Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Moderator: Dziki Mar

sfx
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
VIN: WDB2030161A396647
Lokalizacja: Zamość

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: sfx »

Jeździj, nic sie nie stanie. Lepszy zimny niż za gorący ;)
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: larry.bigl »

Termostat wymieniony, ale przyznam, że dostać się do niego wcale łatwo nie jest, u mnie przewody paliwowe psocily się a nie chciałem ich połamać. W każdym teraz silnik ma odpowiednią temperaturę a w środku jest ciepło

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: larry.bigl »

Teraz tak zastanawiam się, po przejechaniu około 12km, przy temp na zewnątrz 0-3*C silnik osiaga temp 70*C... Powinien na miekko dobić do tych 90? Dodam, że po dłuższej jeździe dobija bez problemu do właściwej temperatury (tak 20-25km spokojnej jazy bez szaleństw).

@edit, wracając z pracy po przejechaniu 4km w korku miałem 70+*C. Później samochód stał na dworze, silnik wystygł, po około 2,5h znów ruszyłem w trasę. Na odcinku 12km było już 80*C więc dla pewności sypnąłem się dodatkowo na obwodnicę i zrobiłem 5km więcej, bez problemu dobiło do 90*C. Chyba jednak nie mam się czym martwić. Dziwi mnie tylko, że wg wielu z Was 90*C macie po 4km jazdy, u mnie jest to po około 16 przy obecnych warunkach pogodowych (jazda mieszana ale raczej z niską prędkością bo teren podmiejski, mało kiedy silnik ma wyższe obroty i bardzo często kula się, może dlatego)..
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
misiaksnk
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
VIN: WDB2037061A417194
Lokalizacja: Sanok

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: misiaksnk »

Jestem świeżo po wymianie termostatu chłodzenia paliwa. Stary swobodnie przepuszczał płyn chłodniczy. Dmuchając w niego też nie było oporu. Nowy przepuszcza minimalnie jak jest całkiem zamknięty ale taka jest jego konstrukcja. W temp 79-80 stopni C otwiera się maksymalnie.
Przed wymianą autko w mrozach nie łapało nawet temp 70 C oraz w temp +8C trudno było uzyskać 80C przez 20km jazdy poza miastem. Po zmianie przy +12C na zewnątrz uzyskanie 80C zajęło 7km jazdy.
Podziękowania dla autora tematu :)
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: 7dziadek »

Jestem po lekturze prawie całego tematu ale..........
Zadzwoniłem do ASO i pan podał mi nr. dużego termostatu a właściwie całej obudowy nr. A6112000615 cena 226 zl [ale nie ma na magazynie]
Powiedział że sam wkład nie jest dostępny
Tutaj np. https://www.czesciauto24.pl/oen/a6112000615 jest cały korpus ale także sam wkład - więc jak to jest wymienić sam wkład czy cała obudowę z wkładem ?
C220-CDI Automat
COUPE 02r
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: polofix »

7dziadek pisze: 27 gru 2018, o 15:14 Jestem po lekturze prawie całego tematu ale..........
Zadzwoniłem do ASO i pan podał mi nr. dużego termostatu a właściwie całej obudowy nr. A6112000615 cena 226 zl [ale nie ma na magazynie]
Powiedział że sam wkład nie jest dostępny
Tutaj np. https://www.czesciauto24.pl/oen/a6112000615 jest cały korpus ale także sam wkład - więc jak to jest wymienić sam wkład czy cała obudowę z wkładem ?
Ja by zmienił z obudową, bo zdarza się, że obudowa aluminiowa jest lekko wytarta w miejscu zamykania się termostatu. Kup dobrej firmy [Mahle, Vernet, Wahler] dasz połowę tego.
Ja ostatnio kupiłem termostat Mahle. Pudełko Mahle, w środku Wahler z zamazanymi numerami Mercedesa. Czyli miałem oryginał za mniej niż połowę ceny.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: 7dziadek »

polofix pisze: 27 gru 2018, o 15:46
7dziadek pisze: 27 gru 2018, o 15:14 Jestem po lekturze prawie całego tematu ale..........
Zadzwoniłem do ASO i pan podał mi nr. dużego termostatu a właściwie całej obudowy nr. A6112000615 cena 226 zl [ale nie ma na magazynie]
Powiedział że sam wkład nie jest dostępny
Tutaj np. https://www.czesciauto24.pl/oen/a6112000615 jest cały korpus ale także sam wkład - więc jak to jest wymienić sam wkład czy cała obudowę z wkładem ?
Ja by zmienił z obudową, bo zdarza się, że obudowa aluminiowa jest lekko wytarta w miejscu zamykania się termostatu. Kup dobrej firmy [Mahle, Vernet, Wahler] dasz połowę tego.
Ja ostatnio kupiłem termostat Mahle. Pudełko Mahle, w środku Wahler z zamazanymi numerami Mercedesa. Czyli miałem oryginał za mniej niż połowę ceny.
Jak pisałem cały z obudowa 226 zl a sam wkład WAHLER mam za 79 zł więc różnica duża.

A co do tego startego znaczka mercedes - to ktoś mi to wyjaśnił tak że są części oryginalne ale nie trzymające parametrów tzw. odrzut jakościowy i dlatego brak :mb:
C220-CDI Automat
COUPE 02r
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: polofix »

7dziadek pisze: 27 gru 2018, o 16:51
polofix pisze: 27 gru 2018, o 15:46
7dziadek pisze: 27 gru 2018, o 15:14 Jestem po lekturze prawie całego tematu ale..........
Zadzwoniłem do ASO i pan podał mi nr. dużego termostatu a właściwie całej obudowy nr. A6112000615 cena 226 zl [ale nie ma na magazynie]
Powiedział że sam wkład nie jest dostępny
Tutaj np. https://www.czesciauto24.pl/oen/a6112000615 jest cały korpus ale także sam wkład - więc jak to jest wymienić sam wkład czy cała obudowę z wkładem ?
Ja by zmienił z obudową, bo zdarza się, że obudowa aluminiowa jest lekko wytarta w miejscu zamykania się termostatu. Kup dobrej firmy [Mahle, Vernet, Wahler] dasz połowę tego.
Ja ostatnio kupiłem termostat Mahle. Pudełko Mahle, w środku Wahler z zamazanymi numerami Mercedesa. Czyli miałem oryginał za mniej niż połowę ceny.
Jak pisałem cały z obudowa 226 zl a sam wkład WAHLER mam za 79 zł więc różnica duża.

A co do tego startego znaczka mercedes - to ktoś mi to wyjaśnił tak że są części oryginalne ale nie trzymające parametrów tzw. odrzut jakościowy i dlatego brak :mb:
Z tymi odrzutami to chyba bardziej mit niż prawda. Kup dobrej firmy za połowę ceny w sklepie i będzie git. tak jak pisałem, kilka razy się spotkałem w mercedesie, że wyglądało na przepuszczający termostat, a była obudowa wytarta i w zależności jak się zamknął, to był szczelny lub nie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: larry.bigl »

Wymieniłem właśnie mały termostat. Efekt?
Jadąc do warsztatu (przy okazji inne wymiany) na dystansie 20km zagrzał mi się ledwo do 80*C. W warsztacie wystygł do 50. Zamontowaliśmy ten mały termostat i wracając w inne miejsce 4km tempo skoczyła z 50 do 90*C 😊 jest dobrze. Stary termostat przepuszczał powietrze a nowy ledwo. Wieczorem będę wracać 13km do domu, normalnie na tej trasie miałem 70*C. Zobaczymy ile po wymianie
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Dziki Mar »

Larry miałbym prośbę, żebyś zrobił zdjęcie tego termostatu zamontowanego na samochodzie, bo szukałem w EPC i jakoś znaleźć nie mogłem.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Przybek »

Dziki Mar pisze: 29 gru 2018, o 12:29 Larry miałbym prośbę, żebyś zrobił zdjęcie tego termostatu zamontowanego na samochodzie, bo szukałem w EPC i jakoś znaleźć nie mogłem.
W W210 też był problem w katalogu z namierzeniem tego termostatu.
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: larry.bigl »

Dziki Mar pisze: 29 gru 2018, o 12:29 Larry miałbym prośbę, żebyś zrobił zdjęcie tego termostatu zamontowanego na samochodzie, bo szukałem w EPC i jakoś znaleźć nie mogłem.
Wygląda on dokładnie jak na zdjęciu dostępnym na redmars:
https://www.redmars.pl/product-pol-1510 ... W-210.html

A tutaj zdjęcia umiejscowienia:
https://photos.app.goo.gl/Hp1p5kJCfzwAXr6n6

Dodam jedynie, że testowałem na mojej standardowej trasie wracają wieczorem teraz (silnik na start zimny) i poprzednio przy zbliżonej temp powietrza osiągałem ok 60-65*C (13km), po wymianie złapał około 80-82*C na tejże trasie po 10km. Jestem mega zadowolony.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Dziki Mar »

Ale jaja. Po wpisaniu samego numeru, nie można wybrać modelu w203 :D
Część powinna się znajdować w dziale chłodnica/ZBIORNIK ROZPRĘŻNY, MOCOWANIE I WĘŻYKI ale u Ciebie tego nie ma. Nie wiem, ale cieszę się, że w końcu masz normalną temperaturę pracy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: larry.bigl »

Dziki, cieszę się niesamowicie. Przywykłem, że te 20km potrzeba do pełnego zagrzania ale po przeczytaniu tego tematu i sprawdzeniu, że siedzi pod maską mówię sobie - Spróbujmy, najwyżej stracę 150zł.
Poprzednio by wskazówka odbiła delikatnie ponad 40*C potrzebowałem tak 3-4km, wczoraj odbiła po niecałym kilometrze.
Co lepsze będąc w warsztacie mechanik mówił, że dobrze, że to wynalazłem i wpadłem do niego bo wymieniał ostatnio główne termostaty w innych gwiazdach i ludzie narzekali na znikome poprawy. Nie zdziwie się jak też je mają a mało kto o nich wie..
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Uszkodzony termostat? niekoniecznie.

Post autor: Dziki Mar »

Kupiłeś w redmarsie? Bo w ASO widziałem w sumie dobrą cenę na niego. Sęk w tym, że nie można go znaleźć (a przynajmniej ja nie umiem, bo w w163, w209 bez problemu znalazłem, a tutaj klops) więc ciężko jest doradzić ludziom, który mieli podobny problem do ciebie. Jednak, po twoich doświadczeniach teraz powinno być lepiej w diagnozowaniu zbyt małej temperatury pracy.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”