Wspomaganie ukladu kierowniczego

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

A u mnie ostatnio zaczęła wyć pompa, na postoju jak ruszam kierownicą lewo/prawo słychać spore wycia, jednak tylko kiedy samochód jest rozgrzany. Płyn sprawdzałem i jest OK.

Kiedyś miałem podobnie w audi, i pomogła wymiana płynu. Co można wlać do mercedesa nie z oryginału ?
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

koko115, słabo szukałeś...
Płyn do wspomagania:
- MB 345.0 hydraulic fluid A001 989 24 03
zamiennik:
- Pentosin CHF 11 S Hudraulic Fluid

Kolegom się nie dziw... bo oni już nie raz się wypowiadali na ten temat
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Tutaj masz o Twoim wspomaganiu wszystko:

viewtopic.php?t=3225&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ostatnio zmieniony 6 sie 2010, o 18:02 przez Kompresssor, łącznie zmieniany 1 raz.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

To teraz panowie powiedzcie jak można samemu wymienić płyn wspomagania? Jak opróżnić układ i zalać nowym?
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Proste jak wiesz co :haha:
Przednia oś w górę aby zniwelować opory
odkręcasz przewód na przekładni
opróżniasz układ wspomagania kręcąc kierą w prawo i lewo do oporu kilka razy
skręcasz przewód
zalewasz zbiorniczek i kręcisz kierą od końca do końca aż przestaną lecieć bombelki
opuszczasz oś odpalasz silnik (dopiero teraz nie wcześniej) i ponownie kilkukrotnie kręcisz kierą do pełnego odpowietrzenia układu
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

dzięki, no teraz to jest proste :haha:
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”