polofix pisze: ↑31 sty 2019, o 19:59
Podpowiem. Najtańszy olej, który spełnia normę 236.14 i jest na liście bevo to Fuchs Titan. Fuchs produkuje/produkował oleje dla MB.
Wystarczy popatrzeć na liste bevo specyfikacja 236.12
cyt. MB 236.12 ATF 3353 A001 989 455 03
Fuchs TITAN ATF 3353 więc olej mercedesa to po prostu Fuchs bo to właśnie ta firma używa oznaczenia swojego oleju numerem '3353' a w specyfikacji 236.14 numeru '4134' który jest na liscie bevo
Tak więc jeżeli ktoś ma ochotę płacic ok.60 zł za MB 236.12 ATF 3353 A001 989 455 03 zamiast za TEN SAM OLEJ ok.22 zł za Fuchs TITAN ATF 3353 to nikt mu nie zabroni - będzie się mógł pochwalić że kupił 'oryginał' w ASO
Dziadek, pisaliśmy, że do naszych skrzyń lejemy 236.14 a nie 236.12 , który był wcześniej. Podejrzewam, że u niektórych sprzedających cena 236.12 jest tak niska, dlatego, że go wyprzedają i są to leżaki magazynowe. Z resztą mechanicy, którzy robią wymiany pewnie i tak wykupią.
polofix pisze: ↑1 lut 2019, o 13:31
Dziadek, pisaliśmy, że do naszych skrzyń lejemy 236.14 a nie 236.12 , który był wcześniej. Podejrzewam, że u niektórych sprzedających cena 236.12 jest tak niska, dlatego, że go wyprzedają i są to leżaki magazynowe. Z resztą mechanicy, którzy robią wymiany pewnie i tak wykupią.
OK fajno ale jak sam pisałeś np. moje auto jeździło przez 15 lat na 236.10 i było ok to zapewne mu nie zaszkodzi 236.12 nawet gdyby ten olej leżał 2-3 lata w magazynie -
Chyba sie zdecyduje na niego ale tam gdzie był po 22 zł zostało tylko 3 l ..... no nic zobaczę - jak nie to kupie 236.14 TITAN
Dziadek, jak byś jeździł swoim W203 15 lat z zalanym olejem w silniku 15w40 i po tych latach wynaleziono by olej np 5w40, to dalej lał byś 15w40?
To jest dokładnie ta sama sytuacja. Koledzy z forum pomogli mi dobrać olej do reduktora W163 i tam była norma 236.10 i żaden inny. Dostosowałem się, i kupiłem dokładnie taki jak ma być. Teraz już dokładnie nie pamiętam, ale wszedłem w parametry oleju 236.10 i 236.14 i różniły się dość mocno, chodziło m.in. o lepkość. Zrobisz jak uważasz.
Ja za Fuchs 236.14 daję ok 27/l w bańkach 4l.
Nie....nie kolego ...sorry bez urazy .... ale porównujesz półsyntetyk z syntetykiem to nie ma sensu - ponadto porównujesz pracę oleju silnikowego z olejem w ASB gdzie w silniku olej pracuje w bardzo extremalnych warunkach w porównaniu z ASB i dlatego m.in. wymienia się go co ok. 15k km.
Co do ceny za Titana 236.14 mam podobnie jak Ty 12l za 310 zł z porto
jade jutro do warsztatu podwykonawcy serwisu mercedes, wymienią mi olej na orginalny mercedesa. cena za usługę z filtrem-uszczelką i olejem niecałe 400zł.
Niestety na febi jest problem przy rozgrzanej skrzyni ok90'C podszarpuje przerzucając na drugi bieg. Raz mi tak się to zdarzyło od chwili dolania gdzie pokonałem 300km.
Jak sprawdzam miarką poziomu oleju w skrzyni to jest olej jasny nie smoła- to dobry znak, wskazuje na to że febi niestety nie jest wskazany do tej skrzyni.
Zobaczymy jutro jak będzie po wymianie i czy nic mi tam się nie uszkodziło .
era_gsm pisze: ↑5 lut 2019, o 11:56
jade jutro do warsztatu podwykonawcy serwisu mercedes, wymienią mi olej na orginalny mercedesa. cena za usługę z filtrem-uszczelką i olejem niecałe 400zł.
Niestety na febi jest problem przy rozgrzanej skrzyni ok90'C podszarpuje przerzucając na drugi bieg. Raz mi tak się to zdarzyło od chwili dolania gdzie pokonałem 300km.
Jak sprawdzam miarką poziomu oleju w skrzyni to jest olej jasny nie smoła- to dobry znak, wskazuje na to że febi niestety nie jest wskazany do tej skrzyni.
Zobaczymy jutro jak będzie po wymianie i czy nic mi tam się nie uszkodziło .
Coś mi się wydaje, że ta wymiana nie pomoże, ale wymienić zawsze można. Jestem ciekaw, ile ci tego oleju wymienią, bo za 400zł to to jest sam koszt 4l oleju i filtra w skrzyni.
zobaczymy na razie jak czytam to febi jest olejem rzadszym więc jak skrzynia się rozgrzeje to może powodować błędy w skrzyni stąd te szarpnięcia że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
Jestem ciekawy jak to nie pomoże to co to może być - na jakie koszty się przygotować ?
era_gsm pisze: ↑5 lut 2019, o 16:27
zobaczymy na razie jak czytam to febi jest olejem rzadszym więc jak skrzynia się rozgrzeje to może powodować błędy w skrzyni stąd te szarpnięcia że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
Jestem ciekawy jak to nie pomoże to co to może być - na jakie koszty się przygotować ?
Niech ci mechanik wymieni cały olej, a nie połowę. ''Rzadszy''? Właśnie ten rzadszy ma normę 236.14.
Używana skrzynia z konwerterem, to koszt ok 500-2000zł
Wczoraj wymieniono mi olej w skrzyni 722.6 w CLK 2.7 cdi w209.
Zastanawiam się, czy olej który wlali (MOBIL ATF 320 DEXTRON III) był dobry?
Czy ktoś z was taki olej wlewał do tej skrzyni?
Wczoraj wymieniono mi olej w skrzyni 722.6 w CLK 2.7 cdi w209.
Zastanawiam się, czy olej który wlali (MOBIL ATF 320 DEXTRON III) był dobry?
Czy ktoś z was taki olej wlewał do tej skrzyni?
Olej źle dobrany. W ogóle nie powinno go być w tej skrzyni.