Strona 1 z 2

Problem ze strojeniem

: 30 lis 2018, o 22:59
autor: arkadiuszW203
Witam, posiadam W203 w manualu z 2005r z silnikiem m271 seryjnie 143km. Zmieniłem kółko na kompresorze na mniejsze, wtryski na fioletowe od 2.0, świece sklepane i oddałem na strojenie. Uzyskany efekt to 180km i 270nm, (różnica jest odczuwalna lecz spodziewałem się lepszego efektu). Z tego co się dowiadywałem to powinno wyjsc 200-220km a gościu od strojenia mówi ze nic wiecej nie da rady zrobić i tu pojawiają się pytania:
1. Czemu u mnie wyszło tylko 180km?
2. Czy da rade zrobić z tym coś więcej?

Re: Mniejsze kółko m271

: 1 gru 2018, o 08:06
autor: przecinek
Pewnie że się da , poprostu źle trafiłeś na tunera od programu dla którego obce jest pojecie przepustnicy kompresora , dobrze to widać na wykresie gdzie po 3.5 tys linie zamiast trzymać prostą lecą w dół , ostatnio jeden z kolegów z mojego miasta miał dokładnie taki sam problem , robiłem pomiary z ciekawości przed i po strojeniu i nic się nie zmieniło jeśli chodzi o położenie przepustnicy kompresora (stroili pewnie skład mieszanki i zapłon aby ) takie oto parametry zmierzyłem przy gazie w podłogę w wersji 163km interfejsem delphi:

RPM / boost (bar) / położenie przepustnicy kompresora (0 stopni całkowicie zamknieta oznacza max doładoawnie)

2500 / 0.61 / 0.1
3100 / 0.69 / 0.2
4000 / 0.78 / 4
4600 / 0.61 / 8.4
5300 / 0.58 / 9.9
5900 / 0.48 / 12.8

doładowanie powinno do końca obrotów stale rosnąc lub utrzymywać się na jednakowym poziomie napewno nie maleć jak wyżej ,reguluje się to położeniem przepustnicy kompresora np:

2000 / 0.65 / 0
4000 / 0.9 / 0
5000 / 1.1 / 0
6000 / 1.2 / 0

oczywiści podane wartości podałem z czapki i narazie nie znam dokładnych :)
ogólnie to wynik ładny jak na tak małe zapewne ustawione doładowanie , zapytaj tunera po wytłumaczeniu mojego postu czy coś da radę jeszcze poprawić jeśli ruszy przepustnicę to będziesz zadowolony jeśli nie da rady to polecam V-tech , unitronic lub klinika mocy i pewnie kilka innych :)

Re: Mniejsze kółko m271

: 1 gru 2018, o 08:40
autor: arkadiuszW203
Gadałem z nim o tym i twierdzi że przepustbica jest całkowicie zamknięta i nie da sie nic zrobic, powiedział mi jeszcze że jak znajde sobie kogoś innego kto faltycznie zrobi mi program na te 200-220 koni to może mi oddać połowe kasy którą mu zapłaciłem (1100zł).Sprawdzał mi ciśnienie to maksymalne było 0.85-0.9 bara. Ogl u mnie w okolicy kest problem ze znalezieniem kogoś kto chciał się podjąć takiego strojenia, więc myśle że żeby ktoś mi poprawiał po tamtym to już wgl będzie problem.

Re: Mniejsze kółko m271

: 1 gru 2018, o 11:26
autor: kiler22
myślę że jeśli nie napiszesz skąd jesteś to malo kto będzie mógł Ci doradzić kogoś z Twojej okolicy :haha:

Re: Mniejsze kółko m271

: 1 gru 2018, o 11:41
autor: arkadiuszW203
Okolice Łodzi😂 i dodam jeszcze że raz na jakieś dwa tygodnie zapala sie check na zbyt wysoką mieszanke paliwa. Byłem raz u gościa coś tam niby poprawił a dzisiaj znów wyskoczył błąd na to samo.

Re: Mniejsze kółko m271

: 1 gru 2018, o 15:38
autor: przecinek
0.9 to może i ma ale przy 4 tys, sprawdź doładowanie jakie jest pow 4tys, jeśli faktycznie jest jak mówisz to nie wiem gdzie może być problem :/

Re: Mniejsze kółko m271

: 1 gru 2018, o 16:08
autor: arkadiuszW203
No patrzyliśmy tez powyżej 4 tys i tak jak pisalem maksymalne jakie pokazalo to 0.9 bara. Jeśli ma to znaczenie to sprawdzalismy to na 3 biegu.

Re: Problem ze strojeniem

: 3 gru 2018, o 13:51
autor: Makal
Cześć,

Macie może kogoś od strojenia na podlasiu?

Re: Problem ze strojeniem

: 5 gru 2018, o 20:57
autor: demon2418
Gdze można fachowo przystroić w opolskim,dolno lub górnośląskim?

Re: Problem ze strojeniem

: 6 gru 2018, o 18:42
autor: siwix
Proszę nie robić koledze :offtopic:
Do szukania jest inny dział.

Re: Mniejsze kółko m271

: 7 gru 2018, o 10:04
autor: misha1982
arkadiuszW203 pisze: 1 gru 2018, o 16:08 No patrzyliśmy tez powyżej 4 tys i tak jak pisalem maksymalne jakie pokazalo to 0.9 bara. Jeśli ma to znaczenie to sprawdzalismy to na 3 biegu.
A czym sprawdzane to ciśnienie? Najlepiej bezpośrednio w kolektor się wpiąć manometrem to będzie najlepiej miarodajne. Od przodu masz w kolektorze chyba 2 lużne ori krućce gdzie po ściągnięciu kapturka można podpiąć wężyk i mierzyć.

Re: Problem ze strojeniem

: 9 gru 2018, o 01:51
autor: arkadiuszW203
Sprawdzal mi to podpinajac komputer i jezdzac. Ogólnie byłem juz u niego z 3-4 razy żeby coś poprawiał i ciągle jest coś nie tak, nie dość że nie zrobił mi takiej mocy jaką chcialem to ciagle problemy więc po weekendzie chyba jade żeby wgrał mi seryjną mape i oddał kase i szukam jakiejś innej firmy.

Re: Problem ze strojeniem

: 9 gru 2018, o 10:39
autor: olafik
Auta z takim VIN- em nie da się wystroić, bo nie istnieje.

Re: Problem ze strojeniem

: 21 paź 2019, o 22:01
autor: szu1
Podłącze się do tematu.

Szukam strojenia w Wlkp.
W203 po zmianie kółka.

Jest ktoś godny polecenia w okolicy?

Re: Problem ze strojeniem

: 22 paź 2019, o 19:44
autor: przecinek
jak 1.8 to polecam anti-lag niedaleko bo w Łodzi robią dobre moce
jak 2.0 to ciężko kogoś znaleźć i w sumie nie warto chyba że inne mody i lpg + pb98 to V-tech oraz ecuspec robili mapy