Dawno już nic nie publikowałem, a trochę rzeczy się pozmieniało.
Ale od początku.
W C klasie po zakupie jedną z pierwszych czynności był montaż haka. Nie inaczej było w przypadku E klasy. Po rozpoznaniu tematu (numer belki do Airmatica jest inny, ale nie dam ręki za to, że od zwykłej wersji nie pasuje) została zamówiona belka w bardzo dobrym stanie(oprócz kuli, ale to niżej), moduł oraz wiązka. Odpowiednio 800, 150, 50 zł.
3.jpg
9.jpg
Wracając do kuli. Z racji swojej budowy jeśli hak jest schowany to kula skierowana jest do dołu. Oznacza to, że jeśli założymy na nią nieodpowiedni kapturek to woda z nim stoi. Usunąłem deliaktnie rdzę, zakonserwowałem smarem i założyłem ori osłonę. Swoją drogą całe 27 zł.
DSC_2247.JPG
DSC_2249.JPG
Potem programowanie, które chyba nie jest do końca dobrze zrobione bo nie wyświetla na wyświetlaczu komunikatu o położeniu haka ( w sensie, nie pojawia się informacja o tym, żeby sprawdzić położenie haka jak się go zluzuje). Ale to pojadę na "reklamację" do znajomego mechanika. (nie on to kodował).
Potem refleks uchwycenia niezapomnianej chwili
DSC_2078.JPG
a następnie katastrofa. Dobrze, że 26 maja kończyło się ubezpieczenie i wykupiłem jakiś pakiet szyb. 10 czerwca jadąc po różę dla żony strzelił kamyk i pękła szyba. Dzwonek do ubezpieczyciela i wymienili w Hanesco w Lublinie. Sprawnie dość. Szyba ładna niebieska z bezsensownym miejscem na vin. Czujniki działają więc jestem zadowolony. Szkoda, że nie oryginał, ale zawsze coś. Szyba AGC (jest właścicielem Nordglass).
DSC_2199.JPG
DSC_2201.JPG
Dalej były drobnostki, które jednak miały swoje konsekwencje.
Nie wiem jak to liczyłem ale ostatnim razem nie zamówiłem jednego mocowania osłony podszybia. Zamówiłem łącznik przewodów od chłodnicy bo był pęknięty i związany trytką
Wleciało także mocowanie zderzaka tylnego bo było pęknięte.
DSC_2235.JPG
Te drobnostki, o których wspomniałem to element odpowiadający za przepływ wody. W momencie jak wyjmowałem środek bagażnika to zauważyłem 4 cm wody na samym dole. Szybki rzut oka na uszczelki i znalazłem winnego.
DSC_2251.JPG
DSC_2253.JPG
DSC_2258.JPG
Nowe
DSC_2254.JPG
Masakra... Przez takie g....o lała się woda do środka. Wymienione są obydwie strony za całe 2x45zł ORI. Pinów łączących nie kupowałem, posmarowałem tylko silikonem (jak ostatni janusz), żeby się woda nie przedarła. Na zdjęciu widać jaki syf zebrał się w jednym miejscu. To nie miało prawa działać. Sprawdziłem też uszczelki reflektorów tylnych i powiem, że są dziwne. Nie jest to guma nie jest to materiał tylko ala pianka. Przekonany o tym, że tamtędy też się może lać woda dałem delikatnie silikonu pod uszczelkę. Teraz tylko czekać na deszcz.
Z innych zakupów do filtry bo zbliża się serwis. Postawiłem na knechta, zobaczymy ile to warte. Plus najważniejsze filtry oryginalne. Dodatkowo lewy sworzeń wahacza Lemfordera, bo czuję, że mi koło na dziurach odpadnie. No i oczywiście ori koncentrat letni do spryskiwaczy.
Olej na jaki się zdecydowałem to FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30.
DSC_2234.JPG
DSC_2236.JPG
Z większych bolączek to pojawia się czasem tylko i wyłączenie przy odpalaniu taki błąd.
DSC_2206.JPG
Wygląda to tak, przekręcam kluczyk na zapłon, nie pojawia się kontrolka grzania świec tylko ten komunikat. Po chwili znika, pojawia się spirala i silnik odpala. W trakcie jazdy nic się nie dzieje. Wszystko działa. ESP można wyłączyć, ABS działa, wspomaganie działa, ogólnie wszystko działa.
Z tego co wyczytałem, albo taśma w kierownicy (ale nie wali komunikatami o poduszkach), albo czujnik prędkości w kołach od ABS.
Sprawdzę to przy najbliższej serwisie.
AAAAAA. Zakupiłem też nowe oryginalne lusterko do daszka przeciwsłonecznego, ponieważ po stronie pasażera wyrobione jest miejsce obrotu trzpienia osłony lusterka. Słowem nie da się normalnie korzystać z lusterka bo wypada osłonka. na dniach będę wymieniał. Niestety 150 zł taki wydatek.
DSC_2261.JPG