Rosnące obroty silnika

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JotBe
VIP
Posty: 123
Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
VIN: WDC2030462R104746
Lokalizacja: Wrocław/Dublin

Rosnące obroty silnika

Post autor: JotBe »

Witam! Temat na dzisiaj to podchodzenie obrotów do 1300/min. Zazwyczaj moje obroty są stałe, ok. 600 jednak czasami, z niewiadomych przyczyn podchodzą do 1300. Nie ma reguły czy chwile wcześniej jechałem szybko, czy wolno. Raz po rozpędzeniu, gdy wrzucę na luz zatrzymują się na 1300, innym razem, gdy tylko "podciągam" auto stojąc w korku... Czy macie koledzy jakieś sugestie, zanim pojadę na komputer?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, o 00:28 przez JotBe, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

JotBe pisze:Czy macie koledzy jakieś sugestie, zanim pojadę na komputer?

Może to oznaczać nieszczelność po stronie układu dolotowego.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
JotBe
VIP
Posty: 123
Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
VIN: WDC2030462R104746
Lokalizacja: Wrocław/Dublin

Post autor: JotBe »

Dzięki, postaram się to wpierw sprawdzić samodzielnie. Dzisiaj na odcinku 18km nie powtarzał się problem...
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
Awatar użytkownika
Johnnybravo
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Johnnybravo »

Może przytrafiło się coś podobnego jak u nas :mysli: : (wklejka z innego posta)

"Wracając do silnika m271 to właśnie przeglądam teczkę z fakturami i znalazłem jedynie dwie drobne naprawy związane z silnikiem:
...
2. przy przebiegu ok 130000km robione w serwisie Bosch:
-przewód gumowy dolotu 46,24zł
-przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej 34,01zł
-diagnostyka i naprawa 153zł
razem 233,25zł
Usterka objawiała się świecącą kontrolką silnika i nierówną pracą na biegu jałowym. Przewody były do wymiany ze starości"
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy :)
Awatar użytkownika
JotBe
VIP
Posty: 123
Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
VIN: WDC2030462R104746
Lokalizacja: Wrocław/Dublin

Post autor: JotBe »

Obroty mam równe. Po prostu czasami, gdy wrzucę na luz, auto tak jakby pozostawało na obrotach ok 1300/min. Co ciekawsze, gdy ruszę i ujadę kilkadziesiąt, kilkaset metrów wszystko zazwyczaj wraca do normy ( ok 600obr/min), innym razem w dalszym ciągu spada wskazówka do poziomu 1300obr/min. Gdyby objaw był jednostajny, gdyby auto nie schodziło poniżej 1300obr/min pojechałbym do serwisu od razu. W moim przypadku jest to o tyle kłopotliwe, że zazwyczaj wszystko jest ok. Co za tym idzie- jeśli podłączą komputer pod samochód, i nie wykaże on im żadnych błędów, to wydam pieniądze i wyjdę na idiotę który szuka dziury w całym...
Dzisiaj rano zauważyłem też, że na zimnym silniku, po przestanej nocy, nawet po odpaleniu silnik dochodzi maksymalnie do 1000obr/min i nie podnosi sobie obrotów do tak wysokich.
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Re: Rosnące obroty silnika

Post autor: sq5npb »

JotBe pisze:Witam! Temat na dzisiaj to podchodzenie obrotów do 1300/min. Zazwyczaj moje obroty są stałe, ok. 600 jednak czasami, z niewiadomych przyczyn podchodzą do 1300. Nie ma reguły czy chwile wcześniej jechałem szybko, czy wolno. Raz po rozpędzeniu, gdy wrzucę na luz zatrzymują się na 1300, innym razem, gdy tylko "podciągam" auto stojąc w korku... Czy macie koledzy jakieś sugestie, zanim pojadę na komputer?
Zapoznaj się z :
http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... ement.html
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
JotBe
VIP
Posty: 123
Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
VIN: WDC2030462R104746
Lokalizacja: Wrocław/Dublin

Post autor: JotBe »

sq5npb, dzięki za linka, jednak nie mogę się doczytać, czy opisywane rozwiązanie dotyczy mojego problemu. Nie uśmiecha mi się męczyć, by okazało się, ze to nie to...Z resztą przeraża to co napisał autor instrukcji: "A crapload of patience and self-restraint, to prevent oneself from exploding into murderous rage while attempting this fix " co wolnym tłumaczeniu oznacza: " cholernie spora dawka cierpliwości i powściągliwości, aby zapobiec wpadnięciu w morderczy szał podczas próby tej naprawy".

Zauważyłem przy okazji, że "pompowanie" pedałem sprzęgła, po wyrzuceniu na luz powoduje spadek obrotów do okolicy 1000obr/min. Komputera raczej nie ominę...
Błędów na wyświetlaczu, świecących kontrolek- brak.

[ Dodano: 2013-08-05, 11:57 ]
Przypomniało mi się, że to zostało naprawione. Problem tkwił w przybrudzonej przepustnicy.Po wyczyszczeniu jej, problem z obrotami zniknął natychmiastowo.
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Rosnące obroty silnika

Post autor: Francuzz »

Witam

podobny problem u mnie obroty rosną na 1700 i spadają i znowu rosną. Po odłączeniu maf sensora w normie poniżej 1000. Zakładałem nowy maf sensor i nic to nie pomogło. Nie wiem sonda lambda może powodować wzrastanie obrotów cały czas pokazuje mi na bogato tzn 0.8 i prawie sie nie rusza. Jak jest zimna to wskazania 0.4 i tez sie nie rusza. Przepustnice czyściłem pomogło w szarpaniu ale teraz problem z obrotami mam :( byłem na SD i mechanik mówił ze wszystko w pożądku i że nie wie co to może być...ze instalacja gazowa te problemy robi...Jak odpalam auto rano to obroty na 1500 i po 5 sek spadają na 1000 ale to wszystko na odłączonym maf sensorze żeby mi te obroty nie rosły. Koś może wie co z tym zrobić ?

Pozdrawiam Filip
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Rosnące obroty silnika

Post autor: Francuzz »

OK cały problem rozwiązany po czyszczeniu przepustnicy nie podłączyłłem wężyka ciśnieniowego :)

EDIT:
Witam

mimo wszystko problem nadal jakiś jest...co dziwne zaobserwowałem ze obroty słabo schodzą i utrzy mują sie na luzie 1100 obr. w momencie jak temperatura silnika ma około 90 pare stopni...co to może być? Ktoś może pomoże? co sprawdzić ?

Pozdrawiam Francuz

Postaraj się na przyszłość używać opcji edytuj, a w treści pola przed tekstem dodać EDIT:. Znacząco poprawi czytelność postów ponieważ unikamy pisania pod własnymi postami. [Dziki Mar]


EDIT:

Aktualizacja:

dzisiaj auto rozgrzane do bardzo i co sie działo w korkach - obroty 1500 (utrzymują sie kilka minut) wzrastały do 1800 i opadały do 1500 i tak cały
czas. Dopiero wmiare sie ustabilizowały gdy temp silnika była 80 stopni już poza miastem

Lambda pokazywała 0,8 no i nie zmieniała tego wyniki czasami opadła do 0,1
Map 34 hpk - ogólnie dziwne zachowanie tego czujnika przyśpieszam wzrasta do 100 szybko opada do 22 i gdy przyspieszanie ustępuje stabilizuje sie na jakiejś wartości

EDIT:

może ma ktoś jakiś pomysł co powoduje ze jak wcisnę sprzęgło obroty falują ? jak sprzęgło wciśnięte lambda zaczyna w miarę pracować.... po puszczeniu sprzęgła obroty już tak nie falują ale lambda pokazuje 0.8 i tak leci jednostajnie
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Awatar użytkownika
xgienek
VIP
Posty: 75
Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
VIN: WDB2037421A409739
Lokalizacja: Holandia

Re: Rosnące obroty silnika

Post autor: xgienek »

Może cewki
coupe M271/ BRC/przedlift
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Rosnące obroty silnika

Post autor: Francuzz »

cewki są ok świece też chociaż w 1 jest na spodzie olej jak sie zdejmie cewke...maf ok sonda lambda przed katalizatorem tez ok. maf tez ok węzyki podciśnienia wymienione te pod kolektorem dolotowym...
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”