Strona 1 z 5

GEOMETRIA ZAWIESZENIA

: 25 wrz 2010, o 20:54
autor: masterxp
Witam mam pytania odnośnie geometrii bo niestety nigdzie nie doszukałem sie pełnych odpowiedzi na forum :bezradny:

Chodzi O Geometrie,tzn. czego ona dotyczy W Mercedesie w203,dodam ze rocznik to 2000.
"Obiło mi się o uszy" że w w203 regulowany jest tylko przód czyli zbieżność i Kąty z przodu (tył nieregulowany?)
Zmieniałem wachacze z przodu oraz drażki kierownicze ogólnie przekładnia kierownicza była wyciągana i regenerowana.Planuje zmienic tuleje pływająca z tyłu i amortyzatory,dlatego myśle czy napierw jak zrobie geometrie to czy np za miesiac bede mogł te amortyzatory i tuleje z tylu zmienic skoro tyl jest nie regulowany? :ostr:
Jeszcze pytanie co do śrub "mimośrodowych" do regulacji geometrii czy zawsze je trzeba wymieniac i ile ich jest? :oczko: :oczko:

: 25 wrz 2010, o 21:30
autor: Kompresssor
Tył też jest regulowany, ale po wymianie tulei pływających tyłu teoretycznie nie trzeba ruszać.

: 27 wrz 2010, o 20:06
autor: masterxp
A jak to sie ma przy zmianie Amortyzatorow?(przod i tył) i generalnie po czym sie robi geometrie? :usmiech:

: 27 wrz 2010, o 21:06
autor: mercmarcin
Z tego co wiem, to przy amorach nie, na pewno przy drążkach kierowniczych i wahaczach

: 27 wrz 2010, o 21:56
autor: zezek1990
w203 z przodu generalnie po niczym nie trzeba (poza drążkami i końcówkami) Macpherson nie ma żądnych możliwości regulacji, to samo tyczy się wahaczy. Otwory normalnie nie żądne jajowate założyć inaczej niż był się nie da. Oczywiście przy jakimś kompletnym remoncie zawieszenia warto sprawdzić czy na pewno nić się nie zmieniło. Ale wymieniając pojedynczy element możesz spokojnie jechać.
(chyba że wcześniej była ingerencja polegająca np na rozpiłowaniu otworu przeginanie wachacza czy też Macphersona. (powypadkowe auta mogą mieć takie operacje porobione)
Teraz firmy samochodowe mało kiedy robią możliwości regulacji. Już nie te czasy.
Nowy elemet i kaska :)

: 29 wrz 2010, o 10:04
autor: masterxp
W AUTODACIE jest napisane że tył jest nie regulowany tylko przod dodam że to SEDAN może w kombi jest inaczej ? albo autodata sie myli. a ktos wie o tych srubach na dolnych wachaczach do regulacji czy trzeba wymieniac czy ktos to wymienial ? :usmiech:

: 1 paź 2010, o 09:07
autor: ziolek
Ja ostatnio wymieniałem dolne wahacze w mojej :mb: Jedni mówią że zbieżność po takiej operacji trzeba wykonać inni, że nie. Ja dla spokoju sumienia pojechałem i zrobiłem zbieżność. Diagnosta mówił że nie była mocno przestawiona ale poprawił i teraz jest idealnie :usmiech: U mnie żadne śruby do regulacji nie były wymieniane. Tylko wahacze. Pozdro

: 1 paź 2010, o 17:59
autor: mercmarcin
Tył jest regulowany!

: 1 paź 2010, o 20:28
autor: masterxp
mercmarcin pisze:Tył jest regulowany!
Zbieznosc kół tył i przod rozumiem że jest w mesiu ? niektórzy "strasza" że jest potrzebny rozpórka na koła ktora tylko ma serwis mercedesa (do ustawienia kątow z przodu)do idealnego ustawienia geometrii jezeli chodzi o SZCZECIN i że na "mimosrodach" prod sie reguluje :zmeczony:

: 1 paź 2010, o 22:02
autor: jjanicki
masterxp pisze:niektórzy "strasza" że jest potrzebny rozpórka na koła
Tak faktycznie powinno wyglądać poprawne ustawianie zbieżności przodu. Koła rozpiera się z przodu (przed osią obrotu) z siłą 10kg aby zasymulować opór toczenia "ciągnący" koła w tył...
Mało który warsztat o tym wie lub posiada rozpórkę...
Do całkowitej poprawności ustawienia powinno się dodatkowo obciążyć drążek reakcyjny masą 50kg...

Oczywiście wszelkie elementy zawieszenia sprawne i bez luzów (łożyska też)...

: 1 paź 2010, o 22:02
autor: mercmarcin
Nie rozumiem twojego ostatniego posta.
Więc raz jeszcze napiszę, że w W203 regulowany jest przód i tył a to w jaki sposób to robią i co mówią na ten temat niektórzy mechanicy to zupełnie inna bajka.

: 17 paź 2010, o 00:13
autor: masterxp
I Geometria ustawiona TYŁ jest regulowany ale tylko zbieżnosc koł .Z przodu sa 2 kąty- Jeden kąt był zły ale akurat jak sie ustawiło zbieżnosc to sie ustawił wiec obeszło sie bez kręcenia na mimośrodach dodam że w aucie bylo duzo rzeczy wymieniane i geometria wlasciwie nie ruszona : drazek kierowniczy i regeneracja przekladni kierowniczej,3 wachacze,z tyłu amortyzatory i tuleje pływające. :usmiech:

: 7 wrz 2013, o 10:07
autor: don
Ja walczę z geometrią ale cały czas delikatnie ciągnie w prawo. Całe zawieszenie w 100% sprawne, zero luzów nowe wahacze, tuleje, końcówki itp.

Im mocniej daje gaz tym bardziej i szybciej ściąga, gdy z gazu nogę zdejmę - auto ściąga mniej i wolniej - jednak cały czas.

sedan 2001

: 7 wrz 2013, o 10:20
autor: Smart
Sprawdź też gniazda mocowania amorów strony na ktorą Cię ściaga. Może to to ... jak akurat przerabaim podbną kwestię w innym temacie. :mysli:

: 7 wrz 2013, o 23:45
autor: Gdyniak
don pisze:Ja walczę z geometrią ale cały czas delikatnie ciągnie w prawo.

Zamień opony stronami :ok:
Smartlandia pisze:Sprawdź też gniazda mocowania amorów strony na ktorą Cię ściaga.
Czyli konkretnie co?
Smartlandia pisze:Może to to ...

A może jeszcze tamto i tamto...