Strona 1 z 4

C240 WYPADANIE ZAPŁONU [EDIT]

: 11 sty 2019, o 01:42
autor: sf94
Witam użytkowników to mój pierwszy temat na grupie wiec prosze o wyrozumiałość.

Pierwsze pytanie odnosi sie do liczenia cylindrow w v6? Stojąc przed autem liczy sie od przdu z lewej do prawej storny?
Tył
5 - 6
3 - 4
1 - 2
Przód

A druga i ważniejsza kwestia to numery OEM cewek zapłonowych do v6. Czym sie roznia te cewki od siebie? Jedne sa poprostu od przed i po lifta ? Ponieważ spotkałem sie z tymi dwoma numerami i nie wiem które zakupic.

- A 000 158 73 03
- A 000 158 78 03

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 11 sty 2019, o 07:10
autor: Dziki Mar
Numery cewek nie muszą być rozdzielone na przed i po lift. Raczej w procesie produkcji zmieniono konstrukcję, przez co nadano nowy numer. W EPC można by to sprawdzić, ale trzeba mieć status VIP.

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 11 sty 2019, o 07:17
autor: sf94
Bardzo możliwe że masz racje. Wchodząc np na strone aparts i wybierajac cewke zapłonową do mojej wersji, ukazują sie w zakladce KODY OEM obie wersje co mnie trochę zastanawia.

Może ktos wymieniał cewki w swojej v6? I zna temat? Czy kupować nowe i jakie ? Czy może warto sie zastanowić nad używką?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 11 sty 2019, o 09:25
autor: maciekolo
Tył
3 - 6
2 - 5
1 - 4
Przód

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 11 sty 2019, o 12:25
autor: polofix
Z tego co pamiętam to licząc od lampy pasażera w kierunku szyby są 1,2,3. Od lampy kierowcy do szyby 4,5,6.
Co do cewek, to kupiłem kiedyś używany zestaw z angola. Wszystkie cewki i kable okazały się o wiele gorsze niż te co miałem. poszły do kosza.
Cewka ze średniej półki, kosztuje mniej niż 200zł.

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 11 sty 2019, o 14:38
autor: Dziki Mar
Używane cewki? Równie dobrze można by swoje wyjąć i założyć ponownie. Na to samo wyjdzie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 11 sty 2019, o 22:31
autor: sf94
Naprawde nie warto bawić sie w używki?

Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje a mianowicie mechanik odczytał mi na kompie wypadanie zapłonu na 4 i 6 cylimdrze dla silnika m112(mojego) oraz bodajże 1 i 3 dla silnika m113( nie mam pojecia co to za program na pewno nie SD)
W takim przypadku wymiana tylko tych dwóch cewek ma sens? Czy przy takich wymianach wymienia sie wszystkie 6 cewek wraz z kablami?

Dziekuje za dotychczasową pomoc.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 12 sty 2019, o 09:48
autor: polofix
sf94 pisze: 11 sty 2019, o 22:31 Naprawde nie warto bawić sie w używki?

Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje a mianowicie mechanik odczytał mi na kompie wypadanie zapłonu na 4 i 6 cylimdrze dla silnika m112(mojego) oraz bodajże 1 i 3 dla silnika m113( nie mam pojecia co to za program na pewno nie SD)
W takim przypadku wymiana tylko tych dwóch cewek ma sens? Czy przy takich wymianach wymienia sie wszystkie 6 cewek wraz z kablami?

Dziekuje za dotychczasową pomoc.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Przyczyną wypadania zapłonó w twoim przypadku może być;
-źle wyregulowana/ uszkodzona instalacja LPG
-zapchany katalizator/ katalizatory,
-w skrajnych przypadkach wyciągnięty łańcuch,
-uszkodzone przewody, cewki.
W tych silnikach jak byle coś się wydarzy, to odcina cylindry, check i wypadanie zapłonów.
Niech ci mechanik zamieni stronami cewki i będzie wiadomo. Na 90% to nie cewki

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 12 sty 2019, o 15:34
autor: sf94
Dzieki za poradę. Katalizatory moge wykluczyć poniewaz poprzedni właściciel je wymienił.

Co do instalacji LPG mysle ze mozna ją podejrzewać.
Co do zamiany cewek to sprawdzę tą opcje.

Chcialbym jeszcze nadmienić ze 2 razy mialem taką sytuacje ze check wyskoczył mi oraz zaczął na 5 garow chodzić i skasować musiałam ten blad odlaczajac akumulator zeby na zegarach nie swiecił.
W jednym z tych 2 przypadkow jeden z kablow wydawal sie luzny na swiecy i bylo to na pierwszym cylindrze. Wpiąłem go , odpalilem i spokój.

Lecz ostatnio zastanawialo mnie czy to nie wina LPG, poniewaz byla temp poniżej zera. Stalem na skrzyżowaniu na D i nadszedl moment przelaczenia sie gazu( przelacza sie w dobrym momencie około 40stopni)
Samochodem zaczęło telepać chcialem ruszyc to tak jak by czkawki dostal i mial zgasnac zaraz. Wysprzeglilem na N i odrazu chceck i 5 garow. Zatrzymalem sie odpaliłem i zgasilem 2 razy. Przyłączył sie na N normalnie bez obciazenia i bylo spoko. Po przejechaniu paru km i ponowynym odpalebiu chceck sam zniknał..

Wniosek ze prawdopodobnie mogla to byc wina lpg i staram sie zwracać uwage kiedy sie przelacza na lpg bo gdy jest zapiety D to za każdym razem bardziej lub mniej ma problem z przełączaniem( w poprzednim aucie BMW pomoglo czyszczenie wytryskiwaczy gazu)

A wy jak uważacie?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 12 sty 2019, o 18:23
autor: Przybek
Przede wszystkim to uważam że opisu problemu nie zaczyna się od dupy strony pisząc jaką cewkę można zastąpić inną a potem po kolei wychodzi że jest wypadanie a na koniec jeszcze że masz LPG i auta przygasa i wywala błędy w momencie przejścia na gaz. Jakbyś to napisał w całości to od razu byś dostał podpowiedź w kierunku nieżywego reduktora lub umierających wtryskiwaczy. Przy czym czyszczenie wtrysków gazowych jest na krótką metę i tak nie unikniesz wymiany jeżeli kwalifikują się do wymiany (wtryski gazowe nie tylko ulegają zabrudzeniu ale też mechanicznemu zużyciu). A finał będzie taki że auto w końcu na benzynie też już nie będzie chciało chodzić i zacznie walić błędami sondy a my przeczytamy że MB jest do odbytu i większego badziewia nie ma na świecie...

Tu pierwszy post powinien wyglądać w skrócie tak: "silnik taki i taki (bo nie każdy z pamięci wie po 6 cyfrach VINu co tam siedzi) z gazem firmy takiej, reduktor taki, wtryski takie (ile lat siedzi i jaki przebieg instalacji), jak przechodzi na gaz to pojawia się check i są błędy wypadania zapłonu, czy to cewka?" I wskazówki masz wtedy w pierwszej odpowiedzi podane :)

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 14 sty 2019, o 13:03
autor: sf94
Przybek masz racje, tu właśnie wychodzi mój brak doświadczenia i obycia na forum. :)

Przyjże sie instalacji u gazownika.
Co do tego jaki sprzet został u mnie zamontowany to moze byc maly problem ponieważ instalacja ma 12 lat. Nie mam dokumentu w ktorym bylo by opisane co to za wtryski, reduktor, sterowanie itd.
Wiem tyle ze po 10 latach zostala wymieniona butla na co mam dokument aby auto przeszło przegląd, oraz został wymieniony reduktor( i tu dokumentu brak)
Z tego co pamiętam to instalacja jest staga, ale musialbym to potwierdzić u gazownika.

W jakiś sposób jestem w stanie sam dojść do tego czy problem powoduje reduktor czy wtryskiwacze? U mnie w okolicy jest jeden gazonwik do którego mam mieszane zaufanie i nie chciałbym być naciagniety.
Dodam ze w poprzednim samochodzie policzył mnie za czyszczenie wtryskow 300zl w 6 cylindrowym rzedowym silniku.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 14 sty 2019, o 13:35
autor: polofix
sf94 pisze: 14 sty 2019, o 13:03 Przybek masz racje, tu właśnie wychodzi mój brak doświadczenia i obycia na forum. :)

Przyjże sie instalacji u gazownika.
Co do tego jaki sprzet został u mnie zamontowany to moze byc maly problem ponieważ instalacja ma 12 lat. Nie mam dokumentu w ktorym bylo by opisane co to za wtryski, reduktor, sterowanie itd.
Wiem tyle ze po 10 latach zostala wymieniona butla na co mam dokument aby auto przeszło przegląd, oraz został wymieniony reduktor( i tu dokumentu brak)
Z tego co pamiętam to instalacja jest staga, ale musialbym to potwierdzić u gazownika.

W jakiś sposób jestem w stanie sam dojść do tego czy problem powoduje reduktor czy wtryskiwacze? U mnie w okolicy jest jeden gazonwik do którego mam mieszane zaufanie i nie chciałbym być naciagniety.
Dodam ze w poprzednim samochodzie policzył mnie za czyszczenie wtryskow 300zl w 6 cylindrowym rzedowym silniku.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Na PW mogę podać ci namiary na prosty interfejs z wyświetlaczem, który po podłączeniu pozwoli ci obserwować korekty na benzynie i gazie

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 14 sty 2019, o 17:27
autor: Przybek
Co do składu instalacji to łatwo ustalić: na kompie gazowym masz napisane co to jest i jaki typ, a reduktor i wtryski to albo robisz zdjęcie i wrzucasz i ktoś siedzący w temacie pozna po wyglądzie albo szukasz po obrazkach w sklepie z częściami do LPG (np. nagaz24). Prosty interfejs do samodzielnej zabawy z LPG można kupić w granicach 40 zeta (tu polecam Viaken'a) i wydatek zwraca się już po pierwszym podłączeniu - masz dostęp do tych samych funkcji co gazownik.

Gość na tym czyszczeniu wtrysków robi niezły interes bo za te pieniądze to masz prawie połowę fabrycznie nowych wtryskiwaczy dobrej firmy...

EDIT: nie przejmuj się że masz mało doświadczenia forumowego, z czasem się nauczysz. Najważniejsze żeby zawsze podawać całość sytuacji, bo zdarza się że jakiś drobiazg który początkowo wydawałoby się że nie ma związku ze sprawą może być głównym winowajcą. A to zaoszczędza czas, nerwy i kasę przede wszystkim.

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 14 sty 2019, o 18:03
autor: polofix
Ja wiem jak gazownicy czyszczą wtryski. Leją wd40, albo podobny specyfik i puszczają na cewkę napięcie.
Ja też polecam Viakena, ale to interfejs na OBD2 i kosztuje ok 120zł z przesyłką. Solidny sprzęt, i każdy błąd opisany jak krowie na rowie w j. polskim. Ja obserwuję nim korekty. Nie potrzeba laptopa itp.
Przybek, napisz mi PW jaki model Viakena konkretnie ty polecasz.

Re: C240 V6 CEWKA ZAPŁONOWA

: 14 lut 2019, o 18:57
autor: marks
Witam . Jak najbardziej efektywnie sprawdzić w jakim stanie są katalizatory? . Też borykam się z wypadaniem zapłonów mercedes w 203 32 amg .