Czujnik masy powietrza - tryb awaryjny
: 13 kwie 2019, o 22:56
Tydzień temu po przypadkowym odpalaniu samochodu bez podpiętej wtyczki do wtrysku w 200cdi (85kw) pojawił się problem.
Podczas jazdy samochód zgasł i wywaliło mi błąd epc.
Wykasowałem wszystkie błędy i ten komunikat ustąpił.
Pojawił się natomiast dodatkowy problem.
P0100-2 (B2/5 miernik pasy powietrza (HFM))Napięcie sygnału jest z wysokie.
Sprawdziłem czujnik masy powietrza. Okazuje się, że mój jest sprawny, ale pokazuje na komputerze 0 - nawet przy wyrzuceniu czujnika z dolotu wskazywałby ok. 20jednostek (nie pamiętam jakie dokładnie jednostki )
Czujnik sprawdziłem podłączając pod w211 (2004r) i tam wskazania są prawidłowe.
Zakładałem też do swojego nówkę - dalej ten sam problem.
Uprzedzając pytania
Filtr powietrza zmieniany 1-2 miesięcy przed awarią.
EGR rozebrany i wyczyszczony.
Jeśli odpalę samochód z wciśniętym pedałem gazy to wkręca się na obroty, ale zaraz przeskakuje na 3k.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
Podczas jazdy samochód zgasł i wywaliło mi błąd epc.
Wykasowałem wszystkie błędy i ten komunikat ustąpił.
Pojawił się natomiast dodatkowy problem.
P0100-2 (B2/5 miernik pasy powietrza (HFM))Napięcie sygnału jest z wysokie.
Sprawdziłem czujnik masy powietrza. Okazuje się, że mój jest sprawny, ale pokazuje na komputerze 0 - nawet przy wyrzuceniu czujnika z dolotu wskazywałby ok. 20jednostek (nie pamiętam jakie dokładnie jednostki )
Czujnik sprawdziłem podłączając pod w211 (2004r) i tam wskazania są prawidłowe.
Zakładałem też do swojego nówkę - dalej ten sam problem.
Uprzedzając pytania
Filtr powietrza zmieniany 1-2 miesięcy przed awarią.
EGR rozebrany i wyczyszczony.
Jeśli odpalę samochód z wciśniętym pedałem gazy to wkręca się na obroty, ale zaraz przeskakuje na 3k.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.