Strona 185 z 224

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 5 mar 2019, o 22:28
autor: Meniu
:ok: Przyda się. Dzięki wielkie :usmiech:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 6 mar 2019, o 08:41
autor: maciekolo
Piękna sprawa z tym WIS on line.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 6 mar 2019, o 10:01
autor: Dziki Mar
Jakaś bieda ten wis... ale zawsze dodatkowe źródło.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 8 mar 2019, o 11:44
autor: SKXY
Meniu pisze: 4 mar 2019, o 15:00
era_gsm pisze: 28 lut 2019, o 19:55 jak są całe szczególnie ten pokazany przeze mnie na zdjęciu czyli prawy może zostać bo jego nie wyjmiesz jeszcze są dwa poniżej trzymające go bolce-jak się okazało :( .Ale ten lewy co jest popychany przez napinacz powinno się wymienić i jest tylko na górnym bolcu.
Potwierdźi ktoś czy kolega dobrze pisze. Kiedy i które ślizgi należy zmienić obowiązkowo a które opcjonalnie ?


Dołączę się do pytania. Dwóch niezależnych mechaników powiedziało ,że te ślizgi ( te łuki) bardzo rzadko się zużywają i nie ma potrzeby ich wymieniać ,żeby nie powiedzieć na darmo.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 8 mar 2019, o 11:59
autor: olafik
Odpowiedź jest prosta, jeśli nie wykazują oznak nadmiernego zużycia i nie są uszkodzone, to się nie wymienia.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 8 mar 2019, o 18:19
autor: Meniu
Przyszła też moja kolej aby "pochwalić" się kołami. Ale czy jest się czym chwalić to oceńcie sami.

Obydwa koła z łańcuchem miały być zmienione przy przebiegu 165tyś km czyli teraz mają przejechane 50tyś km. Poprzedni właściciel mówił, że wszystko na oryginalnych częściach zrobione. Nie wiem czy ruszał ślizgi ale wszystkie są pomarańczowe. Łańcuch napięty i nie ma możliwości go odciągnąć ani trochę palcami zarówno na kołach jak i na napinaczu. Znaki na kołach pokrywają się w 99% ze znakami na obudowie gdy wał na OT jest. Jedno co mnie zastanawia to ile on zapłacił za tą wymianę na oryginalnych częściach ?

Kręciłem wałem, żeby sprawdzić stan wszystkich kół na całym obwodzie. Lewe koło A wg mnie dobrze wygląda. Natomiast prawe koło E ciut gorzej co zaznaczyłem na zdjęciu. Znalazłem tam na całym kole 3 takie bardziej wytarte zęby. Myślę, że nie muszę tam zaglądać przez najbliższe 50 tyś km.


Czekam na opinie

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 mar 2019, o 17:16
autor: blvck_rvlph
Witam,
przymierzam się do wymiany rozrządu w moim m271, mam kilka pytań:
-originalne części czy zamienniki(jeśli zamienniki to jakie-swag, febi?),
-wymieniać łańcuch olejowy z napinaczem czy zostawić jak jest?(jeden mechanik mówi że wymieniać a drugi mówi żeby zostawić gdyż nic nie powinno się dziać i się nie wymienia,
-czy wymieniać uszczelkę pokrywy zaworów na nową skory była wymieniana 2 tyg temu?,
-przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów mechanik nie zajmujący się MB i rozrządami do nich stwierdził że koła nie są zjechane i pytanie czy mechanik od rozrządu jednak nie powie że trzeba regenerować lub wymieniać koła?,
-czy oprócz podstawowego zestawu rozrządu, tj. łańcuch, napinacz, ślizgi i zaślepka napinacza potrzebne jest coś jeszcze?,

Objawy jakie się pojawiają to falowanie obrotów na jałowym miedzy 900-1200 i tak faluje w równych odstępach czasu.
Odnoszę też wrażenie że z pod pokrywy rozrządu słychać metaliczny dźwięk łańcucha.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 mar 2019, o 17:23
autor: Dziki Mar
Wszystko w tym temacie jest. Przeczytaj.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 13 mar 2019, o 20:33
autor: Meniu
Jedź do tego co się zajmuje rozrzadami i niech ściągnie pokrywę zaworów i oceni stan kół, naciąg łańcucha oraz położenie na znakach. Po ogledzinach powie Ci co wymienić i wtedy odezwij się na forum. Uszczelki nie musisz wymieniać jak nowa 2 tyg temu założona. Najlepiej to jak odkreci podjedz i zobacz jak te kola wygadają, zrób fotki i wrzuć na forum w ten temat.

Przeczytaj ten temat chociaż ostatnie 10-15 stron żebyś wiedział o co w ogóle chodzi z tym rozrzadem.

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 16 mar 2019, o 11:42
autor: michalmaro
Udało i mi się wkońcu rozebrać ten rozrząd i przy przejechanych 270 tys wyglądał tragicznie i aż się dziwię że to w ogóle jeszcze jeździło...
Prawy ślizg pęknięty na pół, górny ślizg to samo no i napinacz rozwalony...
Niestety nie ogarnąłem tego sam i musiałem zlecić to mechanikowi.

Po wymianie dalej słychać przez jakieś 2 sekundy te zgrzyty, już nie są tak głośne ale jednak są... mam się martwić ?

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 16 mar 2019, o 15:59
autor: Dziki Mar
Jaki zalałeś olej?
Słychać na zimnym czy na ciepłym silniku?

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 17 mar 2019, o 16:19
autor: michalmaro
Wlali mi Castrol 0w30. Na zimnym go słychać

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 17 mar 2019, o 17:11
autor: Dziki Mar
Ma to aprobatę MB tj. Jest na stronie bevo? Za mało lepki jak dla mnie.. Wlałbym zapobiegawczo 5w40 i sprawdził czy będzie poprawa.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 17 mar 2019, o 19:38
autor: michalmaro
No ma, wcześniej miałem 5w40 Castrol ale czemu taki teraz wlali to nie mam zielonego pojęcia... to lepiej zalać go tym 5w40 ?

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

: 17 mar 2019, o 19:44
autor: Dziki Mar
Teraz dopiero zauważyłem. Po pierwsze uzupełnij vin bo będzie ostrzeżenie.
Druga rzecz to taka, że za mało lepki olej spływa w nocy po jeździe, przez co napinacz się meczy i słyszysz zgrzyt. Ja bym zmienił na bardziej lepki.
Różnice lepkości tak na szybko

0w30
Kinematyczna: 67.4 mm2/s (67.4 cSt) przy 40°CKinematyczna: 12.1 mm2/s (12.1 cSt) przy 100°C

5w40
Kinematyczna: 75.37 mm2/s (75.37 cSt) przy 40°CKinematyczna: 13.14 mm2/s (13.14 cSt) przy 100°C

Lepkość to opory, im mniejszy wskaźnik tym mniejszy opór, ale jednocześnie cieńszy film olejowy...
na 0w30 nie pogazujesz za bardzo.