Rosnące obroty silnika
Moderator: Dziki Mar
- JotBe
- VIP
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
- VIN: WDC2030462R104746
- Lokalizacja: Wrocław/Dublin
Rosnące obroty silnika
Witam! Temat na dzisiaj to podchodzenie obrotów do 1300/min. Zazwyczaj moje obroty są stałe, ok. 600 jednak czasami, z niewiadomych przyczyn podchodzą do 1300. Nie ma reguły czy chwile wcześniej jechałem szybko, czy wolno. Raz po rozpędzeniu, gdy wrzucę na luz zatrzymują się na 1300, innym razem, gdy tylko "podciągam" auto stojąc w korku... Czy macie koledzy jakieś sugestie, zanim pojadę na komputer?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, o 00:28 przez JotBe, łącznie zmieniany 2 razy.
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- JotBe
- VIP
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
- VIN: WDC2030462R104746
- Lokalizacja: Wrocław/Dublin
- Johnnybravo
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Może przytrafiło się coś podobnego jak u nas : (wklejka z innego posta)
"Wracając do silnika m271 to właśnie przeglądam teczkę z fakturami i znalazłem jedynie dwie drobne naprawy związane z silnikiem:
...
2. przy przebiegu ok 130000km robione w serwisie Bosch:
-przewód gumowy dolotu 46,24zł
-przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej 34,01zł
-diagnostyka i naprawa 153zł
razem 233,25zł
Usterka objawiała się świecącą kontrolką silnika i nierówną pracą na biegu jałowym. Przewody były do wymiany ze starości"
"Wracając do silnika m271 to właśnie przeglądam teczkę z fakturami i znalazłem jedynie dwie drobne naprawy związane z silnikiem:
...
2. przy przebiegu ok 130000km robione w serwisie Bosch:
-przewód gumowy dolotu 46,24zł
-przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej 34,01zł
-diagnostyka i naprawa 153zł
razem 233,25zł
Usterka objawiała się świecącą kontrolką silnika i nierówną pracą na biegu jałowym. Przewody były do wymiany ze starości"
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy
- JotBe
- VIP
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
- VIN: WDC2030462R104746
- Lokalizacja: Wrocław/Dublin
Obroty mam równe. Po prostu czasami, gdy wrzucę na luz, auto tak jakby pozostawało na obrotach ok 1300/min. Co ciekawsze, gdy ruszę i ujadę kilkadziesiąt, kilkaset metrów wszystko zazwyczaj wraca do normy ( ok 600obr/min), innym razem w dalszym ciągu spada wskazówka do poziomu 1300obr/min. Gdyby objaw był jednostajny, gdyby auto nie schodziło poniżej 1300obr/min pojechałbym do serwisu od razu. W moim przypadku jest to o tyle kłopotliwe, że zazwyczaj wszystko jest ok. Co za tym idzie- jeśli podłączą komputer pod samochód, i nie wykaże on im żadnych błędów, to wydam pieniądze i wyjdę na idiotę który szuka dziury w całym...
Dzisiaj rano zauważyłem też, że na zimnym silniku, po przestanej nocy, nawet po odpaleniu silnik dochodzi maksymalnie do 1000obr/min i nie podnosi sobie obrotów do tak wysokich.
Dzisiaj rano zauważyłem też, że na zimnym silniku, po przestanej nocy, nawet po odpaleniu silnik dochodzi maksymalnie do 1000obr/min i nie podnosi sobie obrotów do tak wysokich.
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
-
- VIP
- Posty: 414
- Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
- VIN:
- Lokalizacja: Otwock
Re: Rosnące obroty silnika
Zapoznaj się z :JotBe pisze:Witam! Temat na dzisiaj to podchodzenie obrotów do 1300/min. Zazwyczaj moje obroty są stałe, ok. 600 jednak czasami, z niewiadomych przyczyn podchodzą do 1300. Nie ma reguły czy chwile wcześniej jechałem szybko, czy wolno. Raz po rozpędzeniu, gdy wrzucę na luz zatrzymują się na 1300, innym razem, gdy tylko "podciągam" auto stojąc w korku... Czy macie koledzy jakieś sugestie, zanim pojadę na komputer?
http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... ement.html
Piotruś
C180K
C180K
- JotBe
- VIP
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 19:27
- VIN: WDC2030462R104746
- Lokalizacja: Wrocław/Dublin
sq5npb, dzięki za linka, jednak nie mogę się doczytać, czy opisywane rozwiązanie dotyczy mojego problemu. Nie uśmiecha mi się męczyć, by okazało się, ze to nie to...Z resztą przeraża to co napisał autor instrukcji: "A crapload of patience and self-restraint, to prevent oneself from exploding into murderous rage while attempting this fix " co wolnym tłumaczeniu oznacza: " cholernie spora dawka cierpliwości i powściągliwości, aby zapobiec wpadnięciu w morderczy szał podczas próby tej naprawy".
Zauważyłem przy okazji, że "pompowanie" pedałem sprzęgła, po wyrzuceniu na luz powoduje spadek obrotów do okolicy 1000obr/min. Komputera raczej nie ominę...
Błędów na wyświetlaczu, świecących kontrolek- brak.
[ Dodano: 2013-08-05, 11:57 ]
Przypomniało mi się, że to zostało naprawione. Problem tkwił w przybrudzonej przepustnicy.Po wyczyszczeniu jej, problem z obrotami zniknął natychmiastowo.
Zauważyłem przy okazji, że "pompowanie" pedałem sprzęgła, po wyrzuceniu na luz powoduje spadek obrotów do okolicy 1000obr/min. Komputera raczej nie ominę...
Błędów na wyświetlaczu, świecących kontrolek- brak.
[ Dodano: 2013-08-05, 11:57 ]
Przypomniało mi się, że to zostało naprawione. Problem tkwił w przybrudzonej przepustnicy.Po wyczyszczeniu jej, problem z obrotami zniknął natychmiastowo.
C180 Kompressor-Avantgarde2003-manual-sedan
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Rosnące obroty silnika
Witam
podobny problem u mnie obroty rosną na 1700 i spadają i znowu rosną. Po odłączeniu maf sensora w normie poniżej 1000. Zakładałem nowy maf sensor i nic to nie pomogło. Nie wiem sonda lambda może powodować wzrastanie obrotów cały czas pokazuje mi na bogato tzn 0.8 i prawie sie nie rusza. Jak jest zimna to wskazania 0.4 i tez sie nie rusza. Przepustnice czyściłem pomogło w szarpaniu ale teraz problem z obrotami mam byłem na SD i mechanik mówił ze wszystko w pożądku i że nie wie co to może być...ze instalacja gazowa te problemy robi...Jak odpalam auto rano to obroty na 1500 i po 5 sek spadają na 1000 ale to wszystko na odłączonym maf sensorze żeby mi te obroty nie rosły. Koś może wie co z tym zrobić ?
Pozdrawiam Filip
podobny problem u mnie obroty rosną na 1700 i spadają i znowu rosną. Po odłączeniu maf sensora w normie poniżej 1000. Zakładałem nowy maf sensor i nic to nie pomogło. Nie wiem sonda lambda może powodować wzrastanie obrotów cały czas pokazuje mi na bogato tzn 0.8 i prawie sie nie rusza. Jak jest zimna to wskazania 0.4 i tez sie nie rusza. Przepustnice czyściłem pomogło w szarpaniu ale teraz problem z obrotami mam byłem na SD i mechanik mówił ze wszystko w pożądku i że nie wie co to może być...ze instalacja gazowa te problemy robi...Jak odpalam auto rano to obroty na 1500 i po 5 sek spadają na 1000 ale to wszystko na odłączonym maf sensorze żeby mi te obroty nie rosły. Koś może wie co z tym zrobić ?
Pozdrawiam Filip
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Rosnące obroty silnika
OK cały problem rozwiązany po czyszczeniu przepustnicy nie podłączyłłem wężyka ciśnieniowego
EDIT:
Witam
mimo wszystko problem nadal jakiś jest...co dziwne zaobserwowałem ze obroty słabo schodzą i utrzy mują sie na luzie 1100 obr. w momencie jak temperatura silnika ma około 90 pare stopni...co to może być? Ktoś może pomoże? co sprawdzić ?
Pozdrawiam Francuz
Postaraj się na przyszłość używać opcji edytuj, a w treści pola przed tekstem dodać EDIT:. Znacząco poprawi czytelność postów ponieważ unikamy pisania pod własnymi postami. [Dziki Mar]
EDIT:
Aktualizacja:
dzisiaj auto rozgrzane do bardzo i co sie działo w korkach - obroty 1500 (utrzymują sie kilka minut) wzrastały do 1800 i opadały do 1500 i tak cały
czas. Dopiero wmiare sie ustabilizowały gdy temp silnika była 80 stopni już poza miastem
Lambda pokazywała 0,8 no i nie zmieniała tego wyniki czasami opadła do 0,1
Map 34 hpk - ogólnie dziwne zachowanie tego czujnika przyśpieszam wzrasta do 100 szybko opada do 22 i gdy przyspieszanie ustępuje stabilizuje sie na jakiejś wartości
EDIT:
może ma ktoś jakiś pomysł co powoduje ze jak wcisnę sprzęgło obroty falują ? jak sprzęgło wciśnięte lambda zaczyna w miarę pracować.... po puszczeniu sprzęgła obroty już tak nie falują ale lambda pokazuje 0.8 i tak leci jednostajnie
EDIT:
Witam
mimo wszystko problem nadal jakiś jest...co dziwne zaobserwowałem ze obroty słabo schodzą i utrzy mują sie na luzie 1100 obr. w momencie jak temperatura silnika ma około 90 pare stopni...co to może być? Ktoś może pomoże? co sprawdzić ?
Pozdrawiam Francuz
Postaraj się na przyszłość używać opcji edytuj, a w treści pola przed tekstem dodać EDIT:. Znacząco poprawi czytelność postów ponieważ unikamy pisania pod własnymi postami. [Dziki Mar]
EDIT:
Aktualizacja:
dzisiaj auto rozgrzane do bardzo i co sie działo w korkach - obroty 1500 (utrzymują sie kilka minut) wzrastały do 1800 i opadały do 1500 i tak cały
czas. Dopiero wmiare sie ustabilizowały gdy temp silnika była 80 stopni już poza miastem
Lambda pokazywała 0,8 no i nie zmieniała tego wyniki czasami opadła do 0,1
Map 34 hpk - ogólnie dziwne zachowanie tego czujnika przyśpieszam wzrasta do 100 szybko opada do 22 i gdy przyspieszanie ustępuje stabilizuje sie na jakiejś wartości
EDIT:
może ma ktoś jakiś pomysł co powoduje ze jak wcisnę sprzęgło obroty falują ? jak sprzęgło wciśnięte lambda zaczyna w miarę pracować.... po puszczeniu sprzęgła obroty już tak nie falują ale lambda pokazuje 0.8 i tak leci jednostajnie
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
- xgienek
- VIP
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
- VIN: WDB2037421A409739
- Lokalizacja: Holandia
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Rosnące obroty silnika
cewki są ok świece też chociaż w 1 jest na spodzie olej jak sie zdejmie cewke...maf ok sonda lambda przed katalizatorem tez ok. maf tez ok węzyki podciśnienia wymienione te pod kolektorem dolotowym...
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg