Strona 1 z 2

EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 12 lut 2019, o 19:52
autor: mb124
Cześć,

Mam problem w swoim Mercedesie w209 2.7 cdi. :uee:
Od dłuższego czasu borykam się z problemem EGR. Dokładny błąd to P0401, a co z tym idzie brak mocy i spore kopcenie.
Problem nie występuje cały czas. Jak skasuje błąd, to przez jakiś czas się nie pojawia, ale nadal moc nie jest optymalna.
Zdarza się, że auto nie ma mocy i turbo praktycznie nie ładuje, no może trochę przy wyższych obrotach.

Zastanawiają mnie również dziwne i zmienne wartości przepływomierza (podobno zależne od EGR) :mysli:

Oto co do tej pory zrobiłem:
-wyczyszczenie EGR (nie był bardzo brudny).
-wymiana przewodów podciśnieniowych.
-wymiana uszczelki w serwie hamulcowym, przy pedale hamulca (syczało i uciekało podciśnienie).
-wyczyszczenie przepływomierza.

Czy ktoś może podpowiedzieć co powinienem jeszcze sprawdzić?

Liczę na waszą pomoc :prosi:

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 12 lut 2019, o 20:09
autor: korni8808
Układ dolotowy jest szczelny?
Wszystkie przewody gumowe, łączenia, czujniki, IC??

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 12 lut 2019, o 20:47
autor: mb124
Psiukałem Plakiem w okolice układu dolotowego - układ jest szczelny.
Myślę, że jakby była dziura, nieszczelność w układzie dolotowym, problem byłby cały czas.

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 12 lut 2019, o 22:33
autor: Przybek
A zawór sterujący EGRem próbowałeś podmienić?

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 12 lut 2019, o 22:47
autor: mb124
Nie próbowałem, ale trzeba będzie kupić jakąś używkę z allegro i sprawdzić. Chociaż czyściłem EGR i rozruszałem sam tłoczek.

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 13 lut 2019, o 10:22
autor: Meniu
EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.

Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 13 lut 2019, o 11:07
autor: mb124
A wiecie może gdzie znaleźć schemat podcisnień do 2.7 cdi?

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 13 lut 2019, o 11:16
autor: Dziki Mar
W EPC.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 13 lut 2019, o 11:31
autor: Meniu
W sumie to najprościej jechać po wężykach bo tak czy jak musisz to zrobić żeby zbadać czy nie ma gdzieś dziurki itp

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 13 lut 2019, o 21:30
autor: mb124
@Mieniu, wszystkie wężyki są nowe. Wymieniał je mój znajomy mechanik. Dzisiaj się jeszcze temu przyjrzałem. Gdy tylko odepnę któryś z wężyków, rosną wartości MAF.
Sytuacja ta zdarza się również gdy są podpięte wszystkie wężyki podciśnieniowe (powiedzmy średnio raz na minutę), wtedy po dodaniu gazu i odpuszczeniu, wartości MAF wracają do normy. Sytuacja się powtarza ale nieregularnie, więc raz na minutę to mocne uśrednienie.

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 13 lut 2019, o 21:36
autor: Meniu
Meniu pisze: 13 lut 2019, o 10:22 EGR i turbina ma tzw. gruszke sterującą. Chyba, że tubo już steruje silniczek elektryczny. Przewody można wymienić wszystkie i dalej będzie źle bo sama membrana w gruszce jest pęknieta.

Najprościej podłączyć duza strzykawkę 100ml z apteki pod kruciec gruszki. Trzeba dobrać sobie tylko jakiś wężyk i ciągnąć strzykawką oraz próbować wciskać do niej powietrze. Jak strzykawka odbija to jest dobrze.
Spróbuj jeszcze to zrobić i daj znać jakie efekty to zawęzimy krąg poszukiwań.

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 19 lut 2019, o 15:11
autor: Wutrzy
I jak przyczyną twojego problemu było turbo? Czy też może coś innego? Może to https://www.regeneracja-turbosprezarek. ... ka_turbiny ci pomoże, kilka informacji o gruszce turbiny :)

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 19 lut 2019, o 19:40
autor: mb124
Sprawdziłem strzykawką i Gruszkę i EGR - jest ok, chociaż ciężej zaciągnąć powietrze do EGR (może tłoczek zatarty?). Sprawdziłem jeszcze raz przewody podciśnieniowe i znalazłem jeden spękany wężyk (przy wyjściu z zaworku podciśnienia tego od turbo). Wymieniłem go w sobotę i było lepiej, jednak dzisiaj wracając z pracy, błąd P0401 powrócił i z nim brak mocy. Od wymiany wężyka do dzisiaj problem nie występował. Zastanawiam się co to może być, bo sprawa zaczyna mnie mocno irytować.

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 20 lut 2019, o 08:20
autor: Meniu
Czy zaworek sterujący turbo i EGR jest tauki sam? Może on świruje i podmiana/zamiana tego zaworka pomogła by w diagnozie. Jakbyś zmienił i zaworek okazał by sie wadliwy to byłby błąd turbiny a nie EGR.

Albo jeszcze inaczej. Ściągnij wężyk z EGR i przejedz sie kawałek. Zobaczysz jak auto zareaguje i jaki błąd wyrzuci.

Jak będzie zachowywac się tak samo i ten sam błąd to szukałbym EGR lub jego zaworek sterujacy.

Albo skupiamy się na EGR a może zapieczone łopatki na geometrii daja podobne objawy?

Re: EGR 2.7 cdi Problem, brak mocy i podciśnienia.

: 20 lut 2019, o 19:56
autor: mb124
Odpiąłem wężyk między zaworkiem a EGR i po chwili jazdy pojawił się błąd P0401. Brak mocy był od początku. Pod dłuższej jeździe wyświetlił się Check również z tym błędem.
Zastanawiam się czy to nie jest wina zacinającego się EGR. Czyściłem go, ale żeby tłoczek ruszył, trzeba było naprawdę sporego podciśnienia.
Chyba trzeba będzie wymienić w pierwszej kolejności zaworek a jak to nie pomoże, sam EGR.