeniu był czarny, obawiam się czy nie uszkodziło to przepływki.
Czekam na wasze sugestie, wysucham z chęcią waszych porad / rozwiązań. Wiem że już ktoś miał odnas z forum podobny problem z c200 CDI ale nie otrzymał odp. dlatego postaiłem nowe zapytanie, bo miał on bardzo podobny problem z zimnym silnikiem
pozdrawiam
Mam problem z silnikiem 2,2CDI 110Kw przebieg udukumentowany 30tys km. Z rana utko gaśniez dwa razy albo odpalam z gazem lekko przytrzymuje z 5 sekund na gazie na 10 tys obrotów potym moge go zimnego zgasic i juz normalnie odpala caly dzień. ale to nie wszystko mam problem z wyjechaniem z garażu gdy jest zimny muszę przypalać sprzęgło, chociaż gdy się nagzeje idzię nieco lepiej ale też nie ma swego zrywa z pierwszego biegu na dalszych przełożeniach OK, pali się ały czas check, wymieniłem już filt paliwa, przedmuchałem przepływke, dodam że jak wymieniłm filtr powietrza po sprowadzeniu był czarny, obawiam się czy nie uszkodziło to przepływki.
Czekam na wasze sugestie, wysucham z chęcią waszych porad / rozwiązań. Wiem że już ktoś miał odnas z forum podobny problem z c200 CDI ale nie otrzymał odp. dlatego postaiłem nowe zapytanie, bo miał on bardzo podobny problem z zimnym silnikiem
pozdrawiam
c220 cdi 110 kW 05r elegance
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
hmm jak na udokumentowane 30 tyś to raczej zachowuje sie jak na przejechane 300 tys !!!!! To co opisujesz wskazuje na to, ze cofa Ci sie paliwo. Najczęstrzemu zuzyciu ulegają oringi na szybkozłaczkach przewodów paliwowych /filtr, pompa wstępna/
Kontrolka check wskazuje na problemy z silnikiem /najczesciej układ paliwowy lub dolot powietrza/
[ Dodano: 2008-05-03, 23:18 ]
Kontrolka check wskazuje na problemy z silnikiem /najczesciej układ paliwowy lub dolot powietrza/
[ Dodano: 2008-05-03, 23:18 ]
to chyba niemozliwe ....matism2 pisze:na 10 tys obrotów
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
Odkopię temat.
Co to jest...?
Idzie od tego wężyk i kończy się na trójniku pomiędzy pompą wstępną a pompą wysokiego ciśnienia.
Owy "zaworek" znajduje się na samej górze silnika, przykręcony do niego torksem.
Wygląda mi na to na odpowietrzenie układu paliwowego... nie mam w tym wężyku powietrza...?
Czy on może odpowiadać za zapowietrzanie się układu?
Jak on działa...? Gdy jest powietrze w układzie to pod wpływem ciśnienia wydostaje się ono przez niego na zewnątrz? Jego uszkodzenie może spowodować zasysanie powietrza z powrotem do układu?
Co to jest...?
Idzie od tego wężyk i kończy się na trójniku pomiędzy pompą wstępną a pompą wysokiego ciśnienia.
Owy "zaworek" znajduje się na samej górze silnika, przykręcony do niego torksem.
Wygląda mi na to na odpowietrzenie układu paliwowego... nie mam w tym wężyku powietrza...?
Czy on może odpowiadać za zapowietrzanie się układu?
Jak on działa...? Gdy jest powietrze w układzie to pod wpływem ciśnienia wydostaje się ono przez niego na zewnątrz? Jego uszkodzenie może spowodować zasysanie powietrza z powrotem do układu?
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
loneraider łaski bez ... http://xarchiwum.pl/mercedes-cdi-przewo ... 25816.html
Sam znalazłem odpowiedź i podzielę się tym problemem z innymi aby łatwiej im było naprawić swoje MB i nie musieli czekać na łaskę Twoją i odpowiedź
Przewód ten bardzo często może mieć nieszczelność i może być ona prawie "nie do wykrycia". (bo nic nam nie cieknie)
Warto u siebie odsłonić wszystkie miejsca połączeń z pompami i ich drugie końce (przewody są bezbarwne i widać ropę).
Wymieniłem większość oringów, jednak nie ruszałem tych przy pompie "wstępnej" okazało się że oring na wyjściu z niej łapie powietrze po rozgrzaniu samochodu. Owy trójnik z rysunku też łapie "lewe powietrze" myślę że się zestarzał... I zaworek odpowietrzający też się wypalił i działa w dwie strony.
Da się to wszystko zaobserwować na wężykach... na zimnych mamy ruch powietrza w okolicach 1 pompy. Na gorących mamy ruch w okolicach trójnika i odpowietrznika oraz 2 pompy.
Puki, co na kilka dni uszczelniłem i działa, jednak zamawiam owy przewód aby spać spokojnie.
Bardzo ciężko uszczelnić te przewody, jest to plastyk dość twardy i mało podatny na rozgrzewanie.
Chcesz mieć zrobione dobrze??? Zrób to sam!!!
[ Dodano: 2013-01-18, 23:00 ]
I tu jeszcze na dokładkę!!!
viewtopic.php?t=6072
Sam znalazłem odpowiedź i podzielę się tym problemem z innymi aby łatwiej im było naprawić swoje MB i nie musieli czekać na łaskę Twoją i odpowiedź
Przewód ten bardzo często może mieć nieszczelność i może być ona prawie "nie do wykrycia". (bo nic nam nie cieknie)
Warto u siebie odsłonić wszystkie miejsca połączeń z pompami i ich drugie końce (przewody są bezbarwne i widać ropę).
Wymieniłem większość oringów, jednak nie ruszałem tych przy pompie "wstępnej" okazało się że oring na wyjściu z niej łapie powietrze po rozgrzaniu samochodu. Owy trójnik z rysunku też łapie "lewe powietrze" myślę że się zestarzał... I zaworek odpowietrzający też się wypalił i działa w dwie strony.
Da się to wszystko zaobserwować na wężykach... na zimnych mamy ruch powietrza w okolicach 1 pompy. Na gorących mamy ruch w okolicach trójnika i odpowietrznika oraz 2 pompy.
Puki, co na kilka dni uszczelniłem i działa, jednak zamawiam owy przewód aby spać spokojnie.
Bardzo ciężko uszczelnić te przewody, jest to plastyk dość twardy i mało podatny na rozgrzewanie.
Chcesz mieć zrobione dobrze??? Zrób to sam!!!
[ Dodano: 2013-01-18, 23:00 ]
I tu jeszcze na dokładkę!!!
viewtopic.php?t=6072
Ostatnio zmieniony 18 sty 2013, o 22:50 przez rapez, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 paź 2012, o 12:02
- VIN:
- Lokalizacja: Ostrzyce
Mój MB zawsze rano nie chiał odpalać gdyż się zapowietrzał. Wymieniał oringi i nic to nie dawało, zmieniłem filtr paliwa a nawet zaworek na listwie wtryskowej (miałem drugi w zapasie) i nic. Okazało się że winę miała pompa podawcza. Tu masz jak ona wygląda: http://img.archiwumallegro.pl/?966695066
w203 Elegance 2.2cdi 170km 2002r oraz
w202 Elegance 2.2cdi 125km 1999r
w202 Elegance 2.2cdi 125km 1999r
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
- macek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 01:51
- VIN:
- Lokalizacja: UK/Poznan
dzieki ze poruszyles ten tematrapez pisze:Wszystko już naprawione, oringi wymienione na nowe... chcesz mieć zrobione dobrze?.., zrób to sam!
Wyglada na to ze mam ten sam problem
Moglbys sie podzielic informacja ile dales i gdzie kupiles to ustrojstwo (przewód paliwowy z zaworem A 612 070 32 32)
Na Alledrogo nic takiego nie znalazlem.
...chcesz mieć zrobione dobrze?.., zrób to sam!...
jesli posiada sie jakiekolwiek zdolnosci mamualne to chyna jedyna rada.
Zreszta po to jest to forum (przynajmniej tak do tej pory myslalem)!
macek
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT
-
- VIP
- Posty: 585
- Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
- VIN:
- Lokalizacja: Krościenko
macek, Przewód paliwowy masz wyżej w moim poście.
Odsłoń przewody w okolicach pomp (wstępnej i głównej), szukaj bąbli powietrza w paliwie. Warto też zerknąć w okolice filtra paliwa. Gdy będą bąbelki powietrza, sprawdź w którym momencie je widać i od tego miejsca w tył wymień simeringi. (kupisz je w aso). Ja przewód muszę wymienić, bo błędnie mechanik ocenił, że powietrze dostaje się przez owy zawór, więc go wypiął a potem już nieudolnie założył i boję się, że może w każdej chwili się rozszczelnić.
U mnie puszczały simeringi na tym przewodzie, ale wymieniłem wszystkie (wcześniej były założone złe... ktoś założył 2 simeringi w rowku i każdy innej średnicy ), dla świętego spokoju wymieniłem wszystkie.
Aby łatwo było widać bąbelki powietrza proponuję oderwać plastykową osłonę przewodów na ich początku i końcu. wężyk jest przeźroczysty.
[ Dodano: 2013-02-21, 16:23 ]
Jeśli łapiesz "lewe powietrze" ...symptomy... problemy z odpaleniem spowodowane uszkodzeniem simeringów na przewodach paliwowych.....w wężyku przed owym zaworkiem (fiflem) może być powietrze. (ale to tylko +-...)
Odsłoń przewody w okolicach pomp (wstępnej i głównej), szukaj bąbli powietrza w paliwie. Warto też zerknąć w okolice filtra paliwa. Gdy będą bąbelki powietrza, sprawdź w którym momencie je widać i od tego miejsca w tył wymień simeringi. (kupisz je w aso). Ja przewód muszę wymienić, bo błędnie mechanik ocenił, że powietrze dostaje się przez owy zawór, więc go wypiął a potem już nieudolnie założył i boję się, że może w każdej chwili się rozszczelnić.
U mnie puszczały simeringi na tym przewodzie, ale wymieniłem wszystkie (wcześniej były założone złe... ktoś założył 2 simeringi w rowku i każdy innej średnicy ), dla świętego spokoju wymieniłem wszystkie.
Aby łatwo było widać bąbelki powietrza proponuję oderwać plastykową osłonę przewodów na ich początku i końcu. wężyk jest przeźroczysty.
[ Dodano: 2013-02-21, 16:23 ]
Do tego to służy, ale jak już pozbędziesz się przyczyny zapowietrzenia to i stamtąd powietrze samo po pewnym czasie zniknie.ten fifel na przewodzie paliwowym, to coś na kształt króćca odpowietrzającego układ paliwowy, ale do tego trzeba mieć pompę ze specjalną końcówką (w serwisie to mają i odpowietrzają). Samemu, to wiele nie zdziałasz, chyba, że dorobisz jakąś końcówkę, do jakiejś pompy ssącej.!
Jeśli łapiesz "lewe powietrze" ...symptomy... problemy z odpaleniem spowodowane uszkodzeniem simeringów na przewodach paliwowych.....w wężyku przed owym zaworkiem (fiflem) może być powietrze. (ale to tylko +-...)
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 20:32 przez rapez, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
WDB2030041A122487
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 00:42
- VIN: WDB2032041F188452
Re: Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Witam mam podobnie
Zapowietrza się układ delikatnie Od filtra paliwa widać bąbelkinpowietrza. Tylko problem taki wszystkie oringi i przewody nowe, filtr paliwa już trzeci założony, przewody paliwowe od zbiornika do filtra wymienione a powietrze ciągle gdzieś zaciąga. Czy jest możliwe że w samym zbiorniku gdzieś tam dostaje się powietrze?
Zapowietrza się układ delikatnie Od filtra paliwa widać bąbelkinpowietrza. Tylko problem taki wszystkie oringi i przewody nowe, filtr paliwa już trzeci założony, przewody paliwowe od zbiornika do filtra wymienione a powietrze ciągle gdzieś zaciąga. Czy jest możliwe że w samym zbiorniku gdzieś tam dostaje się powietrze?
Adam swiecie
C200 2.2 cdi 75kw z 2002r
C200 2.2 cdi 75kw z 2002r
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3356
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Oringi na przewodach paliwowych przy pompie wysokiego ciśnienia i pompie wstępnej też wymienione? O przelewy nie pytam bo to w pierwszej kolejności idzie do wymiany.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 00:42
- VIN: WDB2032041F188452
Re: Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Wszystko nowe
Przewody przy silniku i od baku do filtra, filtr nowy pompa wstępna nowa, wysokiego ciśnienia zregenerowana, wtryski regenerowane, przelewy nowe
Powietrze ewidentnie z filtra paliwa wychodzi.
Filtr 2 razy wymieniany na nowy różnych producentów Nadal łapie powietrze, widać tuż za wyjściem z filtra.
Przewody przy silniku i od baku do filtra, filtr nowy pompa wstępna nowa, wysokiego ciśnienia zregenerowana, wtryski regenerowane, przelewy nowe
Powietrze ewidentnie z filtra paliwa wychodzi.
Filtr 2 razy wymieniany na nowy różnych producentów Nadal łapie powietrze, widać tuż za wyjściem z filtra.
Adam swiecie
C200 2.2 cdi 75kw z 2002r
C200 2.2 cdi 75kw z 2002r
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3356
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Nie mogę chwilowo sprawdzić jaki masz filtr, czy wkład czy cała puszka. Jak masz wersję z wkładem filtra to możliwe że obudowa jest nieszczelna.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 sie 2021, o 00:42
- VIN: WDB2032041F188452
Re: Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Puszka jeden przewód na opaskę drugi kruciec
Oringi wymieniany przewód nowy, opaski różne zakładane efekt ten sam
Oringi wymieniany przewód nowy, opaski różne zakładane efekt ten sam
Adam swiecie
C200 2.2 cdi 75kw z 2002r
C200 2.2 cdi 75kw z 2002r
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3356
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z gaśnięciem auta z rana 2,2CDI
Ok, jakiej marki filtry zakładałeś?
Jeżeli jest włożony MANN i nadal ciągnie powietrze a tu masz wszystko nowe to już zostaje tylko nieszczelność przewodu zasysającego pomiędzy koszem a deklem zbiornika paliwa.
Jeżeli jest włożony MANN i nadal ciągnie powietrze a tu masz wszystko nowe to już zostaje tylko nieszczelność przewodu zasysającego pomiędzy koszem a deklem zbiornika paliwa.