Silnik 2.2 143km branie oleju czy problem z czujnikiem bądź innym osprzętem typu turbo

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Michalsch
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2024, o 14:35
VIN: WDB2030061F372374

Silnik 2.2 143km branie oleju czy problem z czujnikiem bądź innym osprzętem typu turbo

Post autor: Michalsch »

Witam mam problem z nowo kupionym autem i szukam przyczyny auto jest po wymianie oleju filtrów itp wczoraj pojechałem trochę go przeciągnąć z max 50km bardzo agresywnej jazdy ciągły but gdzie było to możliwe po czym wieczorem odczyt z menu serwisowego pokazuje że jest 6.0l było 6.2 czy to możliwe że tyle by spalił bo druga sprawa gdyby tak mocno palił olej to taki dym byłby za mną jak przy wyborze papieża a jest widoczny czasami i to bardzo delikatnie a dziś rano po całej nocy postoju pokazuje 5.6-7 dodam że od pomiaru w którym pokazał 6 auto przejechało max 1km czy jest to może problem z czujnikiem czy gdzieś koło turbiny to może uciekać w poniedziałek będę się kontaktować z mechanikiem ale chciałbym może żeby ktoś z was się wypowiedział bo macie pewnie duże doświadczenie z tymi autami
Pozdro



Dodam jeszcze że płynu chłodniczego nie ubywa na pewno
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik 2.2 143km branie oleju czy problem z czujnikiem bądź innym osprzętem typu turbo

Post autor: Przybek »

Wszystkie pomiary robione na zimnym zgaszonym silniku po dłuższym postoju? Ile oleju było wlane przy wymianie i czy stary był spuszczany czy odsysany?
Michalsch
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2024, o 14:35
VIN: WDB2030061F372374

Re: Silnik 2.2 143km branie oleju czy problem z czujnikiem bądź innym osprzętem typu turbo

Post autor: Michalsch »

Wszystko na zimnym po długim postoju
Oleju wlane jakoś 6,5 bo pokazywał komputer te 6.2-3 a podobno coś tam w filtrze zostaje a co do tego to wydaje mi się że był spuszczany musiałbym podpytać bo ja tego nie robiłem tylko mechanik a też nie dopytywałem o to


Martwię się żeby to nie był silnik na remont typu pierścienie i uszczelniacze i planowanie głowicy lub CENZURA wie co
Bo jak już otwierać to uszczelkę pod głowicą też bym zrobił chociaż płyn chłodniczy nie ucieka ale przy okazji pewnie trzeba by to też zrobić jak już by się go otwierało
Ale najlepsze jest to że silnik jest suchy bo do wymiany musiał zdjąć osłony i wgl i nigdzie nic nie leci na osłony nic nie kapie
Silnik ma moc i spalanie normalne bo przy tej bardzo agresywnej jeździe 7 z groszem fakt że to tylko było z 30km takich bojów ale wydaje mi się że to normalne spalanie jak na to auto

Używaj opcji EDYTUJ zamiast pisać posta pod postem i nie używaj wulgaryzmów. Kolejnej prośby nie będzie. /Przybek
Mały edit bo ten pomiar na którym wyszło 5.6 był fałszywy jednak stał krzywo wczoraj stał na prostym i pokazał znowu 6.0 więc spalił tylko po tej agresywnej jeździe na krótkim dystansie bo jakoś 40km 200-300ml ale bardzo agresywne jest to w jakieś normnie czy właśnie szukac przyczyny w miejscach o których wspomniałeś bo wydaje się to jednak i tak być dużo
Ostatnio zmieniony 11 mar 2024, o 10:43 przez Michalsch, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik 2.2 143km branie oleju czy problem z czujnikiem bądź innym osprzętem typu turbo

Post autor: Przybek »

Czujnik poziomu może żyć własnym życiem (w W210 z tą wersją mocy czujniki lubiły padać), weź po uwagę że auto ma ponad 21 lat i spokojnie około pół miliona nabite. Następna rzecz - może odmą wypluwać olej do turbiny (wystarczy zdjąć węża dolotowego do turbo i będzie od razu wiadomo) albo ma przedmuchy ze skrzyni korbowej (okręć korek wlewu oleju na pracującym silniku i będzie czuć czy dmucha z pokrywy).
OM611 jest bardzo dobrym i wytrzymałym silnikiem ale już ma swoje lata i przebieg, a nic nie jest wieczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”