Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
Witam wszystkich,
Skrzynia wchodziła mi w tryb awaryjny ale po wył/wł stacyjki problem znikał na trochę. SD wykazało błąd czujnika prędkości.
Kupiłem wszystko co trzeba do wymiany ale nie zdążyłem, skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny na stałe, tj natychmiast pi uruchomieniu przełącznik c/s nie działa a po wrzuceniu R lub D jest ostre szarpnięcie (samochód później jedzie ale tylko na 2 biegu).
Pytanie mam takie, czy ten tryb awaryjny na stałe to raczej efekt zbyt dużej liczby zarejestrowanych wcześniej błędów czujnika (może istnieje jakiś limit ich liczby) czy raczej to oznacza, że coś się zwaliło już bardziej poważnie (np ten czujnik padł na amen)? No i czy jeśli usunę przyczynę to czy taki tryb awaryjny "na stałe" powinien sam ustąpić i skrzynia powinna zacząć pracować normalnie (oczywiście rozumiem że błąd pozostanie w pamięci) czy pozostanie aktywny blokując poprawne działanie skrzyni do momentu skasowania usterki poprzez SD?
Skrzynia wchodziła mi w tryb awaryjny ale po wył/wł stacyjki problem znikał na trochę. SD wykazało błąd czujnika prędkości.
Kupiłem wszystko co trzeba do wymiany ale nie zdążyłem, skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny na stałe, tj natychmiast pi uruchomieniu przełącznik c/s nie działa a po wrzuceniu R lub D jest ostre szarpnięcie (samochód później jedzie ale tylko na 2 biegu).
Pytanie mam takie, czy ten tryb awaryjny na stałe to raczej efekt zbyt dużej liczby zarejestrowanych wcześniej błędów czujnika (może istnieje jakiś limit ich liczby) czy raczej to oznacza, że coś się zwaliło już bardziej poważnie (np ten czujnik padł na amen)? No i czy jeśli usunę przyczynę to czy taki tryb awaryjny "na stałe" powinien sam ustąpić i skrzynia powinna zacząć pracować normalnie (oczywiście rozumiem że błąd pozostanie w pamięci) czy pozostanie aktywny blokując poprawne działanie skrzyni do momentu skasowania usterki poprzez SD?
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
Jak usuniesz usterkę to błąd zostanie tylko w pamięci a skrzynia będzie działać normalnie.
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
Dzięki!
EDIT:
Dla "potomnych":
Płyta mechatroniki wyjęta, czujnik prędkości który zgłaszał błąd na SD kompletnie zasyfiony. Wyczyszczony i montaż z powrotem tej samej płyty (conductor plate).
Skrzynia jednak dalej w trybie awaryjnym tj. do przodu tylko drugi bieg.
Wizyta na SD w celu wykasowania błędów - i wszystko jest super! Przejechane 500km bez żadnego oszczędzania skrzyni i błąd czujnika już się nie pojawia, a wcześniej co 10-20km.
Reasumując: nie ma co się śpieszyć z wyrzucaniem kasy na nową płytę, i po naprawie tryb awaryjny wcale nie koniecznie sam z siebie się "kasuje".
Nie dubluj postów. Jeśli chcesz coś dopisać lub uaktualnić, należy skorzystać z funkcji Edytuj Post. [Dziki Mar]
EDIT:
Dla "potomnych":
Płyta mechatroniki wyjęta, czujnik prędkości który zgłaszał błąd na SD kompletnie zasyfiony. Wyczyszczony i montaż z powrotem tej samej płyty (conductor plate).
Skrzynia jednak dalej w trybie awaryjnym tj. do przodu tylko drugi bieg.
Wizyta na SD w celu wykasowania błędów - i wszystko jest super! Przejechane 500km bez żadnego oszczędzania skrzyni i błąd czujnika już się nie pojawia, a wcześniej co 10-20km.
Reasumując: nie ma co się śpieszyć z wyrzucaniem kasy na nową płytę, i po naprawie tryb awaryjny wcale nie koniecznie sam z siebie się "kasuje".
Nie dubluj postów. Jeśli chcesz coś dopisać lub uaktualnić, należy skorzystać z funkcji Edytuj Post. [Dziki Mar]
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 21:01
- VIN: WDB2030081F831579
Re: Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
Sam kolego rozbierałeś i czyściłeś?? mocno skomplikowana to robota ?? Pytam ponieważ mój czasem tez mi wpada w tryb awaryjny i wyskakują mi błędy z czujnikiem prędkości.
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
Sam robiłem. Prosta robota, świetny dostęp.
Półtorej godziny realnej roboty. Z tym, że ja zostawiłem wszystko na noc żeby porządnie obciekł stary olej.
Jeśli nie chcesz robić dynamicznej wymiany to potrzebujesz 6-6,5 litra oleju. Ja dynamicznej nie robiłem bo uznałem, że jak zmieniłem 6,5 z 8-miu to wystarczająco dobrze.
Admin, sorry, jakoś nie przyuważyłem, że po tygodniu edit jest wciąż możliwy.
Półtorej godziny realnej roboty. Z tym, że ja zostawiłem wszystko na noc żeby porządnie obciekł stary olej.
Jeśli nie chcesz robić dynamicznej wymiany to potrzebujesz 6-6,5 litra oleju. Ja dynamicznej nie robiłem bo uznałem, że jak zmieniłem 6,5 z 8-miu to wystarczająco dobrze.
Admin, sorry, jakoś nie przyuważyłem, że po tygodniu edit jest wciąż możliwy.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 21:01
- VIN: WDB2030081F831579
Re: Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
U mnie chodzi o to że jak kupiłem to wymieniłem olej na nowy. Potem po roku robiłem regenerację konwertera (falował przy przyspieszaniu), przy okazji niby była przejrzana hydraulika i zrobiona dynamiczna wymiana oleju (ale mam wątpliwości co ostatnich dwóch czynnosći). Teraz borykam się z tymi błędami czujnika prędkości i wchodzenie czasem w tryb awaryjny. W przyszły weekend chyba sam tam zajrzę.
-
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
- VIN: WDB21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tryb awaryjny chwilowy i permanentny
U mnie zasyfiło się po 80-ciu tysiącach od poprzedniej wymiany (wtedy dynamicznej). Pewnie nie ma reguły. Może zacznij od najprostszego i obejrzyj dokładnie czy nie masz oleju we wtyczce elektrycznej na skrzyni. Nie do końca czaję czemu olej w niej ma w czymś przeszkadzać skoro w środku wszystko w nim zalane - ale podobno to ogłupia działanie (a może tylko dopiero jak dojdzie do sterownika pod prawym dywanikiem - tego nie wiem).
Jedyne narzędzia jakich potrzebujesz w środku skrzyni to torx30 i klucz dynamometryczny z zakresem na 8Nm.
Jedyne narzędzia jakich potrzebujesz w środku skrzyni to torx30 i klucz dynamometryczny z zakresem na 8Nm.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat