Strona 1 z 1

2.0 K

: 12 mar 2019, o 18:45
autor: marcinsud
Cześć,
Pacjent M111 2 litry kompresor
będę się zabierał za silnik w moim rdzawku i mam na początek kilka pytań.
1. Czy seryjna chłodnica oleju dobrze sobie daje radę, czy może lepiej dołożyć drugą wyprowadzoną przez podstawkę pod filtr oleju?
2. Gdzie najlepiej się wpiąć z pomiarem ciśnienia doładowania?
3. Czy seryjna sonda lamda da radę współpracować z uniwersalnym wskaźnikiem AFR?

Trochę może od złej strony zaczynam, ale muszę niedługo rozebrać tapicerkę, więc bym sobie odpowiednie przewody do wskaźników poprowadził.

W planach standardowo mniejsze kółko kompresora wtryski z 2.3 i ogarnięcie sterowania.

Re: 2.0 K

: 12 mar 2019, o 22:39
autor: przecinek
1 W tym silniku nie ma chłodnicy oleju ani możliwość zamontowania podstawki , z mojego doświadczenia to na dobrym oleju pow 45zł/L nie ma potrzeby montowania dodatkowej chłodnicy , oleju masz aż 7 L i zagrzać to trzeba się naprawdę postarać
2 W kolektor ssący , masz dwa króćce z przodu i dwa z tyłu od przegrody , są na nich założone zaślepki gumowe
3 Zapewne masz na myśli tani "wskaźnik afr" z allegro który po podpięciu seryjnej wąskopasmówki będzie pokazywał skoki napięcia na sondzie i nic poza tym ,prawdziwy wskaźnik afr np innovate kosztuje 1000zł , afr da radę mierzyć tylko szerokopasmową sondą a takiej silniki m111 nie posiadają więc i po obd nic się nie dowiesz jedynie ltft ale działa z 10kilometrowym opóźnieniem a stft nie jest stabilny, możesz też znaleść wskaźniki afr tanie ale to tylko zegar 0-5V do tego będzie ci potrzebny kontroler i sonda szerokopasmowa , napisz na pw mam kontakt do kolegi który takie coś produkuje w dobrej cenie :)

Co do wtrysków to czarne są takie same jak te co teraz masz
silnik-i-osprzet-f36/wymiana-wtryskiwac ... 9-s15.html

Re: 2.0 K

: 13 mar 2019, o 14:17
autor: misha1982
I dorzuć jeszcze do modów większy ICek

Re: 2.0 K

: 13 mar 2019, o 15:28
autor: marcinsud
Ad. 1. Przeszukiwałem części na alledrogo i jakieś chłodniczki oleju do tego modelu ludzie sprzedają, dlatego założyłem, że fabrycznie coś jest. Ale fakt nie sprawdzałem po dokładnym oznaczeniu silnika.
Jeżdżę na full syntetyku liquid molly, więc najtańszy nie jest.

Ad. 2. Bardzo mnie cieszy, że są "dedykowane" miejsca, bo bałem się lepienia na partyzanta. Zawsze to ryzyko nieszczelności.

Ad. 3. Jestem elektronikiem, więc coś tam sobie mogę ulepić jak przyjdzie czas rozeznam temat. Chciałem gotowca ze względów estetycznych, ale widzę, że to nie przejdzie.

Intercooler potężny Fmic leży i czeka, bo brat rozbił swojego porobionego golfa. Jak dobrze pójdzie to w weekend przymierzę. Niestety tu gdzie mieszkam nie mam garażu i jestem jeszcze trochę niepełnosprawny, więc nie mogę sobie pozwolić na przestój samochodu, ale powolutku wszystko się ogarnie. U rodziców stoi jeszcze jeden projekt buda golf2, zawieszenie i silnik z golfa 3 GTI, więc po dokończeniu golfa, mercedes będzie mógł stać.

Teraz kwestia samego kompresora, wstawię najpierw 3 wykresy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Porównując do M62, M45 przy 14 tys. obrotów ma 140 CFM przepływu mniej. Na szczęście pobór mocy przy tym samym przepływie i doładowaniu jest podobny z lekką przewagą M62. Mimo wszystko myślę, że jakiś sens modowania M45 jest. Teraz tak Eaton podaje przynajmniej na wykresach, że max rpm dla tego kompresorka to 14 tys. Jest sens kręcić wyżej? Czytam na zagranicznych forach, że niektórzy kręcili do 18 tys. ale patrząc na krzywą pobieranej mocy i przedłużając ją optymistycznie liniowo będzie to już jakieś 35 KM dla 16 tys.

Rozumiem @przecinek że poszedłeś w turbo, bo te kompresory i tak nie są w stanie dać boosta wyższego niż ~1 bar?

Na koniec pytanie do ludzi którzy założyli większy intercooler czy pojawiło się zjawisko lagu? Większa pojemność dolotu w teorii powinna objawiać się właśnie lagiem, ale może martwię się na zapas?

Re: 2.0 K

: 13 mar 2019, o 21:14
autor: kiler22
przecinek pisze: 12 mar 2019, o 22:39 1 W tym silniku nie ma chłodnicy oleju ani możliwość zamontowania podstawki , z mojego doświadczenia to na dobrym oleju pow 45zł/L nie ma potrzeby montowania dodatkowej chłodnicy , oleju masz aż 7 L i zagrzać to trzeba się naprawdę postarać
ja się tam nie znam ale................... https://allegro.pl/oferta/mercedes-c-w2 ... 7875922938

Re: 2.0 K

: 13 mar 2019, o 21:42
autor: przecinek
Killer kolega pyta o starsze m111 a nie m271

Jeśli chodzi o icek to dobrze pasuje 550x180x65 można też mniejszy 550x140 wsadzić też powinien zrobić robotę , wielkościowo to samo co seria ale w serii masz kilka rurek na przestrzał a fimica mają nowe rdzenie z bardzo gęstą siatką

afr to chyba nie taki prosty temat i czasem lepiej coś kupić gotowego niż odkrywać amerykę od nowa :) , tak to działa :
https://www.youtube.com/watch?v=pEYW8eAwbvw

tu masz porównanie w 2.0 m45 vs m62
https://www.youtube.com/watch?v=C-n0L6lgUKc&t=4s ratio 2.5
https://www.youtube.com/watch?v=IPGyQEMBX2U&t=5s ratio 2.87
w 2.0+ m45 i najmniejszym możliwym kółku 62mm czyli ratio 3 ładuje prawie 1 bara 3*6500=19500obr, kompresor kręcę do puki boost rośnie jeśli kręcisz go a nic się nie podnosi znaczy że nie ma sensu :) druga sprawa że im ma większe przełożenie np 3.5 wtedy dół obrotów jest lepszy , fajnie było by przetestować ratio 3.5-4 i ograniczyć odcinkę na 5 tys dało by to fajny efekt elastyczności poza tym te silniki przez kolektor ssący nie jadą górą na większym doładowaniu

Re: 2.0 K

: 17 mar 2019, o 17:25
autor: marcinsud
Trochę pooglądałem pod maską i wtryski mam jednak fioletowe nie czarne, ale to niewiele zmienia wg. twojego testu wydajność jest niemal identyczna. Próbowałem też namierzyć te króćce do pomiaru ciśnienia, ale chwilowo bez skutku. Poczekam aż będę mógł się bardziej wyginać.

IC chciałem dać duże, ale chyba nie ma sensu mocno iść na wysokość bo belka przednia i tak zasłoni IC. Jak biodro będzie sprawne zrzucam zderzak, pas przedni i będzie działanie. Zobaczę na ile ta belka jest tam potrzebna ;)

Dzięki za pomoc.