Szary dym po odpaleniu.
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
- VIN: WDB2030041F179911
Szary dym po odpaleniu.
Witam Panowie!
Mam taki problem. Auto po dłuższym postoju np. gdy postoi przez noc i rano odpalam strasznie kopci na biało/szaro. Dzieje się to dosłownie przez chwilę, później ustaje i nie dymi w ogóle. Dodam, że nie bierze ani płynu chłodniczego ani oleju.
Pisałem jakiś czas temu , że musiałem go przygazować przy starcie żeby nie zgasł. Zaleciliście mi założenie zaworu zwrotnego na filtrze paliwa bo prawdopodobnie cofa mi paliwo. Do tego czasu jeszcze nie założyłem tego zaworu, albo zapominam albo brak mi czasu.
Czy to dymienie może być spowodowane przez właśnie cofające się paliwo? Czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej?
Mam taki problem. Auto po dłuższym postoju np. gdy postoi przez noc i rano odpalam strasznie kopci na biało/szaro. Dzieje się to dosłownie przez chwilę, później ustaje i nie dymi w ogóle. Dodam, że nie bierze ani płynu chłodniczego ani oleju.
Pisałem jakiś czas temu , że musiałem go przygazować przy starcie żeby nie zgasł. Zaleciliście mi założenie zaworu zwrotnego na filtrze paliwa bo prawdopodobnie cofa mi paliwo. Do tego czasu jeszcze nie założyłem tego zaworu, albo zapominam albo brak mi czasu.
Czy to dymienie może być spowodowane przez właśnie cofające się paliwo? Czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej?
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 20:48
- VIN: WDB2032161F110714
Re: Szary dym po odpaleniu.
Czy jesteś na 110% pewien, że nie ubywa płynu chłodniczego? Biały/szary dym zazwyczaj jednak oznacza nadmiar pary wodnej w spalinach. Może przeciek (np. uszkodzenie uszczelki pod głowicą) jest na razie małe i ulega odparowaniu tylko minimalna ilość płynu, który przedostał się przez noc? Ja bym na początek przez kilka dni obserwował poziom płynu.
Malutkie biały/szare dymienie tuż po rozruchu może być również związane z wykraplającą się parą wodna w wydechu. Ale to powszechne zjawisko i chyba nie o to chodzi.
Pozdrawia ostrożny Leopold
Malutkie biały/szare dymienie tuż po rozruchu może być również związane z wykraplającą się parą wodna w wydechu. Ale to powszechne zjawisko i chyba nie o to chodzi.
Pozdrawia ostrożny Leopold
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szary dym po odpaleniu.
W dieslu szary dym zaraz po odpaleniu to oznaka problemów z paliwem - przeważnie za duża dawka paliwa. Kierunek SD i sprawdzamy korekty.
Żeby było widać parę wodną to wydech musi się trochę nagrzać i auto kopci dopiero po jakiejś chwili od odpalenia i znacznie dłużej (dopóki nie wygrzeje wody z wydechu).
Żeby było widać parę wodną to wydech musi się trochę nagrzać i auto kopci dopiero po jakiejś chwili od odpalenia i znacznie dłużej (dopóki nie wygrzeje wody z wydechu).
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Szary dym po odpaleniu.
Chłodniczka EGR jest czesto pomijana a też może być źródłem przecieku. Nie wiem czy ten silnik to posiada.
-
- VIP
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
- VIN: WDB2030041F179911
Re: Szary dym po odpaleniu.
Okazało się, że to świece żarowe. Któraś padła i nie spala mi na początku całego paliwa w którejś komorze. Dlatego tak dymi przy starcie i muszę go przygazować żeby nie zgasł.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szary dym po odpaleniu.
A kilka sekund po odpaleniu zapala się kontrolka świec i świeci przez około minutę a potem gaśnie?
Nie wiem czym diagnozowałeś że to świece ale na kompie od razu masz wskazanie która nie działa. A domowym sposobem - miernik i mierzysz oporność (prawidłowa około 10 Ohm), sprawdzanie żarówką lub kabelkiem na iskrzenie nie jest do końca miarodajne.
Nie wiem czym diagnozowałeś że to świece ale na kompie od razu masz wskazanie która nie działa. A domowym sposobem - miernik i mierzysz oporność (prawidłowa około 10 Ohm), sprawdzanie żarówką lub kabelkiem na iskrzenie nie jest do końca miarodajne.
-
- VIP
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
- VIN: WDB2030041F179911
Re: Szary dym po odpaleniu.
Tak świeci się kontrolka świec i nawet dłużej niż minutę, później gaśnie. Byłem na komputerze w zasadzie nie wiem czemu ale wskazywało na wszystkie 4 świece, a pali
Wiem, że jedna jest padnięta na 100% z tego powodu, że ojciec wymieniał kilka lat wstecz wszystkie i jedna była tak zapieczona, że nie ryzykowali wyjęcia jej i została. Tłumaczenie : "Bo to przecież tylko w zimę potrzebne jest do odpalenia auta" i tak zostało.
Przybek a tam siedzą 2 fazowe czy 3 fazowe świece w tych silnikach?
Wiem, że jedna jest padnięta na 100% z tego powodu, że ojciec wymieniał kilka lat wstecz wszystkie i jedna była tak zapieczona, że nie ryzykowali wyjęcia jej i została. Tłumaczenie : "Bo to przecież tylko w zimę potrzebne jest do odpalenia auta" i tak zostało.
Przybek a tam siedzą 2 fazowe czy 3 fazowe świece w tych silnikach?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szary dym po odpaleniu.
A co za różnica ilofazowe? Dobierasz po VINie i polecam BERU. A większej głupoty z tą zapieczoną świecą nie dało się wtedy zrobić - świeca która nie pracuje nie wypala sadzy z kanału w którym siedzi żarnik w głowicy i po czasie ta sadza zamienia się praktycznie w węgiel i przy próbie wyjęcia żarnik zostanie w głowicy. Jak przy poprzedniej wymianie świece nie były posmarowane odpowiednim smarem i dokręcone prawidłowym momentem a nie chcesz niczego urwać (w zasadzie to 3 bo ta 4 to się na bank upir!@#li, chyba że ktoś ma pojęcie i umie ją odkręcić pneumatem ale ryzyko jest spore) to przez jakiś tydzień codziennie na rano i wieczór na styku świecy i głowicy pryskaj dobrym penetratorem lub drugi sposób mniej absorbujący - kapnąć ze strzykawki zwykłego oleju silnikowego i po tygodniu odkręcać. 2 podstawowe zasady - odkręcasz dobrym kluczem w osi świecy (żeby się nawet delikatnie nie przekosił) i na ciepłym silniku.
Na jesieni zmienialiśmy świeczki w HDI (które początkowo miały chęć się urywać) i wszystkie po podlewaniu poszły - problem był tylko z jedną która już nie grzała właśnie bardzo długo, kanał w głowicy był zarośnięty sadzą i cudem nie został tam żarnik.
Na jesieni zmienialiśmy świeczki w HDI (które początkowo miały chęć się urywać) i wszystkie po podlewaniu poszły - problem był tylko z jedną która już nie grzała właśnie bardzo długo, kanał w głowicy był zarośnięty sadzą i cudem nie został tam żarnik.
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Szary dym po odpaleniu.
Skoro ta czwarta nie grzeje to i tak nie ma nic do stracenia. Jak się urwie to się urwie
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 118
- Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:46
- VIN: WDB2030041F179911
Re: Szary dym po odpaleniu.
Pytam czy 2 fazowe czy 3 z tego powodu, że to też może być problemem niedogrzewania się silnika zimą. Z tego co łysy mówił w fanach 4 kółek to świece 2 fazowe grzeją tylko przy zapłonie a te 3 fazowe grzeją aż silnik nie osiągnie optymalnej temperarury pracy. Stąd może i w tych mercach dodatkowy termostat wodny układu paliwowego czy jakoś tak.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szary dym po odpaleniu.
Napisałem - dobierać po VINie i będziesz wiedział jakie są.