BAS--->czy to jest komunikat o....???

Moderator: Dziki Mar

olejniczak
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olejniczak »

Dziwna sprawa, bo patrzyłem mechanikowi na ręce (znajomy), ale w takim razie jutro na podnośnik. Zobaczymy co namieszał :)
Pozdrawiam.

MB C180 203 CL SportCoupe 01'
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

olejniczak pisze:Dziwna sprawa, bo patrzyłem mechanikowi na ręce (znajomy), ale w takim razie jutro na podnośnik. Zobaczymy co namieszał :)
proponuję i tak go wymienić na nowy - koszt około 25zł za sztukę -jeden z przodu i jeden z tyłu
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Mi to wygląda na błąd dotyczący wspomagania hamowania BAS, a nie klocków, no ale nie zawadzi sprawdzić...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Re: Brake Assist Visit Workshop BAS

Post autor: pleban »

olejniczak pisze:Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)
Rzeczywiście ASSIST- pomagać. mercfan może mieć rację!
ML W164 350
Opel Ampera
olejniczak
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olejniczak »

olejniczak pisze:Witam,

Po wymianie sprężyn, gum stabilizatora i łączników stabilizatora (wszystko tył) zapalił się Błąd typu Brake Assist Visit Workshop BAS ??

Czym to może być spowodowane, wcześniej nie było żadnych błędów.

Proszę o pomoc :)
Byłem u mechanika, podłączył kompa i o ile dobrze pamiętam to wyświetlił problem "Zaklocona komunikacja magistrali CAN", co może być przyczyną ? :/ Przed wymianą było wszystko dobrze, a od wymiany sprężyn, łączników stabilizatora i gum stabilizatora (tył) coś się mogło stać w elektronice. Mechanik nie naruszył żadnych czujników, kabli, przynajmniej nie zauważyłem.
Pozdrawiam.

MB C180 203 CL SportCoupe 01'
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

pleban pisze:To jest informacja o hamulcach. Może przez przypadek naruszyłeś czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Grubość okładzin hamulcowych ani ich czujnik zużycia nie ma nic wspólnego z poprawnością działania układu BAS.

Jak się nic dodatkowego nie dzieje, można tak jeździć...

Co do czujnika pod pedałem hamulca, który się wcześniej w temacie pojawił - sprawa ma się tak samo jak z przepływomierzami - oryginał będzie działał, zamiennik bardzo rzadko...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
olejniczak
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olejniczak »

Zauważyłem jeszcze, że
Brake Assist Visit Workshop BAS
powoduje, że nie działa tempomat. Czy może to mieć coś wspólnego ze sobą ??
Pozdrawiam.

MB C180 203 CL SportCoupe 01'
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

olejniczak pisze:powoduje, że nie działa tempomat.
Może mieć bo gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

mercfan pisze:gdy w czasie jazdy pociągniesz wajchę tempomatu w dół i długo będziesz trzymał auto zacznie hamować, uruchomią się światła STOP i hamulce zaczną przyhamowywać auto.
Tego jeszcze u siebie nie doświadczyłem... od kiedy w MB tak jest, bo szczerze mówiąc wątpię... instrukcja w202 po FL nic nie wspomina o tym, wręcz przeciwnie, lojalnie ostrzega, że mimo ustawień tempomatu, prędkość może być w niektórych warunkach większa lub mniejsza od ustawionej - czyli podjazdy lub zjazdy...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

W W211 jest, w W203 chyba też było, ale głowy nie dam sobie uciąć bo nie pamiętam już ale raczej tak. Instrukcja o tym nie wspomina...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

U mnie BAS się pojawia gdy system zmuszę do działania: szybkie przyciśnięcie hamulca. Z początku też myślałem, że zużyte klocki powodują gorsze jego działanie, ale po wymianie (50% zużycia) nic się nie zmieniło i nadal problem występuje. Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.

Odnośnie tempomatu to nie zauważyłem by sterował hamulcami. Każde przesunięcie dźwigni (w osi kierownicy Lewo Prawo) powoduje zmniejszenie-zwiększenie zadanej prędkości tempomatu.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

wredny pisze:Tak jak ktoś wcześniej nadmienił pewnie gorzej łączą przewody i trzeba będzie tym się zająć.
Czujnik BAS (de facto: czujnik wychylenia membrany) jest wpięty w puszkę serwa hamulców. Można się tam dostać i zweryfikować stan kostki. Sam czujnik też da się wymontować, jednak zwykle niewiele to daje...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Może jakaś fotka? Mam z nim prawdopodobnie problem (jak gwaltowniej depne to się zapala BAS wizytuj warsztat :)
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Fotek nie mam, ale co tu fotografować.
Spłaszczoną dużą puszkę serwa chyba każdy widział. W jej dolnej części od przodu umocowany jest prostokątny moduł, a nieco nad nim okrągły walcowaty czujnik z przypiętą wtyczką...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
olejniczak
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 kwie 2010, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olejniczak »

Wszystko już jest jasne. Z tyłu żadnych czujników nie było. Popsuł się czujnik stopu przy pedale hamulca. Wyciągnąłem, rozebrałem i okazało się że w czujniku wygieła się blaszka. Skończyło się na nowym oryginalnym czujnikem ok. 80 zł w ASO.


P.S. Ten sam czujnik rozłącza Tempomat.
Pozdrawiam.

MB C180 203 CL SportCoupe 01'
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”