Strona 4 z 91

: 13 lut 2015, o 09:46
autor: Magnus
Witam,

Pękła mi sprężyna i niewiem jaki komplet na tył kupić, pomożecie? :)

Pozdrawiam

: 13 lut 2015, o 11:58
autor: petersen
Magnus pisze:Witam,

Pękła mi sprężyna i niewiem jaki komplet na tył kupić, pomożecie? :)

Pozdrawiam
210 324 36 04 280 zł szt dostaniesz w 48h

: 13 lut 2015, o 14:50
autor: Magnus
petersen pisze:
Magnus pisze:Witam,

Pękła mi sprężyna i niewiem jaki komplet na tył kupić, pomożecie? :)

Pozdrawiam
210 324 36 04 280 zł szt dostaniesz w 48h
To są sprężyny obniżone jak do wersji avantgarde ? Czyli razem komplet tył 560 zł. Coś więcej muszę dokupić czy to są komplety ?

: 13 lut 2015, o 14:58
autor: supi
Magnus pisze:To są sprężyny obniżone jak do wersji avantgarde
wersja stylizacji nie ma tu znaczenia. Petersen dobrał do Twojego auta.... do Twojego zawieszenia. Możesz kupić na sztuki, ale to głupota.........wymienia się komplet dwóch sztuk.
Magnus pisze:Czyli razem komplet tył 560 zł.
dokładnie :ok:

: 14 lut 2015, o 18:47
autor: Jara
Mi serwis od zawieszeni ( od 10 lat tam robie zawieszenia) dobrał Keyba na tył ... przez przypadek wyszło że jedna sprężyna strzelona była ( pojechałem bo oponę zaczęło mi brać z jednej strony + cos tłukło z przodu ( to wyciekł płyn z gumy wahacza) + właśnie coś mi się wydawało że auto z tyłu lekko przekrzywione jest) ... i wreszcie kontrola trakcji przestała "dusić" moc silnika.
I teraz sunie jak po szynach :)
U nich 130 PLN sztuka.

: 14 lut 2015, o 19:38
autor: supi
Jara pisze:I teraz sunie jak po szynach
pewnie , że jak masz komplet nowych to nie ma co porównywać ze starymi wytłuczonymi po większym przebiegu, że o uszkodzeniu mechanicznym nie wspomnę :usmiech:
Jara pisze:Mi serwis od zawieszeni ( od 10 lat tam robie zawieszenia) dobrał Keyba na tył
Wiesz co powiem Ci, że mam trochę wątpliwości co do serwisów nieautoryzowanych w przypadku mietka. Nie nie jestem "nawiedzony" na punkcie MB :wysmiewacz:

Zauważ, że przeważnie w takich firmach/warsztatach/sklepach ( nie chcę się wypowiadać odnośnie konkretnego serwisu, ale można poczytać i potwierdzenie moich słów jest w ofercie )
dobór sprężyn odbywa się na zasadzie doboru do linii stylizacyjnej.........nawet u NOC'a Jacek pytał się mnie czy mam Avantgarde, bo do Avantgardy mogą zamówić...

Natomiast u MB jest trochę inaczej. Różne linie stylizacyjne (Avantgarde,Elegance,Calssic) mogą mieć różne zawieszenia t.j. Sport, normal i o zwiększonym prześwicie. Większość ludzi w kraju kojarzy Avantgarde to na pewno musi być twarde sportowe zawieszenie.......... a tu nie koniecznie :rotfl: Najlepszym przykładem tego jest moje auto, które jest z linii Avantgarde ale ma dość rzadkie zawieszenie o zwiększonym prześwicie :usmiech:

Przechodząc do meritum. Sprężyny w MB dobierane są do typu zawieszenia. Mało tego do danego auta i typu zawiasu jest po kilka sprężyn przypisanych w zależności od ciężaru auta ( konkretnie jego wyposażenia ). Czyli aby sprężynę do auta potrzebny jest VIN, który rozkodowujemy i zapisujemy sobie na boku punktowane kody SA. Następnie w EPC otwieramy tabelkę doboru sprężyn i odnajdujemy auto po symbolu np. 271.946. Obok tego jest napisana nominalna ilość punktów do której to dodajemy punkty wynikające z SA. Suma, która wyjdzie jest porównywana z numerami sprężyn dostępnych w tabeli dla auta. Jak się mieści w widełkach danej sprężyny, to znaczy , że ją mamy :hurra:

W innych firmach jedna sprężyna danego producenta odpowiada jako zamiennik kilku numerów OEM i dlatego nie zawsze jest dobrze dobrana i zawieszenie pracuje tak jak fabryka chciała :bezradny:

Napisałem to aby wytłumaczyć dlaczego moim zdaniem lepiej jest dobrać sprężyny w ASO i dać więcej od tańszego produktu/zamiennika. Oczywiście nie twierdzę, że klient nie będzie zadowolony z zamiennika. Chodzi mi tylko o to , że nie zawsze w 100% jest tak jak być powinno.

: 14 lut 2015, o 21:07
autor: Jara
supi pisze:
Jara pisze:I teraz sunie jak po szynach
pewnie , że jak masz komplet nowych to nie ma co porównywać ze starymi wytłuczonymi po większym przebiegu, że o uszkodzeniu mechanicznym nie wspomnę :usmiech:
Jara pisze:Mi serwis od zawieszeni ( od 10 lat tam robie zawieszenia) dobrał Keyba na tył
Wiesz co powiem Ci, że mam trochę wątpliwości co do serwisów nieautoryzowanych w przypadku mietka.
Nie przesadzajmy to są tylko sprężymy, mają swoją charakterystykę to nie jest jakiś hokus pokus. Tego serwisu to nie jest pierwszy i ostatnie MB ... W203 po względem zawieszenia znają już na wylot ( nie grzeszy ono trwałością na bukówce pamietającej Hitlera ) - mogło ich to zaskoczyć jak kupiłem go 8 lat temu .. ale nie teraz.

[ Dodano: 2015-02-14, 21:13 ]
Jara pisze:
supi pisze:
Jara pisze:I teraz sunie jak po szynach
pewnie , że jak masz komplet nowych to nie ma co porównywać ze starymi wytłuczonymi po większym przebiegu, że o uszkodzeniu mechanicznym nie wspomnę :usmiech:
Jara pisze:Mi serwis od zawieszeni ( od 10 lat tam robie zawieszenia) dobrał Keyba na tył
Wiesz co powiem Ci, że mam trochę wątpliwości co do serwisów nieautoryzowanych w przypadku mietka.
Nie przesadzajmy to są tylko sprężymy, mają swoją charakterystykę to nie jest jakiś hokus pokus. Tego serwisu to nie jest pierwszy i ostatnie MB ... W203 po względem zawieszenia znają już na wylot ( nie grzeszy ono trwałością na bukówce pamietającej Hitlera ) - mogło ich to zaskoczyć jak kupiłem go 8 lat temu .. ale nie teraz.
To W203 a nie W204..205 i już jest "wybadane" :) nie trzeba odwiedzać "wytwórców" problemów czyt. naciągaczy.

: 14 lut 2015, o 21:34
autor: supi
Jara pisze:To W203 a nie W204..205 i już jest "wybadane" nie trzeba odwiedzać "wytwórców" problemów czyt. naciągaczy.
a co to za różnica :bezradny: Nawet w przypadku w202 MB przewiduje dobór sprężyn na zasadzie dopasowywania do typu zawieszenia i liczenie punktacji :bezradny: Widocznie ma to jednak znaczenie :usmiech:

: 15 lut 2015, o 04:59
autor: Smart
Liczy się punkty raczej do wyposażenia i typu pojazdu z danym zawiasem a zatem do wagi pojazdu oraz nacisku na osie i jeśli dobrać sprężyny pod OEM to to gra choć nie każdy producent zamienników ma aż tak szeroką skalę. Zauważ, że w MB jeden typ sprężyny też opyla kilka czy kilkanaście nazwijmy je typów pojazdów o podobnych parametrach a jak pisał Jara, to kwestia charakterystyki sprężyny. Nie mniej jak ma to kogoś budzić w nocy ... ja śmigam na Kayaba z tyłu i gites. :tak:

: 16 lut 2015, o 11:16
autor: ktos92
Teraz pytanie co do sprężyn czy założeniu nie takich jak trzeba, będziemy mieli zmniejszony docisk osi tylniej?

: 16 lut 2015, o 11:18
autor: Smart
Nie. :haha: Na pewno będzie inna charakterystyka pracy zawieszenia. :tak:

: 1 mar 2015, o 21:49
autor: lopkin
Witam. U mnie też pękła sprężyna z tyłu. Jeżeli możecie proszę o dobór sprężyn tylnich do mojego mb.

: 2 mar 2015, o 05:35
autor: marulek85
A ja tam żadnej punktacji w życiu nie słyszałem wchodzisz w EPC i po vin dokładnie masz wytypowane
A nie jakaś punktacja.

: 2 mar 2015, o 06:17
autor: supi
marulek85, to sobie sprawdź. Nie masz jednej sprężyny tylko co najmniej dwie lub więcej. ..... Do każdej jest przypis i tabelka. ..... No i którą weźmiesz. ...bo każda ma inny numer? Sprawdź najpierw a potem pisz. Masz dostęp do epc....to zobacz. Weź swój VIN i kilka z działu VIP i po kolei wrzuć do epc. ..... to chyba niezbyt ciężkie?

: 2 mar 2015, o 06:45
autor: marulek85
supi, akurat nie mam teraz dostepu do EPC ale z tego co kojarze to przy każdym numerze sprężyny będzie kod nadwozia a nie jakieś punkty :boisie: