Problemy z wrzuceniem pierwszego biegu przy zimnym silniku

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

Witam, ja mam z kolei taki praoblem. Samochod to C klasa 2001r, 2,0 benzyna 130km, skrzynia 6biegow. Na zimnym silniku ciezko wchodzi pierwszy i wsteczny bieg, tzn czuje opr i to duzy kiedy chce wrzucic ktorys z tych biegow. Kiedy silnik albo jak kto woli skrzynia sie rozgrzeje, wszystko wchodzi jak noz w maslo.
Natomiast na zimnym silniku jak wcisne sprzeglo i przytrzymam je przez chwile np 1 sek to bieg wchodzi od razu. Jak ugryzc ten temat? Mam nadzieje ze to wina starego oleju albo jego niskiego stanu i planuje niedlugo jechac do ASO na wymiane. Co o tym myslicie?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Myslę, że dobrze kombinujesz... od tego bym zaczął...
Może się okazać, że ktoś wcześniej wymienił olej na niewłasciwy i to są skutki, ale nie uprzedzajmy... najpierw sprawdź stan i jakóść oleju w skrzyni...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Paweł Mejer
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2009, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Paweł Mejer »

Nic Ci nie da Kolego wymiana oleju. Mam ten sam objaw choć moje auto ma dopiero 80tys przebiegu. Wymianę oleju już przerabiałem i nic to nie dało, więc nie łudz się że będzie lepiej. Olej oczywiście w/g zaleceń MB. Teraz gdy jest cieplej problem nie jest tak denerwujący jak w zimę. Zimą (rano) muszę zapiąć wszystkie biegi po kolei na sucho i dopiero wszystko zaczyna działać. Denerwujące i narazie niewyjaśnione przezemnie zjawisko!!

[ Dodano: 2010-05-30, 23:20 ]
Raczej stawiałbym na wysprzęglik, choć to tylko moje domysły. Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

W srode pojade do mercedesa na sprawdzenie. Sadze ze jesli jest za malo oleju w skrzyni to ma prawo takie zjawisko wystepowac, ale poczekam z opinia do srody.

[ Dodano: 2010-06-02, 11:51 ]
hmmm... okazalo sie ze bylo zbyt malo oleju. Dolali 0,7L a ogolnei do skrzyni wchodzi 1,2L. Nie ma tez sladu po wyciekach wiec ciekaw jestem skad ten brak. Zobacze czy to wyeliminuje moj problem. Mechanik tez przesmarowal jakas kasete.

[ Dodano: 2010-06-03, 12:56 ]
Hmmm no niestety... mimo uzupelnienia oleju, rano kiedy staram sie ruszy wciaz jest ten sam problem z wrzuceniem biegu. Chyba to poprostu oleje i bede tak jezdzil doczasu znalezienia wiekszych funduszy na diagnoze albo podpowiedz kogos kto moze sie znac. Trudno.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Paweł Mejer pisze:Raczej stawiałbym na wysprzęglik, choć to tylko moje domysły. Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
Zacznijmy od początku czym jest wysprzęglik?
Jest to nic innego jak siłownik hydrauliczny, który jest napędzany płynem hydraulicznym pod ciśnieniem (po wciśnięciu pedału sprzęgła). Z tego siłownika wysuwa się jarzmo i porusza widełki sprzęgła, one wciskają łożysko przesuwne, a ono zwalnia docisk sprzęgła.
Co może w tym się zepsuć?
Mogą zużyć się uszczelniacze i nie trzymać ciśnienia. W praktyce efekt jest taki, że nie wysprzęgla "do końca" i mamy problem z wrzuceniem biegu.
Wszystko byłoby fajnie, ale jak pada coś związane ze sprzęgłem, to objawy będą odczuwalne na każdym biegu.
Jeżeli chcecie, to sprawdźcie poziom płynu hamulcowego, wysprzęglik pracuje na tym samym płynie.
Paweł Mejer pisze:Proszę o info jeśli ktoś się z tym problemem uporał! Pozdrawiam!!
Osobiście stawiałbym na synchronizator, ale
Ermac20 pisze:pierwszy i wsteczny bieg
tutaj nie mam pojęcia.
Ermac20 pisze:wiec ciekaw jestem skad ten brak
Olej paruje. Skrzynia też ma swoje odpowietrzenie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

Widze ze kolega jest specjalista. A jesli to faktycznie synchronizator to gdzie on sie znajduje i czy to teoretycznie jest drogi temat? A czy ma znaczenei to, ze rano kiedy nei moge wrzucic biegu, wystarczy ze dluzej przytrzymam wcisniety pedal sprzegla np 2 sek i wtedy biegi wchodza jak w maslo. Zauwazylem tez ze 2 bieg na zimno stawia opor ale tylko jak auto stoi w miejscu. Dodam rowniez (moze to bedzie mialo jakies znaczenie) ze musialem od nowa w tym aucie uczyc sie zmiany biegow bo przy zmianie kazdego biegu auto szarpalo. Najgorzej z jedynki na dwojke, im wyzej tym lzej. Ale nauczylem sie ze najpierw bardzo delikatnie musze poscic sprzeglo i potem dopiero delikatnie dodac gazu. Za wszelkie onfo bede bardzo wdzieczy dziekuje.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Specjalista to może nie, ale coś niecoś wiem i tak na logikę to nie działa.
Ermac20 pisze:wystarczy ze dluzej przytrzymam wcisniety pedal sprzegla np 2 sek i wtedy biegi wchodza jak w maslo
To jest kolejny argument za synchronizatorem.
Ermac20 pisze:czy to teoretycznie jest drogi temat?
Sam synchronizator to jest pierścień mosiężny, więc nie będzie to drogie, ale do wymiany trzeba wyjmować i rozbierać kawał skrzyni. Możesz też spróbować wrzucać biegi wysprzęglając na 2 razy (sprzęgło i wyrzucasz na luz, puszczasz i wciskasz znowu i wkładasz bieg dopiero), tak się prawidłowo zmieniało biegi na skrzyni niezsynchronizowanej. Co do szarpania, to po prostu ten typ tak ma. Ja na początku tak też miałem, ale pocieszę Ciebie, że to jest kwestia kilku dni, a najgorsze sprzęgła ma grupa VAG trzeba dużej siły, żeby wcisnąć i musisz naprawdę ostrożnie popuszczać, bo chwila nieuwagi i już wyskakuje i szarpiesz (dla kontrastu hamulec jak błoto). Ktoś mówił, że w :mb: to po prostu sprzęgło hydrauliczne i tylny napęd powodują, że trzeba trochę przywyknąć. Swoją drogą Niemcy w przeciwieństwie na przykład do Japończyków pedały rozmieszczają bardziej pionowo, natomiast w japońskich samochodach one leżą na podłodze (tymi pierwszymi moim zdaniem jeździ się super, drugimi tragicznie) i może byłeś przyzwyczajony właśnie do takich "leżących" pedałów.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

a czy ten temat to jest pilny temat?> czy z tym poprostu mozna jezdzic? No i dlaczego na cieplym silniku ten problem nie wystepuje?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Olej się rozgrzeje i nie "trzyma elementów skrzyni" i gładko biegi wchodzą. Jeśli nie pchasz biegów na siłę, to nic się nie stanie (może z wyjątkiem twojej kondycji psychicznej).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

heh raczej przywykne. A czy np w zimie ten problem nie bedzie sie pogarszal? No i ostatnie pytanei zeby Cie nie meczyc, czy taki synchronizator mozna kupic np w ASO? aha no i jeszcze jedno hehe, czy sa jeszcze jakies sposoby na to zeby potwierdzic teze o tym iz to synchronizator jest uszkodzony?
P.S. jeszcze jedno :haha: czy to jest jakis synchronizator wszystkich biegow czy tylko jednego? skad mam wiedziec ktory jest uszkodzony?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Każdy bieg ma swój synchronizator. W ASO powinny być, dobry skrzyniowiec pozna od razu co jest grane. W zimie może się pogorszyć.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

hmmm czyli w tym wypadku moze byc synchronizator pierwszego biegu i wstecznego osobono? Drugiego tez wiec 3 do wymiany?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

Ermac20 pisze:a czy ten temat to jest pilny temat?> czy z tym poprostu mozna jezdzic? No i dlaczego na cieplym silniku ten problem nie wystepuje?
Żebyś później nie płakał , że koszta naprawy będą jeszcze większe.
:oczko:
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

co masz na mysli? ze to pilna sprawa?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

Ermac20 pisze:co masz na mysli? ze to pilna sprawa?
Jeśli potwierdzisz , że to awaria , to na co chcesz czekać ?
:oczko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”