Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Vindix
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: Bia

Post autor: Vindix »

Witam, mam takie pytanko, otóż w zeszłym roku kupiłem termostat (jakiś zamiennik, nie pamiętam firmy) i auto nagrzewa mi się do 80 stopni, a jak dam nadmuch na maxa to temp mi spada, czy termostat jest do wymiany, czy one tak mają?

Pozdr
sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Post autor: sfx »

Vindix pisze:auto nagrzewa mi się do 80 stopni, a jak dam nadmuch na maxa to temp mi spada
Nadmuch oddaje ciepło, to normalne.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
Vindix
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: Bia

Post autor: Vindix »

sfx pisze:
Vindix pisze:auto nagrzewa mi się do 80 stopni, a jak dam nadmuch na maxa to temp mi spada
Nadmuch oddaje ciepło, to normalne.
Nie takie normalne, w innych autach ktore mam, mimo nadmuchu na max to trzyma swoja temp i nic nie spada
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Ups ... a tu co się podziało? Hmm. :mysli: Według mnie to początek końca termostatu i miałem podobnie. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
MrBurt75
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: WI

Post autor: MrBurt75 »

Smart, niekoniecznie. Mój też tak ma - po krótkiej jeździe (ok. 15 km), ale mróz kilkanaście stopni, zostawiłem rodzinę w trukającym aucie na postoju na ok. godzinę, jak ruszałem temperatura spadła poniżej 60 st. - aż sprawdziłem - oba węże chłodnicy zimne, więc termostat zamknięty prawidłowo
Ostatnio zmieniony 14 sty 2016, o 10:17 przez MrBurt75, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Hmm jak dla mnie, temperatura na zewnątrz ma wpływ na szybkość rozgrzania silnika ale tak czy owak musi złapać te swoje umowne 85 stopni, nie mniej potwierdzenie będę miał jak spadnie znowu do tych minus piętnastu ... oby nie. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Minoo
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Minoo »

Koledzy jestem właśnie w garażu i wymieniam termostat. Wszystko szło pięknie do momentu gdy już jakimś cudem wcisnalem termostat na miejsce ale nie mogę włożyć tej małej rureczki pod termostatem. Nr rurki A 611 203 01 08. Błagam niech mnie ktoś nakieruje jak ja tam wsadzić bo jeszcze trochę i nie wytrzymam i się pozegnam z Mercedesem.
C270 CDI 2002r, Manual

WDB2032161F300984
Vindix
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 24 cze 2012, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: Bia

Post autor: Vindix »

Smart, takze czekam na info, bo nie wiem czy zamawiac z aso termostat, pozdro
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Miałem problemy z termostatem bo silnik łapał max 60 stopni ale tylko przy ostrej jeździe w mieście, po wymianie termostatu bez problemu temperatura dochodzi do 85-90 stopni. U taty w C220 było to samo i wymiana termostatu też pomogła ;)
Minoo, może podgrzej tą rurkę suszarką, opalarką lub gorącą wodą to wtedy wejdzie na swoje miejsce ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
MrBurt75
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: WI

Post autor: MrBurt75 »

Minoo pisze:Koledzy jestem właśnie w garażu i wymieniam termostat. Wszystko szło pięknie do momentu gdy już jakimś cudem wcisnalem termostat na miejsce ale nie mogę włożyć tej małej rureczki pod termostatem. Nr rurki A 611 203 01 08. Błagam niech mnie ktoś nakieruje jak ja tam wsadzić bo jeszcze trochę i nie wytrzymam i się pozegnam z Mercedesem.
Common Rail'a odkręciłeś? Zdjąć się da bez, założyć wg mnie nie ma opcji ;)
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
Minoo
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Minoo »

Jednak się udało. Po ponad godzinnych udrękach straciłem cierpliwość i użyłem troszkę więcej siły i wlazło :) wcześniej nagrzewał się do maksymalnie 65 stopni i to w korku. W trasie nie przekraczało 40 stopni wiec mogło być nawet 30 albo mniej. Teraz po 8 minutach przy +2 stopniach na zewnątrz osiąga 85 stopni. I teraz nasuwa mi się pytanie. Jestem prawie pewien, że dokładnie spuściłem płyn chłodniczy, jednak jak zalewałem nowy (kupiłem w aso niebieski koncentrat) to weszło mi 4,5l koncentratu + ok 1,5l wody. Troszkę go przegoniłem żeby się odpowietrzył, jednak płynu nie ubyło. Wyczytałem, że powinno się zagrzać silnik do temperatury "roboczej" czyli 90 stopni ? Po zagrzaniu powinien włączyć się wentylator i podobno po włączeniu dopiero się odpowietrza układ. Mi nie udało się osiągnąć tak wysokiej temp.. Na dworze mrozu nie ma, ale też nie jest jakoś ciepło i ciężko chyba go tak zagrzać żeby włączył się wentylator. Macie jakieś rady co powinienem zrobić ? A może faktycznie nie zlałem całego płynu.
C270 CDI 2002r, Manual

WDB2032161F300984
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Vindix pisze:Smart, takze czekam na info, bo nie wiem czy zamawiac z aso termostat, pozdro
Hmm ... jakby Ci to teges, no sam nie wiem ale cóż, to powiem wprost. :mysli: Bez VIN w profilu lub w stopce rozumisz, nie da rady! :rotfl:

Minoo za zwyczaj koncentrat rozrabia się 50:50 z wodą jak już a dwa śpij spokojnie, sam się odpowietrzy a za jakiś czas skontroluj poziom płynu i tyle. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

Smart pisze:temperatura na zewnątrz ma wpływ na szybkość rozgrzania silnika
Tak, ale:
Smart pisze:ale tak czy owak musi złapać te swoje umowne 85 stopni
Już nie mogę się zgodzić, bo niestety w zimie CDI czy TDI nagrzewa się znacznie wolniej i to przeważnie tylko pod obciążeniem. Termostat w octavii miałem sprawny, ale zimą na postoju nie szło nagrzać silnika, a na postoju rozgrzany silnik pracując na jałowym wręcz się wychładzał. Mogło po części na to wpływać brak założonej pokrywy dolnej silnika, ale i z pokrywą nie było dużo lepiej. Także MrBurt75, mając 220CDI:
MrBurt75 pisze:w trukającym aucie na postoju na ok. godzinę, jak ruszałem temperatura spadła poniżej 60 st
może mieć rację :tak:
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jak dla mnie sprawny układ powinien się nagrzać i trzymać, bo nie mówimy o -40 stopniach a to nie są litrowe silniczki do Smartów ej, tylko dwulitrowe żuki gnojarki z turbinami. :mysli: :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Minoo
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 6 sie 2015, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Minoo »

Smart pisze:Minoo za zwyczaj koncentrat rozrabia się 50:50 z wodą
no tak, do mojego układu wchodzi 8.9l. Wlewając 4,5l koncentratu, muszę dolać 4.4l wody. Te 100ml chyba nie robi wielkiej różnicy w proporcjach. Teraz domyślam się i może faktycznie tak jest lepiej, że koncentrat rozrabia się przed wlaniem np. w czystym wiadrze i dopiero zalewa się układ ? Jeśli tak, no to niezła wtopa z mojej strony.
C270 CDI 2002r, Manual

WDB2032161F300984
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”