Problemy z wrzuceniem pierwszego biegu przy zimnym silniku

Moderator: Dziki Mar

marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

...ten typ tak ma i tyle na ten temat :mysli: pozostaje cieszyć się że jest ciepło i 1 bieg będzie wchodził jak należy :usmiech:
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

heh no niby tak, pewnie zajme sie tym jak zaleje mnie fala gotowki heh, dzieki za info.
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
pipias
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:20
VIN:
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: pipias »

mam podobny problem od dwóch lat :mb: z moja c klassa 220cdi w203 jest 4 letnia i ma 145tkm przebiegu ale tylko zimowa pora w lecie jest ok. To napewno jest jakas drobna wada konstrukcyjna ktora czasami denerwuje...ja bede tak jezdzil... ale musze wam napisac ze znam osobiscie goscia ktory kupil w :mb: roczna c 220 cdi w204 35tkm i ma ten sam problem... bedzie reklamowal..... :nunu:
...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 lip 2010, o 21:50 przez pipias, łącznie zmieniany 1 raz.
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

pipias pisze:dwuch
:dobani:
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
wojcio771
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 20 sty 2011, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojcio771 »

Mam to samo. Cieżko wchodzi 1 i wsteczny. W zimie gorzej w lecie też rewelacji nie ma. Przejechane tylko 73tys km. Byłem w ASO i powiedzieli że prawdopodobnie olej a jak nie to nie wiedzą i trzeba będzie skrzynie rozbierać (regulacja nic nie dała). Zaobserwowałem że jak pomieszam biegami tzn włącze 3, 5, 6 itd to 1 wchodzi jak w masło ale potem znowu to samo. Mówiłem o tym w ASO ale dalej nie wiedzą. Jesłi ktoś wie o co chodzi to będe wdzięczny.
CLK 200 Kompressor, 04.2004
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

A czy ktoś z Was sprawdzał, jak wygląda mechanizm w kasecie pod mieszkiem :?: Czy elementy pracują prawidłowo, w całym zakresie i bez zacięć wchodzą we wszelkie miejsca, gdzie powinny :?:

Nie wierzę, że manual MB pada tak szybko...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
wojcio771
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 20 sty 2011, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojcio771 »

Problem z cieżko wchodzącymi biegami zlokalizowany :) Winę ponosi "zamek" w skrzyni biegów (w kształcie litery T) - opinia ASO w kilku punktach. Skrzynia do robiórki...
Biorąc pod uwagę mały przebieg auta to kompromitacja dla Mercedesa... a mój 2 samochód Daewoo Nubira dalej jeździ i ze skrzynią nie ma problemu od nowości.
CLK 200 Kompressor, 04.2004
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

wojcio771 pisze: a mój 2 samochód Daewoo Nubira dalej jeździ
Następny mądrala. Trzeba było sobie kupić drugą Nubirę. To że kupiłeś auto ze skatowaną skrzynią to nie mniej pretensji do marki. Nie widziały gały co brały. :yyy: A Daewoo(której już nie ma) to marka bezawaryjna.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

wojcio771 pisze:Biorąc pod uwagę mały przebieg auta to kompromitacja dla Mercedesa...
Takie wypowiedzi zwykle należny czymś więcej poprzeć (mogą one tworzyć nieprawdziwy obraz dla innych potencjalnych kupujących).

Jeśli tak kategorycznie się wypowiadasz, to rozumiem, że auto kupiłeś w salonie, serwisowałeś regularnie w aso na co masz wszystkie wpisy w książce serwisowej. Aso nie stwierdziło też żadnych nieprawidłowości ze strony obsługi skrzyni i przyznało się, że usterka wynika z błędnego zamocowania elementu lub wady konstrukcyjnej?
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

wojcio771 pisze:Przejechane tylko 73tys km.
:mysli: ... i czy aby na pewno :mysli:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
wojcio771
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 20 sty 2011, o 23:02
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojcio771 »

Auto kupione w salonie z 2 ręki. Regularnie serwisowane w ASO, wszystkie wpisy potwierdzone przez serwis Mercedesa, przed kupnem sprawdzane w Mercedesie w Niemczech, potwierdzony przebieg, nigdy nie było uszkodzone.
Oglądałem 12 takich samych aut i w większości (bardziej lub mniej) występował ten problem.
W ASO powiedzieli "zdażały się podobne problemy". Rozmawiałem z kilkoma ASO w Polsce i widać, że sprawa nie jest im obca.
Mój tato od nowości jeździ C z 2005r (automat), przejechane 85 tys km wiec mam porównanie. W tym roku wypaczyły mu sie przednie tarcze, nieszczelność w klimie, c zamek wlewu paliwa.
Opisuje co nas spotkało. Może to tylko my mamy problemy ale wg naszej opini bezawaryjność Mercedesa pozostawia wiele do życzenia.
Ps. Niedoceniacie Panowie Nubiry, zrobiłem nią 120 tys a wymieniłem zawieszenie, tłumik, czujnik ABS, żarówki, łożyska z tyłu. Dlatego jej nie sprzedaje.
CLK 200 Kompressor, 04.2004
polo811
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 1 lis 2011, o 18:26
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: polo811 »

Witam,mam problem mianowicie gdy temperatura jest niska nie ma możliwości wbicia jakiegokolwiek biegu, udaje się to tylko gdy obroty silnika zostaną zwiększone do ponad 3tys. wtedy można płynnie wbić każdy gdy auto się rozgrzeje wszystko wraca do normy, panowie czy to znak że sprzęgło nadaje się już do wymiany,bo przyznam że jest to bardzo uciążliwe szczególnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, proszę o poradę :)
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

Dziwne bo ja mam ponad 200 tyś km i auto od nowości w swoich rękach i nie ma problemów ze skrzynią .Fakt zaistniał problem przy wrzucaniu pierwszego i drugiego biegu jak naszły mrozy ,ale wymieniłem olej i problem znikł .

[ Dodano: 2011-12-07, 00:47 ]
wojcio771 pisze:Biorąc pod uwagę mały przebieg auta to kompromitacja dla Mercedesa... a mój 2 samochód Daewoo Nubira dalej jeździ i ze skrzynią nie ma problemu od nowości.
Kolego żeś wyskoczył jak "Filip z konopi" z tą Nubirą .Albo trafiłeś kolego na trefny model,albo skatowany ,albo naucz się zmieniać odpowiednio biegi .Większość MB na naszych drogach to trupy z zachodu na dodatek są "serwisowane" u jakiegoś Heńka zwanym mechanikiem w okolicy który naprawia najtańszym kosztem .Kup sobie z salonu MB albo w 100% pewnej ręki ,a dopiero zobaczysz czemu ta gwiazda przed Tobą tak się ceni .Kolego moje następne auto to MB!!!!

[ Dodano: 2011-12-07, 00:56 ]
wojcio771 pisze:Ps. Niedoceniacie Panowie Nubiry, zrobiłem nią 120 tys a wymieniłem zawieszenie, tłumik, czujnik ABS, żarówki, łożyska z tyłu. Dlatego jej nie sprzedaje.
a Ja kolego nic ;-).Masz kolego pecha ,a dzisiaj książka serwisowa nie przedstawia żadnej wartości .Na allegro kupisz ks.serwisową w języku Francuskim,Niemieckim i Polskim do tego trzy różne pisaki i pieczątki i wpiszę Ci w nią wszystko co zechcesz.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2011, o 00:57 przez Dziadek, łącznie zmieniany 3 razy.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
polo811
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 1 lis 2011, o 18:26
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: polo811 »

jeszcze jakieś sugestie?? które by coś wniosły
cccrazy
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 25 lis 2011, o 09:23
VIN:
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: cccrazy »

Nie wiem czy to pomoze ale w Autodacie jako typowa usterke modelu W203 podaje sie ze w skrzyni manualnej byl problem z 1 i 2 biegiem-wbijaniem przy zimnej skrzyni.Jako remedium podano ujecie o 300ml poziomu oleju w skrzyni.Wydaje mi sie to proste rozwiazanie ktore nieduzo kosztuje i nie trzeba rozbierac skrzyni.Jesli ktorys z kolegow ma autodate moze to jeszcze raz sprawdzic -ja zajrze do swojej jak ja uaktualnie.Pozdrawiam
C220cdi coupe auto 2003r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”