pytanie jakie sa objawy zepsutej PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ

Moderator: Dziki Mar

lukaszjanosz
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 7 lip 2010, o 00:16
VIN:
Lokalizacja: Cork, Ireland

Post autor: lukaszjanosz »

Poszperałem troszkę po WISie i znalazłem bardzo interesujący temat właśnie o likwidacji luzu który jak się domyślam powoduje stukanie przekładni.
Pdf do zobaczenia załączony poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes C200 Kompressor w203, 2002,
Mercedes C220 CDI cl203, 2001
Mercedes 200D W110, 1965
sd
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 1 lut 2011, o 20:30
VIN:
Lokalizacja: slask

Post autor: sd »

lukaszjanosz pisze:Poszperałem troszkę po WISie i znalazłem bardzo interesujący temat właśnie o likwidacji luzu który jak się domyślam powoduje stukanie przekładni.
Pdf do zobaczenia załączony poniżej.


Kolega troszkę się myli na tym rys. owszem mierzy się tam luz ale docisku listwy do zaworu (żeby kierownica chodziła lżej lub ciężej ) nie jest odpowiedzialne za stuki ( z mojego doświadczenia nie moze sie tam nic przestawić ponieważ skończyło to by sie tragedią )Problemu bym szukał w przegubach kątowych i osiowych

[ Dodano: 2011-03-16, 19:47 ]
Adi pisze:sabt, Witam co wymieniaja w PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ wystarczy tylko wymienic czesc nr 80-70 czy cos innego tam stuka??

Nie może nic innego stukać w przekładni po wymianie części nr 80 ,70 chyba że wycieka ci olej z przekladni to uszczelniacze poszły
lukaszjanosz
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 7 lip 2010, o 00:16
VIN:
Lokalizacja: Cork, Ireland

Post autor: lukaszjanosz »

A jeśli stuka właśnie na listwie i jest luz w obudowie (nie luz w osi, tylko luz listwy góra-dół), to jedyna możliwość naprawy to po prostu wymiana całej listwy wspomagania?
Zaznaczam, że drążki i końcówki są wymienione z obu stron na oryginały Mercedesa, a luz nadal pozostaje.
Mercedes C200 Kompressor w203, 2002,
Mercedes C220 CDI cl203, 2001
Mercedes 200D W110, 1965
sd
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 1 lut 2011, o 20:30
VIN:
Lokalizacja: slask

Post autor: sd »

listwa nie może chodzić w gore i w dól ,tam jest plastikowy docisk na sprężynie który dociska listwę do zaworu nie może tam być luzu ani nie może ci tam listwa stukać tam reguluje sie tylko opór kierownicy ,a kiedy ci to stuka przy skręcaniu ? popytam sie jeszcze w pracy technologów co moze byc nie tak. może na naszej stronie coś się dowiesz sprawdz TRW automotive stering system pozdro bym zapomniał sama wymiana listwy ci nic nie da trzeba cała przekładnie oddać do regeneracji z listwą nic nie moze sie stać
Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, o 17:25 przez sd, łącznie zmieniany 2 razy.
lukaszjanosz
VIP
Posty: 5
Rejestracja: 7 lip 2010, o 00:16
VIN:
Lokalizacja: Cork, Ireland

Post autor: lukaszjanosz »

No właśnie tez mnie to dziwi ale rusza się, i to ma dobre 4 mm luzu. W sobotę wejdę pod samochód i nagram filmik. A co najlepsze to w dwóch w203 jest dokładnie to samo. Stuka jadąc po dziurach, nawet bardzo puka. Wszystko jest sztywne poza właśnie listwą. Słychać tez głuche stuknięcie przy maksymalnym skręcie w lewo.
Pozdrawiam i dziękuję.

[ Dodano: 2011-04-10, 08:22 ]
Sprawdziłem moją przekładnię i niestety jest dość spory luz na tej zębatce wewnątrz obudowy. Chcę kupić używkę i oddać do regeneracji (cena w servisie 2,5k Euro). Teraz pytanie: czy listwa z C-klasy (2005 roku, C180K) będzie pasować do 2002 roku (C200K)? Numer części jest inny: A203 1 101 1 003, a u mnie jest A 203 460 ?? 00, tylko że nie wiem co zmienili w niej.
Spotkał się może ktoś z taką sprawą?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, o 09:21 przez lukaszjanosz, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes C200 Kompressor w203, 2002,
Mercedes C220 CDI cl203, 2001
Mercedes 200D W110, 1965
Andrzej64
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 17 lis 2008, o 08:16
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Andrzej64 »

Witam wszystkich, otóż u mnie też jest do wymiany magiel i jest to potwierdzone w 100%
Czy mógł by mi ktoś napisać czy wymiana magla jest jakaś bardzo skomplikowana, trzeba jakieś specjalistyczne narzędzia, czy posiadając kanał i trochę zdolności wymienię ją sam??

[ Dodano: 2011-04-15, 05:59 ]
Ołlł widzę że chyba nikt nie miał z tym do czynienia, albo takie zainteresowanie na forum :bravo:

[ Dodano: 2011-04-17, 13:20 ]
Jestem już po wymianie trochę roboty było, przydała sie pomoc drugiej osoby ale teraz git malina :)
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Panowie, potrzebna jest fachowa opinia.

Na nierównościach stuka coś pod prawym przednim kołem, po wizycie w warszacie diagnoza to luzy przekładni kierowniczej :uee: wiadomo, mechanicy jak lekarze - każdy wie lepiej co Ci dolega więc o opinie pytam tutaj. Trochę nie chcę mi się wierzyć ,że to przekładnia - nie ma żadnych wycieków, luzów na kierownicy, auto jest stabilne na zakrętach, a hałasy słychać tylko na dziurach i tylko ze strony przedniego, prawego koła. 2 miesiące temu byłem z tym stukaniem w serwisie mercedasa i stwierdzili tylko wachacz do wymiany, bądź co bądź na swojej robocie raczej się znają i o luzach w przekładni nic nie wspomnieli. Wachacz wymieniony na TRW i stukanie jest zdecydowanie mniejsze, ale jednak ciągle jest :zly:

Regeneracja przekładni jest dość kosztowna i podjadę jeszcze do jednego mechanika na diagnozę.

Będę wdzięczny za podpowiedzi na co zwrócić uwagę.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Mnie to też wygląda na jakiś element zawieszenia...
Wahacze są 2 na stronie, może jakiś drążek?
Proponuję się wybrać na "szarparkę".
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Możesz mieć padnięty łącznik stabilizatora, gumę na stabilizatorze (ale ona by jeszcze rypiała przy przeginaniu samochodu) i jeszcze na przykład łożysko w McPhersonie. Spróbuj rozbujać samochód na boki na kanale, a ktoś drugi niech obada te łączniki. Częsta przyczyna, strasznie upierdliwa, łatwa w naprawie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

mugger pisze:Wahacze są 2 na stronie, może jakiś drążek?
mech ,który wymieniał mi wachacz też podpowiedział ,że to chyba wina drugiego wachacza - tego metalowego, ale jak już wspomniałem - ilu mechaników, tyle opinii.

dobrze ,że jeszcze jest forum :tak:

końcówki stabilizatora raczej odpadają - obie wymieniane niecały rok temu na Lemfordery, więc może to łożysko w McPersonie.. podjadę jeszcze do znajomego warsztatu i tam zbadają auto.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Podjedź na szarpaki, pamiętaj, że wahacz ma tuleję gumowometalową i sworzeń kulisty. Jeśli nic nie wykryjecie, to pewnie łożysko, bo ciężko jest je sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2011, o 15:59 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

łożysko nie stuka.. A jak stuka to musi być luz który łatwo zniwelować. A sprawdzić można ruszając kołem.

Sprawdził bym sworzeń.
Co do maglownicy też to prawdopodobne nie musi byc najmniejszego wycieku.. w202 były trwałe. U nas już takie nie są.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

... niestety to jednak przekładnia, są luzy z jednej strony i stąd stuki na nierównościach :zmeczony: luzy nie są duże,na kierownicy nie czuć nic, ale z czasem będą się powiększać i chyba zrobię to od razu zanim posypie się bardziej.

zaczynam szukać zakładu ,który regeneruje przekładnie w okolicach olsztyna albo w wawie. jak ktoś może cos polecić to będę wdzięczny.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

magico pisze:są luzy z jednej strony
Może to jabłko na drążku kierowniczym (zaraz za przekładnią w mieszku jest przegub kulisty)?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

wtedy luzy były by chyba po oby stronach :mysli:

jeszcze jedno pytanie : czy we wszystkich w203 były przekładnie z servotronic. mi się wydaje ,że tak ale w inter carsie sprzedawca powiedział ,że są 2 rodzaje : 1 z i 1 bez..
c200 kompressor sedan avantgarde '01
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”