pomiary bicia tarcz i piast

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
maro112
VIP
Posty: 132
Rejestracja: 12 mar 2017, o 13:23
VIN: WDBRF52H97F917420

pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: maro112 »

Witam,
Czy ma ktoś info na temat jakie są dopuszczalne normy bicia piast na osi przedniej?
Pytam bo hamulce mi strasznie biją i dziś zdążyłem tylko zmierzyć za pomocą czujnika zegarowego bicie boczne prawej tarczy przedniej natomiast na piastę nie miałem czasu.
Mam zamiar zmierzyć obie piasty na przodzie i obie tarcze ale fajnie by było gdyby od razu ktoś podpowiedział.
O tarcze nie pytam bo to zależy od producenta - tak mi się wydaję. Prawdopodobnie w weekend wrzucę filmiki to też wtedy będzie można gdybać czy jest w normie czy jednak za dużo.
C230 2.5 v6 SportPakiet
WDB2030521F917420
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: lechita »

O ile dobrze pamiętam - bicie piasty max 0,02mm, bicie tarczy max 0,05mm.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
maro112
VIP
Posty: 132
Rejestracja: 12 mar 2017, o 13:23
VIN: WDBRF52H97F917420

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: maro112 »

Więc tak - piasty na przodzie oczyszczone. Na zewnętrznych stronach porobiły się małe wżery i dlatego tam wskazówka latała bardziej niż powinna ale wolę się was zapytać czy kwalifikują się do wymiany czy nie.

Piasta lewa od zewnętrznej strony - https://youtu.be/Wwfe3HoLsqc
od wewnętrznej strony - https://youtu.be/Jh091ZXpIHE

Piasta prawa od zew. - https://youtu.be/4lnKi3x1o5E
od wew. - https://youtu.be/Z22cF66toJk
C230 2.5 v6 SportPakiet
WDB2030521F917420
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: ubek »

Pomiar wykonuje się jakiś 1cm od zew strony a z tego co widzę tam masz z 20setek bicia piasty jak założysz na to tarcze to będzie z 25 setek czy to dużo to już sam pewnie wiesz.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: polofix »

Jak dla mnie, to trzeba skasować luz na łożysku, bo bicie masz wtedy kiedy dotykasz piasty.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: olafik »

Skoro są wżery, to pomiar jest niewiarygodny, lepiej zamontować nową tarczę i zrobić pomiar na niej.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: przecinek »

Piasty tak dokładnie nie zmierzysz , lepiej załóż tarczę przykręć felgę siłą 100Nm i od wewnętrznej strony postaw czujnik na tarczy koło w górze i kręcisz , jak masz nie więcej jak 0.1 bicia to śmiało możesz to ustawić na zero przez odpowiednie dociągnięcie śrubami koła ;)
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: ubek »

W jaki sposób zmieścić czujnik od wew strony tarczy mając koło założone? Przecież tam jest tarcza kotwiczna, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: olafik »

ubek pisze: 18 paź 2018, o 11:10 W jaki sposób zmieścić czujnik od wew strony tarczy mając koło założone? Przecież tam jest tarcza kotwiczna, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.

Zrób tak jak napisałem, zamiast sobie wyobrażać.
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: pomiary bicia tarcz i piast

Post autor: przecinek »

ubek pisze: 18 paź 2018, o 11:10 W jaki sposób zmieścić czujnik od wew strony tarczy mając koło założone? Przecież tam jest tarcza kotwiczna, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
Skręcasz koło na maxa i od strony zderzaka przylepiasz stopkę czujnika na amortyzator (mowa o przodzie) i między osłona a zaciskiem da się znaleźć luki i postawić czujnik , sposób jest o tyle dobry że mierzymy na gotowo po finalnym dokręceniu , bo trochę ma znaczenie to czy przykręcona jest felga czy aby sama tarcza śrubami sam sprawdź :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”