Wspomaganie kierownicy
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
Opisze jak to robiłem w Audi w mercu jeszcze nie. Niczego nie rozkręcam i nie ściagąm żadnych węży ,wszytkiego się nie da wyciągnąć ale jak coś pozostaje to bardzo ,bardzo mało. Biorę sporą strzykawkę ,zakładam wężyk taki np. do paliwa na strzykawkę i ściągam ze zbiorniczka .Do dalszej zabawy potrzebna jest druga osoba która kręci kierownicą w lewo i w prawo (nic przyjemnego) oczywiście przy zgaszonym silniku ,w tym czasie ściągam to co wlatuje do zbiorniczka .Trochę zabawy z tym jest ale idzie to zrobić . Jak już nic się nie udaje ściągnać ,zalewam nowym płynem i znowu kręcenie kierownicą (nadal nie zapalam silnika).Uzupełniam płyn do max. i jak już nie ubywa zapalam silnik ,kręcę kierownicą w obydwie strony .Płyn będzie trochę z bąblami ale za chwilę bąble znikną .Gaszę silnik i ponawiam cały proces z wyciąganiem płynu i nalewaniem nowego .Daje to pewność że wymieniliśmy praktycznie cały płyn .W Audi po wymianie płynu na nowy kiera lżej chodziła .Zastrzegam że nie wiem czy tak można zrobić w mercu bo jeszcze tego nie robiłem .
Pozdrawiam
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
no niezły sposób warto podlewarować cały przód bo maglownica trochę dostaje po "D"
i......
praca pompy bez płynu nawet kilka sekund zostawia nieodwracalne ślady
i......
.....dwa razy upewnić się czy jużczeslaw555 pisze:oczywiście przy zgaszonym silniku ,w tym czasie ściągam to co wlatuje do zbiorniczka .Trochę zabawy z tym jest ale idzie to zrobić . Jak już nic się nie udaje ściągnać ,zalewam nowym płynem i znowu kręcenie kierownicą (nadal nie zapalam silnika).Uzupełniam płyn do max. i jak już nie ubywa zapalam silnik
praca pompy bez płynu nawet kilka sekund zostawia nieodwracalne ślady
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Panowie, zgłupieć idzie. W jednym wątku dwa różne oleje koledzy polecają:
Edi2 pisze: Tu masz specifikacje
MB 345.0 hydraulic fluid A001 989 24 03
lub zamiennik
Pentosin CHF 11 S Hudraulic Fluid
i wchodzi 2 litry
Ktoś może w końcu wie: 236.3 czy 345.0 ?jjanicki pisze:TUTAJ zobaczcie sobie oleje do standardowych układów wspomagania (bez wspólnej pompy NIVO). Specyfikacja 236.3.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
Kompresssor pisze:Panowie, zgłupieć idzie. W jednym wątku dwa różne oleje koledzy polecają:
Edi2 pisze: Tu masz specifikacje
MB 345.0 hydraulic fluid A001 989 24 03
lub zamiennik
Pentosin CHF 11 S Hudraulic Fluid
i wchodzi 2 litryKtoś może w końcu wie: 236.3 czy 345.0 ?jjanicki pisze:TUTAJ zobaczcie sobie oleje do standardowych układów wspomagania (bez wspólnej pompy NIVO). Specyfikacja 236.3.
Ta specyfikacja , którą podałem jest prawidłowa , ten olej jest o lepszych właściwościach hydraulicznych niż 236.3
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Potwierdzam. Kilka niezależnych osób nie może się mylić. Do układu wspomagania leje sie olej 345.0. Info od Promerca, ASO w Poznaniu i kolegi Edi2
ASO A 001 989 24 03 10
lub zamiennik który podał trochę wcześniej Edi2.
ASO A 001 989 24 03 10
lub zamiennik który podał trochę wcześniej Edi2.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
-
- Użytkownik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2 mar 2009, o 11:35
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń/ Gniezno
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
Kupiłem w promercu, i będę się zabierać za wymianę. Wygoglowałem że w W202 jest filtr tegoż płynu do wspomagania, i jego też bezwzględnie się wymienia. Jak myślicie w W203 nie ma takiego filtra ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Zawsze mona dolaczyc wezyk do strzykawki i wepchnac go w rurki.V126 pisze:Strzykawką wyciągniesz tylko ze zbiorniczka.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- koko115
- Użytkownik
- Posty: 211
- Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
- VIN:
- Lokalizacja: Małopolska
- Barnaba
- VIP
- Posty: 204
- Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
- VIN:
- Lokalizacja: Pruszków
W W202 przed liftem (czyli jeszcze z metalowym zbiorniczkiem) odkręcało się przewód powrotny, tuż przy zbiorniczku wspomagania, wtedy wylatywało większość oleju i chyba kręcąc kierownicą opróżniało się jeszcze pompę (oczywiście na wyłączonym silniku). Może tu jest podobnie.
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!