Krzywo stoi kierownica
Moderator: Dziki Mar
- maurycyWWL
- VIP
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
- VIN: WDB2032521F302262
- Lokalizacja: WWL
No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii.
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
No Kolego mylisz się.maurycyWWL pisze:No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii.
Zakładając głowice tylko na przednią oś możemy dokonać pomiaru oraz regulacji zbieżności, pomiaru katów pochylenia oraz ich regulacji jeśli takowa regulacja jest możliwa w danym pojeździe.
Żeby dokonać pełną geometrię pojazdu musisz mieć zmierzyć dwie osie.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
- maurycyWWL
- VIP
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
- VIN: WDB2032521F302262
- Lokalizacja: WWL
mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)
Ja oddawałem kilka razy auto na zbieżność i miałem ustawioną pełną geomterię:)
Łącznie z wydrukiem ustawień w odniesieniu do norm danego samochodu.
Z tym, że oddaje fury tylko tam gdzie mają komputerowe pomiary, gdyż raz mi gość mierzył kijem i sznurkiem więc takich się wystrzegam.
Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód" i pochyla się do podłoża - przez co mamy skłonność do podsterowności, lepszą przyczepność oraz mniejszy promień zawracaniu.
- pewnie zaraz mnie ktoś zruga, że się myle ... ale przy okazji dokładnie nam wytłumaczą
Bardzo często w warsztatach w przypadku mercedesa jest większy koszt geometrii.
Ja oddawałem kilka razy auto na zbieżność i miałem ustawioną pełną geomterię:)
Łącznie z wydrukiem ustawień w odniesieniu do norm danego samochodu.
Z tym, że oddaje fury tylko tam gdzie mają komputerowe pomiary, gdyż raz mi gość mierzył kijem i sznurkiem więc takich się wystrzegam.
Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód" i pochyla się do podłoża - przez co mamy skłonność do podsterowności, lepszą przyczepność oraz mniejszy promień zawracaniu.
- pewnie zaraz mnie ktoś zruga, że się myle ... ale przy okazji dokładnie nam wytłumaczą
Bardzo często w warsztatach w przypadku mercedesa jest większy koszt geometrii.
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
Wystarczy się znac na geometrii. W każdym aucie mierzy się te same wielkości geometryczne ( kąt pochylenia koła, pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, zbieżnośc i jeszcze kilka innych ).maurycyWWL pisze:Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać,
Ostatnio zmieniony 6 cze 2011, o 21:17 przez krzys1001, łącznie zmieniany 1 raz.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
- maurycyWWL
- VIP
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
- VIN: WDB2032521F302262
- Lokalizacja: WWL
krzys1001, no tak, rozumiem, że jesteś fachowcem.... ale fachowców niestety ze świeczką szukać. Czasami również oczywista oczywistość nie jest taka oczywista.
Ciesze się, że są tacy ludzie jak Ty, którzy to super ogarniają chciałbym tylko do takich trafiać.
Ciesze się, że są tacy ludzie jak Ty, którzy to super ogarniają chciałbym tylko do takich trafiać.
w211 E320 2008
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
w124 E320 1994 QP
w124 E220 1994 QP
w203 C270 2002
w201 1,8 1992
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
- maurycyWWL
- VIP
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:20
- VIN: WDB2032521F302262
- Lokalizacja: WWL
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
zachodzenie koła na krawężnikmaurycyWWL pisze:(chyba to jest nadsterowność )
Nadsterowność to właściwość pojazdu pokonującego zakręt, polegająca na tendencji do "uciekania" tyłu tego pojazdu na zewnątrz zakrętu i skłonność do zjeżdżania przodu do wnętrza zakrętu
Ostatnio zmieniony 7 cze 2011, o 09:05 przez krzys1001, łącznie zmieniany 1 raz.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
krzys1001,
a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto. po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??
a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto. po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
Tak sprężyna ma na to wpływ.misha1982 pisze:a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto.
Kąt wyprzedzenia w W203 nie jest regulowany.po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??
Zmień sobie sprężyne, ustaw geometrie i powinno być ok. Chyba, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mocno odbiega od normy to będzie problem.
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
-
- VIP
- Posty: 113
- Rejestracja: 3 gru 2007, o 16:41
- VIN:
- Lokalizacja: Mazowsze
Temat się kręci ale niech ktoś odpowie, czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??
A może da się ustawić czujnik położenia koła kierownicy po zdjęciu kierownicy??
A może da się ustawić czujnik położenia koła kierownicy po zdjęciu kierownicy??
Ostatnio zmieniony 9 cze 2011, o 14:27 przez TomaszK, łącznie zmieniany 1 raz.
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Zbyt ogólne stwierdzenie. Ja uważam, że przestawienie koła kierownicy nie wpływa ujemnie ani na układ kierowniczy, ani na urządzenia elektryczne powiązane z kierownicą. Bo kierownica jest osadzona na osi, a wszystkie urządzenia na obudowie kolumny. Czujnik kąta skrętu jest powiązany z kołem kierownicy. Więc jeśli kolo kierownicy w czasie jazdy na wprost jest skręcone w jedną lub w drugą stronę to czujnik odbiera sygnał skrętu, więc przestawiając koło uzyskujemy poprawny sygnał. To są rozważania czysto teoretyczne. Praktycznie trzeba stwierdzić dlaczego koło w czasie jazdy na wprost jest skręcone, przyczyna może być w układzie jezdnym, i należało by sprawdzić zbieżność, i prawidłowe ustawienie koła kierownicy ustawić na końcówkach drążka.Gdyniak pisze:TomaszK pisze:czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??
Nie można.
Czujnik konta skrętu ma swoje ustalone stałe miejsce na obudowie i nie da rady go przestawiać.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- Luzik
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 20:05
- VIN:
- Lokalizacja: Gułtowy/Poznań
U mnie nareszcie problem z ESP ogarnięty Co prawda trwało to ok.2h ale czasu miałem w nadmiarze kierownica idealnie równo nie jest ( minimalnie przestawiła się tym razem w prawo ) ale nie ma najmniejszego wpływu na jazdę.Żadnego ściągania itp. Problem ESP nie zniknął od razu tylko po adaptacji ( odłączona bateria,kiera w krańcowe pozycje - jak to już nieraz było na forum opisywane). Zrobiłem już ponad 350km i "No malfuction"
Teraz jeszcze ogarnąć drugi drażliwy temat,który dręczy niejednego forumowicza sądząc po ilości postów w temacie,czyli skrzypienie zawieszenia z przodu
Teraz jeszcze ogarnąć drugi drażliwy temat,który dręczy niejednego forumowicza sądząc po ilości postów w temacie,czyli skrzypienie zawieszenia z przodu
Ostatnio zmieniony 10 cze 2011, o 10:27 przez Luzik, łącznie zmieniany 3 razy.
Początki z gwiazdą na masce )
W203 2.2 CDI "Sreberko"
W203 2.2 CDI "Sreberko"