pompa wspomagania kierownicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

Podepnę się pod temat bo w zasadzie moje zapytanie go dotyczy, a mianowicie :

Zaobserwowałem a raczej usłyszałem dziwne dźwięki wydobywające się w czasie kręcenia kierownicą. Nie dzieje się to zawsze, raczej dość sporadycznie ale czuję pismo nosem, że czekają mnie kolejne wydatki.

Wczoraj po dość "agresywnej" jeździe około 2 km ( trzy razy światła i but w podłogę) przy dojeżdżaniu na miejsce postoju przy skręcaniu w lewą stronę z układu kierowniczego dochodził taki "suchy" dźwięk, jakby tarło coś o siebie. Po zaparkowaniu, jeszcze na chodzącym silniku popróbowałem skręcania kołami w lewo i w prawo i niestety za każdym razem dźwięk się pojawiał. Dziś rano i do tej pory podczas całej dzisiejszej jazdy była cisza, nic się nie działo. Powracając pamięcią wstecz, niestety czasami ten dźwięk występuje.

Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś doświadczenia w podobnej kwestii ? I jak skutecznie zawalczyć z usterką ???


Pozdrawiam
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Jeśli nie masz ubytków płynu w zbiorniczku, to wątpię by była to pompa wspomagania. Sprawdziłbym inne elementy układu kierowniczego, np czy wszystko ok z maglownicą, można by jeszcze sprawdzić czy pasek wielorowkowy jest w porządku i jak z napinaczem sprawa wygląda.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

U nas były podobne dźwięki jak przetarł się przewód chłodzący płyn i zład instalacji znalazł się na kostce w garażach. Zajrzyj jak tam jego stan i jakość (czy jest klarowny).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

lukzlo22 pisze:Jeśli nie masz ubytków płynu w zbiorniczku, to wątpię by była to pompa wspomagania. Sprawdziłbym inne elementy układu kierowniczego, np czy wszystko ok z maglownicą, można by jeszcze sprawdzić czy pasek wielorowkowy jest w porządku i jak z napinaczem sprawa wygląda.

Ubytków nie ma - sprawdzałem ale rzeczywiście mam do wymiany rolki i pasek bo hałasują (już kupione i czekają na zmianę). Nie wiedziałem tylko, że może mieć to związek. Się człowiek uczy całe życie :)

Dzięki
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może mieć, bo przecież pompa jest napędzana jednym paskiem, a przy skręconych kołach stawia opór.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

V126 pisze:U nas były podobne dźwięki jak przetarł się przewód chłodzący płyn i zład instalacji znalazł się na kostce w garażach. Zajrzyj jak tam jego stan i jakość (czy jest klarowny).

Może mała podpowiedź - gdzie go szukać ? (przewodu oczywiście) :):)
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To ten z przodu przed chłodnicą taki poziomy z kilkoma wygięciami. Przetarła go kierownica powietrza na chłodnice. Mało to prawdopodobne, bo zobaczyłbyś, że zalałeś kawał placu. Chodziło mi o to, żeby zobrazować skalę ubytku (że brak kieliszka płynu tego nie spowoduje).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

LuLs pisze:Podepnę się pod temat bo w zasadzie moje zapytanie go dotyczy, a mianowicie :

Zaobserwowałem a raczej usłyszałem dziwne dźwięki wydobywające się w czasie kręcenia kierownicą. Nie dzieje się to zawsze, raczej dość sporadycznie ale czuję pismo nosem, że czekają mnie kolejne wydatki.

Wczoraj po dość "agresywnej" jeździe około 2 km ( trzy razy światła i but w podłogę) przy dojeżdżaniu na miejsce postoju przy skręcaniu w lewą stronę z układu kierowniczego dochodził taki "suchy" dźwięk, jakby tarło coś o siebie. Po zaparkowaniu, jeszcze na chodzącym silniku popróbowałem skręcania kołami w lewo i w prawo i niestety za każdym razem dźwięk się pojawiał. Dziś rano i do tej pory podczas całej dzisiejszej jazdy była cisza, nic się nie działo. Powracając pamięcią wstecz, niestety czasami ten dźwięk występuje.

Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś doświadczenia w podobnej kwestii ? I jak skutecznie zawalczyć z usterką ???


Pozdrawiam
Jeżeli dźwięk wydobywa się w czasie postoju przy skręconych kołach do maksa to jest efekt otwarcia zaworu przepustowego w maglownicy działa tzw. układ krańcowy, który otwiera zawór aby przelać olej w wyniku wzrostu ciśnienia w układzie. I on o niczym nie świadczy po prostu sam z siebie zaczął wydawać dźwięki. A jeżeli słychać taki dźwięk w całym cyklu skręcania to efekt pracy kanałów w tejże maglownicy.Czyli zaczęły hałasować zaworki.Problemy zaczynają się z maglownicą w momencie ciężkiej pracy kierownicy przy kręceniu, lub wyciek. Pompa wspomagania rzadko kiedy nawala.
ML W164 350
Opel Ampera
strzala
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 20:57
VIN:

Post autor: strzala »

Witam.
Mam problem z układem kierowniczym, wiec sprawa wygląda tak podczas skrętu na postoju w kierownicy występuje dziwne mocne bicie tak jakby kierownica chciała sie cofnąc i niema przy tym żadnego dźwięku. to samo podczas najazdu w zakret kierownica dostaje bicia i czuje sie jakby auto uciekalo. kręci sie lekko. zawieszenie zero luzu wszystko nowe. geometria wporządku. koła wywarzone, tarcze hamulcowe ok.
Jeśli ktoś moze pomuc to bardzo proszę
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Chodzi ci o to, że podczas skręcania nawet lekkiego z małą prędkością czuć bicie w kierownicy?? Powoli obracasz kierownicą i pulsuje?? Jeśli tak to mam to samo w E klasie, koła wyważone, sworznie górnych wahaczy dopiero wymieniłem, reszta nie ma luzów, przekładnia i pompa ok, a to dalej pulsuje :bezradny: olałem to bo nie wiem co jest przyczyną, a nie będę wymieniał dobrych części. Wydaje mi się, że to wina opon, które po zaliczeniu kilkunastu głębszych dziur są rozwarstwione i nie toczą się po jednakowym obwodzie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Mercedes układem kierowniczy /przynajmniej w klasie C/ nie popisał się.Daleko mu do doskonałości, po prostu nie jest precyzyjny i awaryjny.Trzeba z tą wadą się pogodzić.
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
megamiki
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2010, o 23:14
VIN:
Lokalizacja: krk

Post autor: megamiki »

witam

problem w zasadzie jak koledzy ale chce sie upewnic

problem sie ostatnio nasilil mocno

gdy stoje na prostych kolach slychac wlasnie dzwiek "ze wspomagania"
gdy skręcę kolami jeszcze glosniej slychac
podzczas jazdy tez slychac

jednak mi nic nie "bije" , kierownica chodzi plynnie i chyba tak jak powinna nie ciezko nie lekko
to co wyczytalem wyzej moga byc 3 przyczyny?
-jakis wezyk chlodzacy
-rolka i pasek od wspomagania
-maglownica o :placz: ! niewiem ale brzmi groznie

wiec ogolnie co to moze byc ?faktycznie maglownica (jaki jest koszt jej naprawy/wymiany mniej więcej??)

w najbliższym czasie sprobuje sprawdzic ten wezyk i rolke,pasek

jak rozumiem pasek styka jest polaczony z pompa wspomagania (jesli nie to gdzie go szukac?)

dzieki za pomoc .

[ Komentarz dodany przez: V126: 2010-10-10, 22:43 ]
Zwracaj uwagę na ortografię, druga osoba to musi czytać, a miło z Twojej strony będzie jeśli jej to ułatwisz. Takie pisanie świadczy o Twoim braku szacunku do pozostałych.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, o 22:44 przez megamiki, łącznie zmieniany 2 razy.
c 180 coupe
02 130 km
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Ściągnij pasek i pokręć kołem od pompy wspomagania.

skrence :boisie:

Skręcę.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
GCFT
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 6 cze 2013, o 14:57
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Odbijanie (falowanie kierownicy przy skręcie)

Post autor: GCFT »

Witam serdecznie.

Po zrobieniu zawieszenia oraz ustawieniu geometrii następnego dnia pojawiła się u mnie w C-klasie Sport Coupe 2004 r. dziwna usterka gdy skręcam kierownicą ( nie ma znaczenia czy w jeździe czy na postoju oraz w którą stronę) kierownica zaczyna odbijać sama gdy poczuje tylko lekki opór czuć to tak jakby falowała. Byłem dzisiaj u mechanika stwierdzili że jest to zacięty zawór w pompie wspomagania i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia lub upuszcza ale nie prawidłowo. Mam pytanie co to może być, czy ktoś miał już takie objawy. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
olo1007
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:40
VIN:
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: olo1007 »

Witam,


czy możecie mi doradzić gdzie szukać usterki?

Podczas kręcenia kierownicą czuję opór co pewien czas np. (pół obrotu kierownicą jest ok, za chwilę ciężko i znów lekko).


Ogólnie czuję że coś jest nie tak... Otworzyłem korek od wlewu płynu i zobaczyłem tam "smołę" czy to może być związane z zużyciem tego płynu?
W203 C200 Coupe z podtlenkiem LPG 2001

WDB2037351A150862

Kupejka
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”