Dziwny turkot podczas skręcania na maxa, tylko podczas jazdy

Moderator: Dziki Mar

kuraś
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2011, o 09:34
VIN:
Lokalizacja: Dębica

Dziwny turkot podczas skręcania na maxa, tylko podczas jazdy

Post autor: kuraś »

Witam serdecznie. Proszę o pomoc. Posiadam C 280 4 matic 2006r. Przy skręcie kierownicą w obu kierunkach ( podczas jazdy) słychać dziwne turkotanie napędu. Drgania przenoszą się na kierownicę. Ciężko zlokalizować czy turkot pochodzi z przodu, czy z tyłu samochodu. Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną, to proszę o pomoc.
Kuraś
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Na wstępie sprawdź przeguby i wielokliny półosi. :ok: Czasami gdy wieloklin wyschnie przy skręcie zaczyna strzelać.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

kuraś pisze: C 280 4 matic 2006r. Przy skręcie kierownicą w obu kierunkach ( podczas jazdy) słychać dziwne turkotanie napędu.
Przeguby kulowe przedniego napędu wyrobione, do wymiany.
ML W164 350
Opel Ampera
kuraś
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2011, o 09:34
VIN:
Lokalizacja: Dębica

Post autor: kuraś »

Bardzo dziękuję za podpowieź, będę sprawdzał.
Kuraś
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Jaki ma przebieg?
Wyrobiony przegub najgorzej tłucze przy max skręcie i nie dużej prędkości.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, o 11:53 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

sprawdź też poziom płynu wspomagania, u mnie też rzęziło na zakrętach,myślałem ,że coś obciera o koło przy skręcaniu - zawieszenie sprawdzanie kilka razy i na końcu okazało się ,że to pompa wspomagania niedomaga. wymieniłem płyn na nowy i wszystko gra :usmiech:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
kuraś
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2011, o 09:34
VIN:
Lokalizacja: Dębica

Post autor: kuraś »

magico pisze:sprawdź też poziom płynu wspomagania, u mnie też rzęziło na zakrętach,myślałem ,że coś obciera o koło przy skręcaniu - zawieszenie sprawdzanie kilka razy i na końcu okazało się ,że to pompa wspomagania niedomaga. wymieniłem płyn na nowy i wszystko gra :usmiech:

Witam
Płyn dolewałem, ale nie wymieniałem. Być może to jest przyczyną.
Kuraś
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

a właśnie. u mnie po całkowitej wymianie na nowy rzężenie ustało od razu. różnica w poziomach płynu przed i po wymianie jest minimalna - przed było troche pod kreską, a po wymianie jest trochę nad kreską, więc może właśnie potrzebujesz wymienić płyn na nowy. w Inter Cars'ie z 1L płynu zapłaciłem po zniżkach 40 zł ,nie jest to droga sprawa.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
kuraś
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2011, o 09:34
VIN:
Lokalizacja: Dębica

Post autor: kuraś »

pleban pisze:Jaki ma przebieg?
Wyrobiony przegub najgorzej tłucze przy max skręcie i nie dużej prędkości.
Jest dokładnie tak, jak piszesz. Mała prędkość, pełny skręt, zwłaszcza na wstecznym

[ Dodano: 2011-05-27, 12:42 ]
magico pisze:a właśnie. u mnie po całkowitej wymianie na nowy rzężenie ustało od razu. różnica w poziomach płynu przed i po wymianie jest minimalna - przed było troche pod kreską, a po wymianie jest trochę nad kreską, więc może właśnie potrzebujesz wymienić płyn na nowy. w Inter Cars'ie z 1L płynu zapłaciłem po zniżkach 40 zł ,nie jest to droga sprawa.
Dzięki za poradę, zacznę od wymiany płynu na nowy.

[ Dodano: 2011-05-27, 12:43 ]
Autko ma 124.000 km przebiegu
Kuraś
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

Ja obstawiałbym przegub.
Jeśli byłaby to wina płynu to i na postoju byłby problem.
Wymiana płynu nie pomoże. Zacznij od sprawdzenia przegubów.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
kuraś
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 27 maja 2011, o 09:34
VIN:
Lokalizacja: Dębica

Post autor: kuraś »

krzys1001 pisze:Ja obstawiałbym przegub.
Jeśli byłaby to wina płynu to i na postoju byłby problem.
Wymiana płynu nie pomoże. Zacznij od sprawdzenia przegubów.
Chyba masz rację, sprawdzę również przeguby.
Dziękuję za poradę.
Pozdrawiam
Kuraś
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

kuraś pisze:Autko ma 124.000 km przebiegu
Trochę mało, żeby padły przeguby. (Jak na taką markę, nie dziwił bym się gdyby to był Fiat).
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może jeździł nim jakiś mistrz prostej oraz mistrz startu spod świateł. Najłatwiej jest załatwić przeguby ruszając z piskiem na skręconych kołach. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

V126 pisze:Najłatwiej jest załatwić przeguby ruszając z piskiem na skręconych kołach
tak, ale to chyba raczej takie coś się dzieje w przednio napędowcach....
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

lukzlo22 pisze:
V126 pisze:Najłatwiej jest załatwić przeguby ruszając z piskiem na skręconych kołach
tak, ale to chyba raczej takie coś się dzieje w przednio napędowcach....
:mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :mysli:
lukzlo22
kuraś pisze:... Posiadam C 280 4 matic 2006r. Przy skręcie kierownicą w obu kierunkach ( podczas jazdy) słychać dziwne turkotanie napędu....proszę o pomoc.
:hejka: :hejka: lukzlo22 :rotfl: :rotfl: :hejka: :hejka:
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, o 21:15 przez Rumcajs, łącznie zmieniany 2 razy.
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”