Wspomaganie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

Opisze jak to robiłem w Audi w mercu jeszcze nie. Niczego nie rozkręcam i nie ściagąm żadnych węży ,wszytkiego się nie da wyciągnąć ale jak coś pozostaje to bardzo ,bardzo mało. Biorę sporą strzykawkę ,zakładam wężyk taki np. do paliwa na strzykawkę i ściągam ze zbiorniczka .Do dalszej zabawy potrzebna jest druga osoba która kręci kierownicą w lewo i w prawo (nic przyjemnego) oczywiście przy zgaszonym silniku ,w tym czasie ściągam to co wlatuje do zbiorniczka .Trochę zabawy z tym jest ale idzie to zrobić . Jak już nic się nie udaje ściągnać ,zalewam nowym płynem i znowu kręcenie kierownicą (nadal nie zapalam silnika).Uzupełniam płyn do max. i jak już nie ubywa zapalam silnik ,kręcę kierownicą w obydwie strony .Płyn będzie trochę z bąblami ale za chwilę bąble znikną .Gaszę silnik i ponawiam cały proces z wyciąganiem płynu i nalewaniem nowego .Daje to pewność że wymieniliśmy praktycznie cały płyn .W Audi po wymianie płynu na nowy kiera lżej chodziła .Zastrzegam że nie wiem czy tak można zrobić w mercu bo jeszcze tego nie robiłem .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

no niezły sposób :bravo: warto podlewarować cały przód bo maglownica trochę dostaje po "D"
i......
czeslaw555 pisze:oczywiście przy zgaszonym silniku ,w tym czasie ściągam to co wlatuje do zbiorniczka .Trochę zabawy z tym jest ale idzie to zrobić . Jak już nic się nie udaje ściągnać ,zalewam nowym płynem i znowu kręcenie kierownicą (nadal nie zapalam silnika).Uzupełniam płyn do max. i jak już nie ubywa zapalam silnik
.....dwa razy upewnić się czy już
praca pompy bez płynu nawet kilka sekund zostawia nieodwracalne ślady
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Panowie, zgłupieć idzie. W jednym wątku dwa różne oleje koledzy polecają:
Edi2 pisze: Tu masz specifikacje

MB 345.0 hydraulic fluid A001 989 24 03

lub zamiennik


Pentosin CHF 11 S Hudraulic Fluid


i wchodzi 2 litry
jjanicki pisze:TUTAJ zobaczcie sobie oleje do standardowych układów wspomagania (bez wspólnej pompy NIVO). Specyfikacja 236.3.
Ktoś może w końcu wie: 236.3 czy 345.0 ?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

Kompresssor pisze:Panowie, zgłupieć idzie. W jednym wątku dwa różne oleje koledzy polecają:
Edi2 pisze: Tu masz specifikacje

MB 345.0 hydraulic fluid A001 989 24 03

lub zamiennik


Pentosin CHF 11 S Hudraulic Fluid


i wchodzi 2 litry
jjanicki pisze:TUTAJ zobaczcie sobie oleje do standardowych układów wspomagania (bez wspólnej pompy NIVO). Specyfikacja 236.3.
Ktoś może w końcu wie: 236.3 czy 345.0 ?

Ta specyfikacja , którą podałem jest prawidłowa , ten olej jest o lepszych właściwościach hydraulicznych niż 236.3
:oczko:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Potwierdzam. Kilka niezależnych osób nie może się mylić. Do układu wspomagania leje sie olej 345.0. Info od Promerca, ASO w Poznaniu i kolegi Edi2

ASO A 001 989 24 03 10

lub zamiennik który podał trochę wcześniej Edi2.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Jedź i kup do ASO albo tutaj na forum od promerca. Taniej niż ten z allegro.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
bielo69
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 2 mar 2009, o 11:35
VIN:
Lokalizacja: Toruń/ Gniezno

Post autor: bielo69 »

możesz spytać jeszcze w automerc z gdyni numer gg380016 lub tel. 0-58-6654676 ja tam czesto kupowałem i ceny czasem lepsze niż w promercu. Ale ceny to by trzeba za każdym razem sprawdzać. Bo razu to taniej raz tam co innego.
Bielo- W203-2,0 kompresor-2000r
WDB2030451A033480
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Kupiłem w promercu, i będę się zabierać za wymianę. Wygoglowałem że w W202 jest filtr tegoż płynu do wspomagania, i jego też bezwzględnie się wymienia. Jak myślicie w W203 nie ma takiego filtra ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jest tylko w wersjach z zawieszeniem samopoziomującym.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Ok, dzięki. A co radzicie, do spuszczania oleju lepiej odkręcić węża, czy strzykawką odsysać ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Strzykawką wyciągniesz tylko ze zbiorniczka.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

V126 pisze:Strzykawką wyciągniesz tylko ze zbiorniczka.
Zawsze mona dolaczyc wezyk do strzykawki i wepchnac go w rurki.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

A reszta, z za pompy ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
Barnaba
VIP
Posty: 204
Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
VIN:
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Barnaba »

W W202 przed liftem (czyli jeszcze z metalowym zbiorniczkiem) odkręcało się przewód powrotny, tuż przy zbiorniczku wspomagania, wtedy wylatywało większość oleju i chyba kręcąc kierownicą opróżniało się jeszcze pompę (oczywiście na wyłączonym silniku). Może tu jest podobnie.
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”