koncowka drazka

Moderator: Dziki Mar

strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

koncowka drazka

Post autor: strzalafsl »

witam.
Aby wymienic koncowke drazka, nalezy po odkreceniu nakretki, wykrecic go za pomoca imbusa, czy po prostu wypchnac za pomoca sciskacza?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Wypchnąć. Można za pomocą wyciskacza, jeśli do wymiany to można użyć "wideł"-specjalny typ wybijaka.
Miejsce na imbus jest po to żeby zablokować możliwość obracania się końcówki przy montażu.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

wczesniej probowalem imbusem to nawet nie ruszylo, tylko imbusa ulamalem :P tym wyciskaczem tez ani drnie ohhhh. dzieki
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

w extremalnych przypadkach zostaje duży młotek, tylko nie daj boże od strony nakrętki. Trzeba strzelić raz silnie i precyzyjnie w ucho w którym siedzi końcówka drążka ale przypominam to ekstremalny sposób na wyjmowanie.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

nic nie idzie. z 20x uderzylem mlotkiem 11kg i nic ;/
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

popryskaj WD40 odczekaj chwilę i uderz parę razy, ale z całej siły. Musi pujść.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

pryskalem tym, lalem cola heh i dalej nic. napewno trzeba tylko wybic? nakredke odkrecilem.
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

Na 100% ja to wyciągałem tydzień temu bo wymieniałem drążki kierownicze. Dla ułatwienia skręć kołami do zewnątrz(np. lewe koło w lewo, a w przypadku prawego w prawo) wtedy można wziąć dobry zamach :haha: Jak masz kanał to weź pomocnika i niech np.łomem odciąga końcówkę drążka w dół. U mnie tak poszło.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

ja poprostu podnioslem auto i sciagnalem kolo, tak mam dobre dojscie. kola tak skrecilem jak mowiles. wypsikalem prawie cale wd40. ide dalej probowac. wielkie dzieki.
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

To ładnie się zapiekło. U mnie było od nowości...280tys od dołu z kanału tata odginał łomem, a ja waliłem młotem w ucho. 3-4 razy i poszło. Więcej nie poradzę. Powodzenia.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Bo w tym cała sztuka żeby nie walić wiele razy tylko raz-dwa ale z jajami i celnie. I niema mocnych na ten sposób. W ciężarówkach to się sprawdza i tu da radę
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

puscilo :P wielkie dzieki
Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

Wesoł pisze:Na 100% ja to wyciągałem tydzień temu bo wymieniałem drążki kierownicze. Dla ułatwienia skręć kołami do zewnątrz(np. lewe koło w lewo, a w przypadku prawego w prawo) wtedy można wziąć dobry zamach :haha: Jak masz kanał to weź pomocnika i niech np.łomem odciąga końcówkę drążka w dół. U mnie tak poszło.

a czy po wymianie drążka nie trzeba przypadkiem podjechać na zbierzność??bo u mnie dziś rozleciała się osłona drążka. :placz:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Osłona drążka to radzę wymienić bo jak się przekładnia zasyfi... a po wymianie oczywiście kontrola zbieżności.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
daniell
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 30 sie 2009, o 23:10
VIN:
Lokalizacja: lublin

Post autor: daniell »

Części już zamówiłem może na jutro będą.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”