Strona 1 z 1

dziwne zachowanie czujnka poziomu oleju

: 11 sie 2019, o 21:42
autor: kiler22
pacjent to 203 przedliftowe z silnikiem 1.8 kompresor 163 KM
w ukrytym menu sprawdzałem sobie ilość oleju i pokazywał na zgaszonym ok 4.3 l po odpaleniu 3.5
MOIM ZDANIEM to zdecydowanie za mało
Ale licznik nie zgłaszał żadnych komunikatów typu "dolej olej" itp
Dodatkowo kiedy próbuje sprawdzić olej przez menu z licznika (już nie to ukryte ) to licznik pokazuje mi standardowo "przekręć kluczyk" w tym momencie sobie niby mierzy . Zawsze po takim pomiarze wyskakiwał komunikat typu "oil ok " czy za mało itp a teraz nic się nie dziej . Po kilku sekundach tego "mierzenia" przechodzi do wyświetlana stanu kilometrów i tyle
fakt na SD nie byłem (problem zauważyłem wczoraj ) ale to olej więc warto było by wiedzieć czy tylko szwankuje czujnik , licznik czy ogólnie jest go mało
Tak sobie myślę że mam jeszcze bagnet do sprawdzania oleju w skrzyni i na bank dało by się go wykorzystać do pomiaru fizycznej ilości oleju w silniku (oczywiście jest wyskalowany dla skrzyni ) tylko kompletnie nie mam pojęcia ile mm powinno być dla max ile dla min

Re: dziwne zachowanie czujnka poziomu oleju

: 14 sie 2019, o 09:05
autor: Meniu
Dolej np. 0.3 L i zobaczy czy zamiast 4.3 pokaże 4.6L

Re: dziwne zachowanie czujnka poziomu oleju

: 14 sie 2019, o 10:33
autor: kiler22
Tak . dolałem . Poziom się zmienił . Ale dalej nie wiem na ile mogę wierzyć temu czujnikowi
Nie ma jak to sprawdzony przez 100 lat bagnet :uee:
No i dalej nie wiem dlaczego nie działa pomiar oleju z menu zegarów

Re: dziwne zachowanie czujnka poziomu oleju

: 14 sie 2019, o 10:50
autor: olafik
kiler22 pisze: 14 sie 2019, o 10:33 Tak . dolałem . Poziom się zmienił . Ale dalej nie wiem na ile mogę wierzyć temu czujnikowi
Nie ma jak to sprawdzony przez 100 lat bagnet :uee:
No i dalej nie wiem dlaczego nie działa pomiar oleju z menu zegarów
poziom od dna miski, 98-119mm.

Re: dziwne zachowanie czujnka poziomu oleju

: 16 sie 2019, o 10:53
autor: jukajuka
Często sprawdzam poziom oleju w menu serwisowym ( niestety sporo go bierze a nie chcę aby w trasie mi pipczało ) i z doświadczenia wiem, że komputer prosi o dolewkę 1L w okolicach wskazań 4-4,1 mimo, że docelowo ma być 5,5. Chyba producent uznał, że lepszy brak 0,5 niż nadmiar 0,5... A to że po odpaleniu pokazuje 3,5 to logiczne, olej "rozpryskuje się po silniku" i czujnik mierzy co popadnie.