Strona 1 z 224

1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 10 paź 2010, o 19:25
autor: Kompresssor
Czołem! Nastraszyli mnie na mercmanii, że łańcuchy rozrządu się sypią, a przy okazji cały silnik. W WIS na ten temat nic nie znalazłem, ale Ci którzy się znają, piszą, że 100 tys to dla tego łańcucha maks.

Co wy na to, ktoś zlecał już wymianę? Jakieś konkrety?

: 10 paź 2010, o 19:58
autor: pleban
To tak jak ze wszystkim, olej w skrzyni się nie wymienia, ale dla świętego spokoju-tak
podobnie w tylnym moście. Ktoś coś gdzieś usłyszy i rozsiewa panikę. Takie jest moje zdanie.

: 10 paź 2010, o 20:32
autor: Kompresssor
O oleju w ASB piszą w WIS, że wymieniamy. O łańcuchu nie znalazłem nic. W moście nie będę ruszał. Miałem 18 letnią 124 -ke. Olej w moście miała jak kryształ.

: 10 paź 2010, o 20:47
autor: taczar
Kompresssor pisze:Nastraszyli mnie na mercmanii
......nastraszyli Ciebie, a Ty nastraszyłeś mnie..... Może doczekamy się, że napisze ktoś naprawdę znający się na tym i będziemy wiedzieli więcej.... :mysli:

: 10 paź 2010, o 20:55
autor: Kompresssor
Czekam czy zajrzy tutaj noc.


A w międzyczasie zapraszam do przeczytania tego tematu na mercmania.

http://www.mercmania.pl/forum/topics34/13292.htm

Pierwsze posty mówią o czym innym ,ale potem dyskusja przechodzi na M271

Luki i Psychop - mają warsztaty i specjalizują się tylko w mercedesach. Wiem, że pierdoł nie wypisują, ale chciałem też poznać inne opinie.

: 10 paź 2010, o 21:47
autor: taczar
ad;Kompresssor
No, to "zabiłeś mi ćwieka"......, lektura przerażająca. Na liczniku minęło 125 kkm, w prawdzie brak objawów o których pisze Psychop, ale z racji przebiegu należałoby to sprawdzić, bo może być ZA PÓŹNO !.

: 10 paź 2010, o 23:32
autor: mercfan
Kompresssor, A nie mówiłem?? Zawsze jak powtarzam historię na temat M271 z sypiącymi się rozrządami to niby głupoty piszę....

: 11 paź 2010, o 08:52
autor: Kompresssor
mercfan pisze:Kompresssor, A nie mówiłem?? Zawsze jak powtarzam historię na temat M271 z sypiącymi się rozrządami to niby głupoty piszę....
No przecież nigdy nie mówiłem, że piszesz głupoty. :oczko:

P.s. Zadzwoniłem przed chwilą do serwisu Mercedesa w Poznaniu. Pani z recepcji serwisu powiedziała, że sprawdzić to ja mogę przy 360 tys km ;-) Dalej nie dyskutowałem.

Napiszę maila do kierownika tego serwisu, mam z nim kontakt, ciekawe co odpisze.

: 11 paź 2010, o 09:12
autor: Piotr55
Witam, 2 tygodnie temu w czasie jazdy przy zatrzymaniu się na światłach samochód zaczął chodzić nierówno / odrazu moja diagnoza napewno świece do wymiany/ dojechałem wymieniłem na nowe świece i nic, dalej nie równa praca silnika. Pojechałem do warsztatu na diagnostykę. Przerywanie zaplon na 1 cylindrze, diagnoza cewka do wymiany. Cewka wymieniona i dalej to samo. Zostawiłem sam. po 4 godzinach tel. panie łańcuch rozrządu i napinacz do wymiany bo przeskoczył o jeden ząbek. Po wymianie łańcucha i napinacza wszystko OK. Zaznaczam, że mój przebieg samochodu 133.000km. Dzwonię do serwisu mercedesa a oni na to, że jest obowiązek przy przeglądzie 80-100 tyś. sprawdzenia łańcucha. Koszt łańcucha orgina- 535zł., koszt napinacza 315zł. Oto cała prawda o łańcuchach w silniku M271, łańcuch jest pojedyńczy jak w rowerze. Pozdrawiam.

: 11 paź 2010, o 10:56
autor: taczar
Dzięki Piotrze 55 ,poprawiłeś mi humor, ("nie taki diabeł straszny")ważne żeby w czas zadbać - do 133 kkm mam jeszcze "chwilkę", co nie znaczy,że u mnie musi być identycznie....,na razie jest ok.
Kompresssor- dzięki za "wywołanie" tematu, do głowy by mi nie przyszło żeby to sprawdzić.Mam PRAWDZIWEGO MERCEDESA - 207D, który przejechał 650 kkm i o wymnianie żadnych łańcuchów nawet myśleć nie trzeba.....

: 11 paź 2010, o 11:16
autor: Kompresssor
Piotr55 pisze:Witam, 2 tygodnie temu w czasie jazdy przy zatrzymaniu się na światłach samochód zaczął chodzić nierówno / odrazu moja diagnoza napewno świece do wymiany/ dojechałem wymieniłem na nowe świece i nic, dalej nie równa praca silnika. Pojechałem do warsztatu na diagnostykę. Przerywanie zaplon na 1 cylindrze, diagnoza cewka do wymiany. Cewka wymieniona i dalej to samo. Zostawiłem sam. po 4 godzinach tel. panie łańcuch rozrządu i napinacz do wymiany bo przeskoczył o jeden ząbek. Po wymianie łańcucha i napinacza wszystko OK. Zaznaczam, że mój przebieg samochodu 133.000km. Dzwonię do serwisu mercedesa a oni na to, że jest obowiązek przy przeglądzie 80-100 tyś. sprawdzenia łańcucha. Koszt łańcucha orgina- 535zł., koszt napinacza 315zł. Oto cała prawda o łańcuchach w silniku M271, łańcuch jest pojedyńczy jak w rowerze. Pozdrawiam.
No to miałeś fuksa. Mógł się "zmielić" silnik. Nic, trzeba sprawdzić to wyciągnięcie :dobani: A dopiero co grzebałem w aucie - wymieniałem świecie, mogłem za jednym bałaganem zrzucić pokrywę zaworów.


Przejrzę jeszcze raz WIS.

: 11 paź 2010, o 19:37
autor: mercmarcin
U mnie siedzi stary podwójny poczciwy łańcuszek, wiec śpię spokojnie ale nie bardzo chce mi się wierzyć , że każdy motor M271 ma taki problem!

: 11 paź 2010, o 21:08
autor: Gerri
W tym roku już widziałem (271 oczywiście):
45 tys mil - łańcuch zerwany
38 tys mil - przeskoczył sobie
Ja też mam starą, dobrą 111-tkę. :hurra:

: 11 paź 2010, o 21:47
autor: mercmarcin
Zastanawia mnie , co pisze na ten temat (wymiany rozrządu itd.) producent

: 11 paź 2010, o 23:10
autor: mercfan
Kompresssor pisze:No przecież nigdy nie mówiłem, że piszesz głupoty. :oczko:
Ale zawsze myślałeś, ze wyolbrzymiam bo gdzieś tam słyszałem, a jednak nawet widziałem i dotykałem, M271 to nieudany silnik i tyle. Pani w serwisie nie zna takich przypadków bo taka naprawa w serwisie kosztowałaby krocie...