Strona 1 z 3

c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 17:54
autor: piotrex
proszę państwa po przegrzebaniu miliona for i wypowiedzi dalej jestem bezradny
silnik 2.6 V6
problem jest taki że brakuje mocy
a wszystko zaczęło się od check engine i muleniu
podpinka pod kompa błędy P2050-licznik wypadniętych zapłonów bla bla bla

i P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4
pierwszy pomysł wymiana świec... ok wymienione wszystkie
stan świec: dwie w 1 cylindrze (lewy przód) były czarniejsze z osadem reszta spoko ale świece wymienione
błędy skasowane autko śmiga elegancko
dwa dni później, podczas jazdy, za mną na się dymi na niebiesko, ale przez chwile (3-4sekundy) co pare km i brak mocy... opinia mechanika zapchana odma (boże na szczęście że nie Uszczelka)
i racja odma lewa była zapchana prawa również i ślady zasysania oleju.... wszystko zostało elegancko wyczyszczone, silnik ani grama niebieskiego dymka nie puszcza...
skasowanie błędów tych samych po wszystkim jazda... i problem

ewidentny brak mocy słabiej kręci się do 3500 obrotów.... i coś go blokuje ale później idzie dalej...
podłączenie pod kompa....
znowu te same błędy....
w czym teraz szukać szczęścia ??

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 19:08
autor: jarekM78
Wypadanie zapłonu to także kable , cewka , paliwo i filtr.
jeden z forumowiczów miał podobny problem i wymienił cewkę siewcę i bez zmian . Okazało się ze pompa paliwa podawała lewe powietrze które zbierało się w listwie .
drugiemu znajomemu padła cewka i miał błąd wypadanie zapłonu .

spadek mocy masz bo samochód wchodzi w tryb serwisowy i staje się wielkim mułem .

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 19:11
autor: piotrex
pompa ma ciśnienie w granicach 4.0 więc optymalne

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 19:26
autor: jarekM78
możesz łapać lewe powietrze do paliwa przy filtrze.
nie zapomnij ze nie masz tego cały czas tylko co jakiś czas to że teraz ma 4.0 nie znaczy ze podczas awarii tez masz . Musiał byś pojeździć z kompem aż nie wyjdzie awaria

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 19:29
autor: jarekM78
w inny aucie które robiłem były dwie cewki zintegrowane czyli 1i4 jedna cewka 2i3 druga i co jakiś czas tez ten błąd i okazało się że na drugiej cewce na 3 wyjściu upaliło się coś w wewnątrz i raz działało a raz nie

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 20:27
autor: siwix
A czym te błędy były odczytywane?
"P2052- wypadanie zapłonu w cylindrze 4" na pewno? A nie na 5? może ktoś sprawdzić?

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 21:26
autor: piotrex
Tak na 4 w silniku m112 bo w m113 na 5 Tak komp tłumaczył
Ale komp do diagnostyki taki jakis zwykły
W weekend będę miał dostęp do czegoś lepszego to może się w końcu dowiem co i jak
Jutro przemieniam przepływomierz od kolegi bo on ma na bank dobry

Re: c240 2.6 M112

: 25 sty 2017, o 22:59
autor: siwix
najlepiej jakbyś go pod SD podpiął, mniej zgadywania by było.

Re: c240 2.6 M112

: 26 sty 2017, o 06:41
autor: piotrex
Mam dostęp tylko do komputera diagnostycznego gutmman chyba może być ?

Re: c240 2.6 M112

: 26 sty 2017, o 19:02
autor: piotrex
filter nie jest tego przyczyną :( został wymieniony
niby lepiej się zbiera ale dalej trzyma go w okolicy 3500 obrotów

Re: c240 2.6 M112

: 5 mar 2017, o 21:19
autor: dizorak
A rozrząd? Przy okazji szukania tematu wymiany halasujacego rozrządu w moim natrafiłem na temat gdzie ktoś opisywał, że wypadają mu zapłonu przez rozciągnięty łańcuch, też mi się zdażyło to dwa razy.

Re: c240 2.6 M112

: 7 mar 2017, o 12:23
autor: noc
Jeżeli wszystkie części w układzie zapłonowym sprawne w 100%.
Zamienić wtrysk z cyl. wykazujacego błędy na jak najdalszy od tego cyl.
Jeżeli to nie da efektu i wtryski ok pozostaje zatkany otwór w głowicy do dodatkowego powietrza lub uszkodzona klapa w kolektorze ssącym.
Jest jeszcze najgorsza wersja.Zawór wydechowy został oblepiony nagarem i żarzy się w czasie pracy.Częste w silnikach o sporym przebiegu i pijących olej.Jeżeli na jednym cyl. to uszkodzona prowadnica zaworowa i uszczelniacz.
W załączniku budowa kolektora ssącego.Często gazownik uszkadza klapy przy wierceniu dziur pod wtryski gazu.

Re: c240 2.6 M112

: 2 lip 2017, o 16:15
autor: piotrex
temat zakończony tanio i szybko
wymiana świec i czyszczenie odmy bo była zapchana itp
do tego doszło nowe strojenie kompa teraz od 3 miesięcy problem znikł

Re: c240 2.6 M112

: 2 lip 2017, o 16:20
autor: olafik
Jak widać, trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych

c240 2.6 M112

: 10 sie 2019, o 12:37
autor: Dudek13
Dziękuję bardzo ;)
Tu jest dział części ale już kontynuuje temat tu by nowego nie zakładać.
1.Wiec to jest odma, zakładam że potrzebuje nowej uszczelki na nią później, na tym filmiku (10:08) On ma "mokrą" uszczelkę ala jakiś silikon?
2.Zalecasz także znowu wymianę na nową uszczelkę dekla?
3. Na tym filmiku nie mogę ogarnąć z jaką siła on kluczem kluczem dynamometrycznym dokręca tą okrywę, wiesz z jaka to siła powinno być?