Strona 1 z 1

Problem z czujnikiem doładowania

: 12 kwie 2019, o 10:38
autor: Maryjusz
Witam, od kilku dni mam problem z kodami P0238 i P0105 a raz wyskoczył P0110 (zrzut załączony). P0238 to błąd czujnika doładowania między ickiem a kolektorem dolotowym, zazwyczaj jak depnę za mocno na niedogrzanym silniku to wywala błąd i nie ciągnie powyżej 2 tysięcy. Wczoraj wywalił błąd nawet powyżej 80 stopni cieczy. Na rozgrzanym silniku można deptać ile wlezie i nie wyskoczy błąd. Podmieniłem czujnik na inny i był spokój 2 dni. Temperatura poniżej 90 stopni, depnięcie i po chwili błąd, odcina turbawke. Jakieś 2 tygodnie temu przelutowałem wtyczkę od czujnika temperatury powietrza dolotowego, tego koło przepływomierza, bo miał urwane mocowanie. Na czujnik P0238 trochę pluje olejem z icka.

Czytałem tematy na forum i nic konkretnego nie znalazłem.
2.2 CDI 143 km, nic poza opisanymi rzeczami nie występuje, pali ładnie, pracuje równo, nie kopci.
Co jeszcze sprawdzić?

Re: Problem z czujnikiem doładowania

: 13 kwie 2019, o 23:36
autor: Meniu
Kolega miał podobne objawy ale nie wiem jakie błędy dokładnie. Skończyło się na czyszczeniu geometrii turbo oraz miał tam lekki luz przez co turbina gwizdała troszkę.

Dopytam go jeszcze czy miał to zalezne od temperatury czy nie.

Re: Problem z czujnikiem doładowania

: 15 kwie 2019, o 10:43
autor: Maryjusz
Meniu pisze: 13 kwie 2019, o 23:36 Kolega miał podobne objawy ale nie wiem jakie błędy dokładnie. Skończyło się na czyszczeniu geometrii turbo oraz miał tam lekki luz przez co turbina gwizdała troszkę.

Dopytam go jeszcze czy miał to zalezne od temperatury czy nie.
Dzięki za reakcje, a czy był problem z nastawnkikiem turbiny?

Re: Problem z czujnikiem doładowania

: 15 kwie 2019, o 17:35
autor: Meniu
Przy okazji przeczyścili i zrobili test nartawnika turbiny. Błędów lub usterki nastawnika nie było ale glupio bylo tego nie zrobic jak i tak turbo mieli na stole - 600zł koszt tych zabiegów.