Brake lining wear?? O co chodzi?

Moderator: Dziki Mar

herbarz
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Daleko

Brake lining wear?? O co chodzi?

Post autor: herbarz »

Witam,

Wyswietlil mi sie komunikat - brake lining wear, visit workshop.
Czy moglby ktos powiedziec o co chodzi?

dzieki wielkie
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

komunikat dotyczy czujnika zużycia okładzin

sprawdź sobie kable czy wszystko dobrze styka, warto też przejrzeć klocki i tarcze...
...czy przypadkiem pedał hamulca nie wchodzi ci jakoś głębiej?
w168, w203, w123
herbarz
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Daleko

Post autor: herbarz »

Pedał hamulca wydaje sie byc ok.
W jaki sposob sprawdza sie klocki, okladziny?
Sorry, ale jestem laik :(

dzieki za info z gory
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Zacisk klocka jest tak skonstruowany, że nawet po zdjęciu koła nie widać ile jest okładziny. Wiem ,bo kiedy kupiłem swojego to od razu postanowiłem zmienić klocki ale dopiero po wyjęciu z zacisku widać było okładziny ,które okazały sie być nowe. Jak czujniki sa dobre to dowiesz się ,że nie masz klocków . W innym przypadku trzeba zdemontować zaciski.Dla amatora ,który ma pojęcie o tej robocie to kwestia kilku minut.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

_tata_ pisze:nawet po zdjęciu koła nie widać ile jest okładziny
Ja go widzę bez zdejmowania kół, widać klocek idealnie, wewnętrzny zawsze jest trochę bardziej zdarty.

[ Dodano: 2009-01-03, 00:18 ]
herbarz, Jeżeli będziesz ostro pociskać w hamulec to nie można sugerować się zewnętrznym, czasem bywa tak, że zewnętrzny wygląda jak nowy, a kontrolka od okładzin się zapali, wtedy trzeba zerknąć w wewnętrzny klocek bo może go nie być. W nim też jest zatopiony mały klocek który przy styku z tarczą zwiera przewody i wywala komunikat o zużytych klockach. Warto przy wymianie obficie nasmarować prowadnice klocków pastą miedzianą żeby się nie zapiekły, bo jak się zapieką to znowu zedrze się tylko wewnętrzny klocek i mamy kolejny wydatek.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
herbarz
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 5 cze 2008, o 20:41
VIN:
Lokalizacja: Daleko

Post autor: herbarz »

Mam dzisiaj jakies 120 km do zrobienia.
Nic sie nie stanie jesli pojade z tym komunikatem?

Dzieki z gory za info
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

jeśli układ hamulcowy działa poprawnie to myślę, że nic nie powinno się stać ;)
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
xymiz
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 8 gru 2007, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: xymiz »

Czesc!

Mnie dzisiaj tez wyswietlil sie wyzej wymieniony komunikat. Zastanawia mnie tylko raczej maly przebieg przy ktorym musze zmienic conajmniej klocki. Moje auto ma przejechane teraz 105000 kilometrow (przenieg pewny, auto od nowosci serwisowane w salonie w ktorym bylo kupione). Przy jakich przebiegach wy wimienialiscie tarcze i klocki?

Pozdrawiam
C 200 Kompressor A.D. 2002 ASB

album_personal.php?user_id=116
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

klocki przy 100000km - może być jak dla mnie, kolega w w210 wymienia co 20-30tys :haha:
swoją drogą... jak bardzo jesteś pewny tego przebiegu? (chcesz to wystawię ci książkę z przebiegiem 50tys km)
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
xymiz
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 8 gru 2007, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: xymiz »

Jestem pewny na 100%, przede mna jezdzil nim tylko moj szef. Zreszta jezdze do tego samego salonu w ktorym go kupil i serwisowal i tam maja cala historie samochodu w kompie :oczko: Nie wiecie ile moze kosztowac wymiana klockow w serwisie mercedesa?

Pozdrawiam
C 200 Kompressor A.D. 2002 ASB

album_personal.php?user_id=116
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Powiem wam, że jak klocki wytrzymały do 100000km to naprawdę świetny wynik :ok: pogratulować.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Wymiana klocków na podwórku dla kogoś kto to robił lub widział jak to sie robi w w203, to bez przesady max 45min. do godziny cztery koła. Ale nie zimą na śniegu no chyba że w garazu. Robił mi wymianę koleś mechanik i własnym oczom nie wierzyłem ,że to takie proste. A w serwisie mb stawka roboczogodziny netto 210,- + VAT + nie wiadomo na ile czasu skalkulowana jest operacja żeby wydymać klienta z kasy + klocki (oczywiście oryginały) to się= strasznie duzo kasy :dobani: Jeżeli sam nie potrafisz to kup klocki ,ale nie jakiś tam pylący syf za 100,- i jedź do pierwszego warsztatu który ci to zrobi.
Awatar użytkownika
xymiz
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 8 gru 2007, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: xymiz »

A nie orientujecie sie ile mozna przejechac z takim konunikatem bez starcia klockow do blachy? Oczywiscie spokojnej i powolnej i bez szalenstw. Nie mam na razie czasu jechac do serwisu zmienic klockow a moze nawet i tarcz a na zakupy trzeba raz na tydzien pojechac :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Pozdrawiam
C 200 Kompressor A.D. 2002 ASB

album_personal.php?user_id=116
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

Sporo. Komunikat pokazuję się przy ok 1/4 klocka. Na ile ci to starczy sam wylicz.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
xymiz
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 8 gru 2007, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: xymiz »

A tak z ciekawosci jaka grubosc maja nowe klocki i tarcze oraz jaka jest minimalna grubosc tarczy?

Pozdrawiam
C 200 Kompressor A.D. 2002 ASB

album_personal.php?user_id=116
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”