pompa wspomagania kierownicy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

pompa wspomagania kierownicy

Post autor: wredny »

Witam
Miałem niedawno (weekend) następującą sytuację:
- wymieniałem kolektor ssący z racji jego delikatnej usterki
- po wymianie okazało się, że kierownicą na postoju to ja jedną ręką nie pokręce już, chyba, że dam gazu tak do 1,5krpm
- mechanik twierdzi, że to nie ich wina i jestem skłonny uwierzyć, bo pompa nie ma (chyba?) żadnych przewodów elektrycznych ani nie były rozłączane połączenia mechaniczne pompy

Czy to możliwe, że z dnia na dzień serwo padło aż tak bardzo?
Jeżdzę ju 3 dzień z padniętym i się stan nie pogłębia.
- serwo buczy dopiero pod silnym obciążeniem, po skręceniu na maxa i dalszym szarpaniu kierownicy
- w trasie się nie czuje tego problemu ale rano na parkingu trudno jest mi wyjechać z pomiędzy samochodów (slalom na 1 i R biegu)
- jak to wszystko ma się do servotronic którego (jak twierdzą serwisanci) nie ma?
Ktoś miał podobną sytuację?
W sklepie powiązanym z ASO zaśpiewali mi 2kPLN za nową pompę a na allegro widzę także nowe oryginalne za ok.350PLN - co z tym krajem?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, o 19:16 przez wredny, łącznie zmieniany 2 razy.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

To nie koniecznie musi być pompa cały układ składa się z pompy która przewodami wysokiego ciśnienia jest połączona z przekładnią kierowniczą która jest wspomagana układem hydraulicznym. W pierwszej kolejności sprawdź czy nie masz wycieków czy masz płyn hydrauliczny w zbiorniczku,jeżeli jest wszystko w porządku to najprawdopodobniej siadło ci wspomaganie układu w kolumnie kierowniczej. Jeżeli słychać buczenie w skrajnych położeniach to oznacza że pompa pracuje i podaje płyn do wspomagania. Układy kierownicze (wspomaganie) można regenerować, są firmy które się tym zajmują.
ML W164 350
Opel Ampera
pietrek

Post autor: pietrek »

to interesujące. powiedz mi pleban jak możesz coś na temat mojego problemu(?) ze wspomaganiem. kierownica obraca się średnio łatwo, ale to normalne. natomiast od czasu do czasu skręcając kołami słyszę buczenie. zarówno na postoju, jak i w ruchu (wolnym oczywiście). no i ciekawe, że nie za każdym razem. swego czasu w warsztacie po wykryciu wycieków z pompy wysokiego ciśnienia uszczelniono ją, i wydaje się, że takie objawy mam od tamtej pory. z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Jeżeli nie masz wycieków, a kolumna obraca się normalnie, to nie ma co się stresować, hałas może być spowodowany zużywaniem się elementów uszczelniających maglownicy. Będzie problem jeżeli pojawi się wyciek i kierownica będzie się ciężko obracać. Jak pisałem poprzednio maglownicę można regenerować naprawa polega na wymianie uszczelniaczy.
ML W164 350
Opel Ampera
pietrek

Post autor: pietrek »

no niestety nie, ponieważ buczy jak skręcę już lekko kołami na postoju. jak wyprostuję przestaje. no i nie dzieje się tak zawsze. jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Proponowałem czekać na wycieki lub opory przy skręcaniu, jeżeli jest hałas denerwujący,
to poszukaj warsztatu, który zajmuje się takimi naprawami.
ML W164 350
Opel Ampera
pietrek

Post autor: pietrek »

myślałem jedynie, że masz jakieś sugestie. oczywiście mam warsztat tyle, że mnie wczoraj zdrenowali, więc w najbliższym czasie nie wybiorę się tam.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

No niestety tu jest hydraulika, hałas jest od zużytych uszczelniaczy.
ML W164 350
Opel Ampera
marky
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2008, o 22:21
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: marky »

mam podobny problem. przy ostrym skrecie slychac bucznie i ciezko kreci sie kierownica.
kilka razy zdarzylo sie, ze buczalo jeszcze przez jakis czas podczas jazdy na wprost i dopiero po jakims czasie przestawalo. dzieje sie tak jedynie przy zimnym silniku. nie zauwazylem tego problemu, gdy silnik sie rozgrzeje. wie ktos o co kaman?

p.s.
zaczynam miec juz dosyc tego szrota :zly:
mam go 4 m-ce, przejechalem jakies 6kkm i wiecznie jakies usterki (zamek, szyber, fotel, check engine, BAS&ESP, wspomaganie) :dobani:
auto od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu z przebiegiem 150kkm, niby nie bite.
to ma byc gwiazda :szok:

musialem sie wyzalic :placz:
C200K Sportcoupe
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

marky pisze:zaczynam miec juz dosyc tego szrota :zly:
mam go 4 m-ce, przejechalem jakies 6kkm i wiecznie jakies usterki (zamek, szyber, fotel, check engine, BAS&ESP, wspomaganie) :dobani:
auto od pierwszego wlasciciela z polskiego salonu z przebiegiem 150kkm, niby nie bite.
to ma byc gwiazda :szok:

musialem sie wyzalic :placz:
te rzeczy co wymieniłeś to standard, zapomniałeś dodać zawieszenie. Ale powiem Ci na pocieszenie że jak raz to naprawisz, to będziesz miał spokój. Znasz inne auto z tych lat, z taką ilością elektroniki, co by się nie psuło ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
cichy131983
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2008, o 11:36
VIN:
Lokalizacja: Bruxela-Elbląg

Post autor: cichy131983 »

a co mi powiecie na temat plynu jaki zalac i dlaczego w zbiorniczku jest go bardzo malo co ile powinno sie go dolewac od kupna zrobilem okolo 30 t km czy mniej wiecej w takim okresie ma prawo sam ujsc czy jest jakas przyczyna i zaczac jej szukac???
galeria uaktualniona :) album_personal.php?user_id=1257
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Płyn tylko oryginalny, nie ma podróbek.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
cichy131983
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2008, o 11:36
VIN:
Lokalizacja: Bruxela-Elbląg

Post autor: cichy131983 »

orginalny czyli jaki moze byc pierwszy lepszy z polki ze sklepu aby do przekladni hydraulicznych czy ma jakas specyfikacje moze jakas podpowiedzz tego co wiem do starego samochodu lalem taki czerwony moze byc??
galeria uaktualniona :) album_personal.php?user_id=1257
Awatar użytkownika
MagicOPromotion
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 2 maja 2009, o 22:28
VIN:
Lokalizacja: England
Kontakt:

pompa wspomagania kierownicy

Post autor: MagicOPromotion »

Witam
Mam taki problem przecieka mi pompa wspomagania uk³adu kierowniczego. Czy kto¶ wie czy simeringi s± ogólnie dostêpne w sklepach i jaki jest mniej wiecej ich koszt. Jak na razie nie mam zbytnio ochoty kupowaæ nowej pompy.
Pozdrawiam
Maciek
XRumer 5.0 Palladium: best promotion software
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Podejrzewam, że w serwisie będą je mieli, ale lepiej poszukaj sklepów z łożyskami, hydrauliką samochodową itp. i poszukaj tam. Powinni coś dobrać, a cena napewno będzie niższa. Tylko do wspomagania chyba powinny iść uszczelki olejowe.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”