Temperatura silnika/wody

Moderator: Dziki Mar

olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: olafik »

Jak poczytał forum, to uznał, że na zamiennikach MB nie pojedzie :rotfl:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: Przybek »

Śmiejcie się ale płyn chłodniczy MB jest naprawdę bardzo dobry jeżeli chodzi o ochronę układu chłodzenia, pominę już fakt że go się zmienia co 15 lat. Mój cały czas jeździ na ori płynie (dobija aktualnie do 400 tysięcy) i w układzie chłodzenia nie ma żadnych śladów kamienia czy innych osadów - niedawno był zmieniany termostat (który po dacie z obudowy był włożony w fabryce) i jego wnętrze oraz widoczna część głowicy wyglądały jak nowe. A przy tym na aerometrze wyszło że jeszcze trzyma temperaturę zamarzania minus 35 stopni.
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: lechita »

Przybek, i jeszcze nic nie dolewałeś od nowości samochodu?
To niemożliwe, przecież zawsze trochę paruje płyn i trzeba uzupełnić do wymaganego stanu.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: olafik »

lechita pisze: 25 lis 2018, o 19:16 Przybek, i jeszcze nic nie dolewałeś od nowości samochodu?
To niemożliwe, przecież zawsze trochę paruje płyn i trzeba uzupełnić do wymaganego stanu.

Mógł kupić ori w ASO na dolewkę, pytanie, skąd pewność, że jeździ od zawsze na takim płynie, no chyba, że wyjechał autem z salonu.
kjero92
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 4 gru 2014, o 17:30
VIN: WDB2037461A643001
Lokalizacja: D-ca

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: kjero92 »

To nie wiedziałem, że tylko ze statusem VIP mogę znać cenę części tutaj, a co do płynu to tak jeżdżę od początku na oryginalnym i dolewki również takim robiłem. Teraz muszę wymienić termostat to i płyn mam zamiar a chyba każdy się zgodzi ze mną, że warto wydać parę złoty więcej na takim płynie?
W203 C180 Kompresor Sport/Coupe 2004
WDB2037461A643001
Awatar użytkownika
ICEManXHD
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 2 lip 2017, o 22:28
VIN: WDB2030061A512634
Lokalizacja: Brzostek

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: ICEManXHD »

kjero92 pisze: 24 lis 2018, o 23:49 I jak wygląda cena nowego termostatu oraz oryginalnego płynu chłodniczego?

A także czy ktoś może mi sprawdzić ile kosztuje nowy termostat w ASO dla mojego samochodu?
200 zł kosztował do mojego samochodu i to nie jest nic innego tylko firma BEHR, znaczek mercedesa jest tylko wbity i numer części a z boku pisze BEHR.
Mercedes W203 C220 CDI 143 KM Automat 2003 rok WDB2030061A512634
Awatar użytkownika
ICEManXHD
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 2 lip 2017, o 22:28
VIN: WDB2030061A512634
Lokalizacja: Brzostek

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: ICEManXHD »

kjero92 pisze: 25 lis 2018, o 20:51 To nie wiedziałem, że tylko ze statusem VIP mogę znać cenę części tutaj, a co do płynu to tak jeżdżę od początku na oryginalnym i dolewki również takim robiłem. Teraz muszę wymienić termostat to i płyn mam zamiar a chyba każdy się zgodzi ze mną, że warto wydać parę złoty więcej na takim płynie?
Płyn chłodniczy firmy Prestone też jest dobry.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2018, o 09:43 przez ICEManXHD, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W203 C220 CDI 143 KM Automat 2003 rok WDB2030061A512634
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: Przybek »

lechita pisze: 25 lis 2018, o 19:16 Przybek, i jeszcze nic nie dolewałeś od nowości samochodu?
To niemożliwe, przecież zawsze trochę paruje płyn i trzeba uzupełnić do wymaganego stanu.
Auto mam nieco ponad rok i nie dolewałem nawet 50 ml pomimo wymiany termostatu i jednego z węży (mam fajny patent bezstratowy na spuszczanie płynu). Poprzedni właściciel przez ponad 3 lata również nic nie dolewał. Czyli przez 4 ostatnie lata (około 130 tysięcy km) nie zniknęło nic.
Przy szczelnym układzie i sprawnym korku zbiornika wyrównawczego ubytki płynu są praktycznie niezauważalne (pomijam delikatne różnice stanu w upały i mrozy bo to normalne). No chyba że mamy płyn rozcieńczony wodą albo wodę płynem (lub jakiś chudy koncentrat typu litr koncentratu na układ a reszta woda) to pewnie że będzie znikać.
A tak swoją drogą to niektórzy bardzo by się zdziwili jak szybko diesel ze sprawnym termostatem, działającym dogrzewaczem i płynem MB łapie temperaturę w okresie zimowym :)

No i zrobiliśmy koledze śmietnik w temacie :P
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: Dziki Mar »

kjero92 pisze: 25 lis 2018, o 20:51 To nie wiedziałem, że tylko ze statusem VIP mogę znać cenę części tutaj, a co do płynu to tak jeżdżę od początku na oryginalnym i dolewki również takim robiłem. Teraz muszę wymienić termostat to i płyn mam zamiar a chyba każdy się zgodzi ze mną, że warto wydać parę złoty więcej na takim płynie?
Żebym mógł poznać cenę, muszę odszukać numer części. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli podam Ci cenę to będziesz chciał znać też numer. Inna sprawa, że jeśli zamiennik to około 200 zł, można przyjąć, że ten ze znaczkiem MB będzie kosztował 350
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: lechita »

Mam sprawny termostat, sprawny dogrzewacz i jeszcze oryginalny płyn MB (z małym uzupełnieniem Prestone), ale żeby to było szybkie nagrzewanie diesla, to bym nie powiedział. Chyba, że nie wiem, co oznacza długie nagrzewanie.
Sądzę też, że obecne płyny takie jak Prestone, nie ustępują jakością MB.
Ciekawe, czy obecnie w nowych samochodach, w dalszym ciągu MB zaleca wymianę płynu co 100 tyś. km, lub co 15 lat.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: larry.bigl »

Przybek pisze: 26 lis 2018, o 01:20
lechita pisze: 25 lis 2018, o 19:16 Przybek, i jeszcze nic nie dolewałeś od nowości samochodu?
To niemożliwe, przecież zawsze trochę paruje płyn i trzeba uzupełnić do wymaganego stanu.
Auto mam nieco ponad rok i nie dolewałem nawet 50 ml pomimo wymiany termostatu i jednego z węży (mam fajny patent bezstratowy na spuszczanie płynu). Poprzedni właściciel przez ponad 3 lata również nic nie dolewał. Czyli przez 4 ostatnie lata (około 130 tysięcy km) nie zniknęło nic.
Przy szczelnym układzie i sprawnym korku zbiornika wyrównawczego ubytki płynu są praktycznie niezauważalne (pomijam delikatne różnice stanu w upały i mrozy bo to normalne). No chyba że mamy płyn rozcieńczony wodą albo wodę płynem (lub jakiś chudy koncentrat typu litr koncentratu na układ a reszta woda) to pewnie że będzie znikać.
A tak swoją drogą to niektórzy bardzo by się zdziwili jak szybko diesel ze sprawnym termostatem, działającym dogrzewaczem i płynem MB łapie temperaturę w okresie zimowym :)

No i zrobiliśmy koledze śmietnik w temacie :P
Wg Ciebie 2.7 ze sprawnym termostatem jak szybko powinien się grzać przy obecnych temperaturach? Mam do pracy 12km z czego mniej więcej 5 moge jechać z prędkością 70-90 a resztę max 50, często wolniej. Z włączonym ogrzewaniem osiągam ok 70*C (mocna dmuchawa).
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: Dziki Mar »

Przez 12 km nie jest wstanie zagrzać się do 90 stopni? Może za delikatnie obchodzisz się z pedałem gazu? :P
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: larry.bigl »

Raczej nie jeżdżę zbyt agresywnie. Powiedziałbym że półekonomicznie. Dodatkowo grzanie mam w auto i dość mocno wieje więc ciepło generowane przez silnik szybko leci do kabiny. Moim zdaniem nie jest to nic niezwykłego że nie dobija 80*C na jltym dystansie. Wydaje mi się, że duży silnik, temperatura otoczenia i obroty na jakich jadę to normalne tempo nagrzewania.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: kiler22 »

ja tam nie wiem jakiej jakości jest ten cudowny płyn MB ale .....
kilka dni temu wymieniałem termostat i tez środek + miejsce na termostat jak nowe termostat z 2001 rocznika z wytłoczonym MB
płyn na bank nie był oryginalny . wymieniałem go ja wcześniej , wymieniał poprzedni właściciel kilka lat temu i znając życie był wymieniany jeszcze wcześniej . Licznik pokazuje 230 tys przebiegu a jak go kupował poprzedni właściciel miał magiczne POLSKIE 178 tys :)
. Fakt że nie sprawdzałem płynu areometrem ale nie popadajmy w paranoję . MB nie produkuje swojego płynu , oleju itp. Kupuje to od jakiegoś producenta hurtem i leje w swoje butelki . Wystarczy znać producenta płynu i mamy oryginał za pół ceny
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Awatar użytkownika
elbi44
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 29 sie 2018, o 19:37
VIN: brak VIN

Re: Temperatura silnika/wody

Post autor: elbi44 »

Cześć mam podobny problem co ICEManXHD - 2,2 diesel 2003 coupe. Ostatni wymieniłem termostat razem z czujnikiem bo poprzedni non stop był otwarty. Teraz jest lepiej ale auto tak szybko się nie nagrzewa, gdy jadę 60-80km/h (15km) temperatura teraz na wyświetlaczu to około 60 stopni. Gdy dam powyżej 120km/h to chwila i temperatura prawie 90 stopni i w kabinie gorąco. Zauważyłem, że jak jadę kilka kilometrów to jest chłodno a wystarczy, że się zatrzymam i uruchomię auto od nowa to w kabinie jest o wiele cieplej. Będę wdzięczny za jakieś sugestie. Miłego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”