BAS--->czy to jest komunikat o....???
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Re: Brake Assist Visit Workshop BAS
Rzeczywiście ASSIST- pomagać. mercfan może mieć rację!olejniczak pisze:Witam,
Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??
Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.
Proszę o pomoc
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Byłem u mechanika, podłączył kompa i o ile dobrze pamiętam to wyświetlił problem "Zaklocona komunikacja magistrali CAN", co może być przyczyną ? Przed wymianą było wszystko dobrze, a od wymiany sprężyn, łączników stabilizatora i gum stabilizatora (tył) coś się mogło stać w elektronice. Mechanik nie naruszył żadnych czujników, kabli, przynajmniej nie zauważyłem.olejniczak pisze:Witam,
Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??
Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam.
MB C180 203 CL SportCoupe 01'
MB C180 203 CL SportCoupe 01'
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Grubość okładzin hamulcowych ani ich czujnik zużycia nie ma nic wspólnego z poprawnością działania układu BAS.pleban pisze:To jest informacja o hamulcach. Może przez przypadek naruszyłeś czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Jak się nic dodatkowego nie dzieje, można tak jeździć...
Co do czujnika pod pedałem hamulca, który się wcześniej w temacie pojawił - sprawa ma się tak samo jak z przepływomierzami - oryginał będzie działał, zamiennik bardzo rzadko...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Może mieć bo gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.olejniczak pisze:powoduje, że nie działa tempomat.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Tego jeszcze u siebie nie doświadczyłem... od kiedy w MB tak jest, bo szczerze mówiąc wątpię... instrukcja w202 po FL nic nie wspomina o tym, wręcz przeciwnie, lojalnie ostrzega, że mimo ustawień tempomatu, prędkość może być w niektórych warunkach większa lub mniejsza od ustawionej - czyli podjazdy lub zjazdy...mercfan pisze:gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
U mnie BAS się pojawia gdy system zmuszę do działania: szybkie przyciśnięcie hamulca. Z początku też myślałem, że zużyte klocki powodują gorsze jego działanie, ale po wymianie (50% zużycia) nic się nie zmieniło i nadal problem występuje. Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.
Odnośnie tempomatu to nie zauważyłem by sterował hamulcami. Każde przesunięcie dźwigni (w osi kierownicy Lewo Prawo) powoduje zmniejszenie-zwiększenie zadanej prędkości tempomatu.
Odnośnie tempomatu to nie zauważyłem by sterował hamulcami. Każde przesunięcie dźwigni (w osi kierownicy Lewo Prawo) powoduje zmniejszenie-zwiększenie zadanej prędkości tempomatu.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Czujnik BAS (de facto: czujnik wychylenia membrany) jest wpięty w puszkę serwa hamulców. Można się tam dostać i zweryfikować stan kostki. Sam czujnik też da się wymontować, jednak zwykle niewiele to daje...wredny pisze:Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Może jakaś fotka? Mam z nim prawdopodobnie problem (jak gwaltowniej depne to się zapala BAS wizytuj warsztat
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Fotek nie mam, ale co tu fotografować.
Spłaszczoną dużą puszkę serwa chyba każdy widział. W jej dolnej części od przodu umocowany jest prostokątny moduł, a nieco nad nim okrągły walcowaty czujnik z przypiętą wtyczką...
Spłaszczoną dużą puszkę serwa chyba każdy widział. W jej dolnej części od przodu umocowany jest prostokątny moduł, a nieco nad nim okrągły walcowaty czujnik z przypiętą wtyczką...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Wszystko już jest jasne. Z tyłu żadnych czujników nie było. Popsuł się czujnik stopu przy pedale hamulca. Wyciągnąłem, rozebrałem i okazało się że w czujniku wygieła się blaszka. Skończyło się na nowym oryginalnym czujnikem ok. 80 zł w ASO.
P.S. Ten sam czujnik rozłącza Tempomat.
P.S. Ten sam czujnik rozłącza Tempomat.
Pozdrawiam.
MB C180 203 CL SportCoupe 01'
MB C180 203 CL SportCoupe 01'